Kirjeposti muuttuu digipostiksi – näin varmistetaan kansalaisille sujuva digipostinjakelu

Kirjeposti muuttuu digipostiksi – näin varmistetaan kansalaisille sujuva digipostinjakelu

Suomessa valmistellaan Digi ensin -hanketta jonka tavoitteena on, että yli 4 miljoonaa suomalaista velvoitetaan vastaanottamaan viranomaispostinsa sähköisesti vuoden 2026 alusta alkaen. Tämä koskee lähes kaikkea julkisen sektorin postia, kuten verotus-, sosiaaliturva- ja terveyspalveluihin liittyviä asiakirjoja.

Eri sukupolvet ovat huolissaan toistensa kyvystä asioida digitaalisesti

Tuoreen kyselyn eri ikäluokat ovat huolissaan toistensa digitaidoista ja kyvystä hoitaa asioita digitaalisesti.

Kivraan luottaa Ruotsissa jo 6 miljoonaa käyttäjää

Digipostipalvelu Kivra on saavuttanut merkittävän virstanpylvään, sillä palveluun on rekisteröitynyt Ruotsissa jo 6 miljoonaa käyttäjää.

Yhdessä sujuvammin – Kivra helpottaa perheiden arjen organisointia

Kivra tarjoaa ratkaisun perheiden arjen organisointiin mahdollistamalla yhden keskitetyn paikan, jossa jakaa, hallita ja säilyttää perheen tärkeitä dokumentteja. 

Digiposti on kuluttajille turvallinen tapa vastaanottaa postia ja hallinnoida omia asiakirjoja

Monet ovat tottuneet säilyttämään omia asiakirjoja sekalaisessa muodossa niin paperisina kuin digitaalisina eri alustoilla ja sähköpostissa.

Digipostin tulee rakentua yksityisen ja julkisen sektorin yhteistyönä palvellakseen kansalaisia ja tuodakseen täydet hyödyt yhteiskunnalle

Suomi on hallitusohjelman mukaisesti edistämässä ensisijaisesti digitaalista viranomaisviestintää ja samalla se tulee vaikuttamaan Suomessa syntyvään digipostimarkkinaan. Virallinen Digi ensin -ohjelma tavoittelee kaikille digikyvykkäille kansalaisille digipostin käyttövelvoitetta, jolla mahdollistetaan laajemmat hyödyt digiposteista Suomessa. Muutos tulee vaikuttamaan yli 4 miljoonan kansalaisen arkeen. Osana ohjelmaa selvitetään edellytykset ja keinot mahdollistaa viranomaispostin lähettäminen myös yksityisiin postilaatikoihin. Ruotsista saatujen kokemusten

Digiposti mahdollistaa viestin välittämisen ja vastaanottamisen reaaliaikaisesti, nopeasti ja vastuullisesti

Tuoreen kyselytutkimuksen mukaan 53% suomalaisista haluaa edelleen vastaanottaa elämän tärkeät asiakirjat paperisina.

Kivralla säästät rahaa ja luontoa – sano hyvästit paperikirjeille ja siirry maksuttomaan digipostiin

Yritykset ja organisaatiot maksavat Kivralle dokumenttien toimittamisesta digitaalisen postimerkkimaksun, mikä mahdollistaa palvelun maksuttomuuden kuluttajalle.

Useisiin palveluihin kirjautuminen ja salasanojen määrä uuvuttaa suomalaisia – arjen dokumenttien hallinta on liian pirstaloitunutta

Tuoreen kyselytutkimuksen mukaan suurin osa suomalaisista toivoisi, että kaikki omat tärkeät dokumentit voisi tallentaa yhteen ja samaan paikkaan.

Tee Kivrasta juuri sinulle sopiva – personoi Kivran asetukset parhaan käyttökokemuksen saamiseksi

Kivran asetukset-välilehdeltä käyttäjä voi tarkastella ja muokata omaa tiliään: yhteystietoja, saapuvia ilmoituksia, lähettäjiä ja katseluoikeuksia Kivraan saapuneeseen sisältöön.

Näin lataat omia dokumentteja Kivraan – skannaa laskut ja tallenna kuvat digitaaliseen arkistoon

Kivraan pystyy lataamaan omia dokumentteja, jotta kaikki arjen tärkeät dokumentit löytyvät yhdestä ja samasta paikasta.

Vaihda kodin mapit Kivran kategorioihin ja digitalisoi dokumenttien arkistointi

Kivran kategoriat ja omien dokumenttien lataaminen mahdollistavat eri dokumenttien, kuten laskujen, palkkakuittien ja lasten todistusten arkistoinnin yhteen ja samaan turvalliseen paikkaan.

Kivra muistuttaa arjen tärkeiden dokumenttien saapumisesta ja laskujen eräpäivistä

Kivran palvelu lähettää käyttäjälle heräteviestejä, jotta tärkeät dokumentit ja laskut eivät jää huomaamatta.

