fbpx

Ilari Abdeen digipostipalvelu Kivran toimitusjohtajaksi

Ilari Abdeen on nimitetty Kivra Oy:n toimitusjohtajaksi. Helmikuussa Suomessa aloittanut digipostipalvelu tähtää samanlaiseen kasvuun kuin Ruotsissa, jossa sillä on jo neljä miljoonaa käyttäjää.

Jaa

”Kasvu syntyy hyvien asioiden eteenpäin viemisestä”

Ilari Abdeen, 33, siirtyy Kivra Oy:n toimitusjohtajaksi 1. syyskuuta työeläkevakuutusyhtiö Varman pienyritysasiakkuuksista vastaavan johtajan paikalta. Aiemmin hän on työskennellyt useissa johtotehtävissä OP-ryhmässä. Koulutukseltaan Abdeen on kauppatieteiden maisteri Vaasan yliopistosta.

”Ilarilla on erittäin vahvat näytöt finanssialalta erityisesti verkostojen rakentajana ja kasvun tekijänä. Hän on juuri oikea henkilö luotsaamaan vahvaan yhteistyöhön perustuva Kivra samanlaiseen huimaan kasvuun, jonka palvelu on saavuttanut Ruotsissa. Mitä enemmän meillä on organisaatioita mukana, sitä suurempi joukko suomalaisia hyötyy palvelumme käytöstä”, Kivra Oy:n hallituksen puheenjohtaja Ville-Veikko Laukkanen toteaa.

Kivra on digipostipalvelu yritysten ja niiden asiakkaiden väliseen asiointiin. Ruotsissa palvelu on vastuullisen digitaalisen asioinnin markkinajohtaja noin 4 miljoonalla käyttäjällään ja 27 000:lla lähettäjäorganisaatiollaan. Kivraa käyttävät sekä yksityiset yritykset että julkinen hallinto, kuten esimerkiksi verottaja, kunnat, terveyspalvelut ja poliisi.

”Kivra kulkee sekä vastuullisuuden että teknologian aallonharjalla. Niin organisaatiot kuin ihmisetkin etsivät läpinäkyviä tapoja pienentää hiilijalanjälkeään, ja paperipostin vähentäminen on erittäin konkreettinen ilmastoteko. Minua Kivran arvomaailmassa kiehtoo erityisesti se, että siinä yritykset ja niiden asiakkaat tekevät yhdessä yhteiskunnallista hyvää – ja hyötyvät samalla itse. Toimintamallimme on malliesimerkki tulevaisuuden kasvusta, joka perustuu hyvien asioiden eteenpäin viemiselle”, Ilari Abdeen sanoo.

Suomessa Kivran ensimmäisiä käyttäjiä ovat Telia, Resurs Bank sekä useat energia- ja jätetoimialan yhtiöt. Yhdessä lähettäjäyritysten kanssa Kivra pyrkii lisäämään vastuullista asiointia ja tavoittelee paperiasioinnin vähentymistä kolmannekseen nykyisestä lähivuosien aikana. Kivra on myös maailman ensimmäinen palvelu, jolla voi lähettää ilmastopositiivista digitaalista postia. 

”Kivra edustaa huomisen vastuullista ja digitaalista normaalia jo nyt. Monet yritykset tähtäävät ilmastotavoitteissaan tällä hetkellä 15 vuoden päähän, mutta uskon, että muutamassa vuodessa aikajänne lyhenee 3–5 vuoteen esimerkiksi kuluttajien ostopäätösten pakottamana. Samaan aikaan organisaatioiden koronapandemian takia tekemät radikaalitkin strategiavalinnat vauhdittavat digitalisaatiota entisestään. Tässä ympäristössä olemme muutosta tekeville organisaatioille hyvä kumppani”, Ville-Veikko Laukkanen toteaa.

Lisätietoja antavat:

toimitusjohtaja (1.9.2020 alkaen) Ilari Abdeen, 040 519 7678

hallituksen puheenjohtaja Ville-Veikko Laukkanen, 050 543 5921

markkinointijohtaja Maija Leivo, 050 522 2322, maija.leivo@kivra.fi

Kivra on digitaalinen postilaatikko ja asiointipalvelu yritysten ja kuluttajien väliseen sähköiseen asiointiin. Kivralla voi vastaanottaa, käsitellä ja arkistoida laskuja ja muita asiakirjoja sähköisesti ja turvallisesti, luontoa säästäen. Kivra Oy:n omistajat ovat Telia Company, Resurs Bank ja Kivra AB. www.kivra.fi