Dokumenttien hallinta Kivran verkkosovelluksella helpottuu entisestään – voit nyt lajitella dokumenttisi kategorioihin teemoittain

Kivra on palvelu digipostin vastaanottamista, dokumenttien hallintaa ja turvallista säilyttämistä varten.

Hallitusohjelman mukainen digitaalisen viestinnän ensisijaisuus etenee – selvityksen odotetaan valmistuvan alkusyksystä 2024

Yhteiskunta digitalisoituu, ja myös postin ja muiden viestien vastaanottaminen muuttuu koko ajan enemmän sähköiseen muotoon.

Svea Perintä Oy ja Kivra yhteistyöhön – digipostilla parempaa asiakaskokemusta ja kustannussäästöjä

Svean ja Kivran yhteistyö käsittää maksumuistutusten ja maksuvaatimusten, eli perintäkirjeiden, toimittamisen digipostina Svean velallisasiakkaille. Tämän yhteistyön tavoitteena on tarjota parempaa asiakaskokemusta sekä merkittäviä kustannussäästöjä.

Helppoa ja turvallista digitaalisen postin vastaanottamista ja hallintaa Kivralla

Välitämme digitaalista postia ja informaatiota tunnistautuneille käyttäjille, todennetuilta yrityksiltä ja organisaatioilta.

Digiposti on turvallinen tapa vastaanottaa postia

Kun yhä useammat palvelut siirtyvät digitaaliseen maailmaan, myös postin lähettäminen ja vastaanottaminen on kokenut yhteiskunnassa merkittävän muutoksen.

Digiposti lisää turvallisuutta kuluttajan arkeen – postin vastaanottamiseen, arkistointiin ja laskujen maksamiseen

Digiposti ei ole vain kätevä ratkaisu, vaan se tuo postin vastaanottamiseen ja hallintaan merkittävää turvaa.

Kivran jakaminen helpottaa arjen hallintaa ja mahdollistaa läheisten auttamisen päivittäisten asioiden hoidossa

Digipostipalvelu Kivra tarjoaa käyttäjilleen mahdollisuuden antaa luvan toiselle palvelun käyttäjälle katsoa ja käsitellä Kivraan saapunutta postia.

Digiposti osana toimivaa yhteiskuntaa

Digitaaliset postipalvelut muuttavat tapaa, jolla yhteiskunnassa kommunikoidaan ja jaetaan tietoa.

Kivra 101: Tärkeimmät termit ja niiden merkitykset

Tässä artikkelissa perehdytään Kivran käyttämien termien merkityksiin, jotta jatkossa digiposti-slangi olisi käyttäjälleen entistä helpompaa.

F-liigan ja Kivran hyväntekeväisyyskampanja kerrytti 6350€ lasten harrastustoimintaan

F-Liigan, Tiketin ja Kivran yhteistyö vastuullisemman ja elämyksellisemmän lippukokemuksen tarjoamiseksi on jatkunut kolmen kauden ajan. Kampanjan avulla olemme voineet tarjota myös salibandyn katsojille mahdollisuuden vaikuttaa ja tehdä hyvää lipun toimituskanavan valinnalla.

Lääkärikeskus Pihlajalinna ja digipostipalvelu Kivra yhteistyöhön – tavoitteena vähentää paperikirjeiden postitusmäärää

Uutinen 4.6.2024 
Kuva: Pexel

Pihlajalinnan ja Kivran yhteistyön  tavoitteena on vähentää paperitse toimitettavien laskujen määrää ympäristöystävällisiksi digiposteiksi. Pihlajalinnan lääkärikäynnit pääsääntöisesti maksetaan paikan päällä toimipisteissä, mutta laskuja lähetetään kuluttaja-asiakkaille edelleen eri syistä johtuen kuitenkin paljon läpi vuoden. Pihlajalinnan laskuja on voinut vastaanottaa Kivraan toukokuusta 2024 alkaen.

Aseta lippusi Offline-tilaan Kivrassa jo ennen tapahtuma-alueelle saapumista

Offline-tila tuo tapahtumaelämyksiin kaivattua stressittömyyttä ja mielenrauhaa, kun liput ovat aina saatavilla ilman internetyhteyttä.

Digitaalinen postilaatikko helpottaa kuluttajan arkea

Ottamalla Kivran digipostipalvelun käyttöön kuluttajan arjen tärkeiden asiakirjojen hallinnointi helpottuu, sillä sinne voi vastaanottaa postia niin julkisen kuin yksityisenkin sektorin lähettäjiltä.

Kivran muistilista huolettomaan kesälomaan

Kivrasta on apua arjen lisäksi loma-aikoina ja silloin, kun olemme enemmän liikkeessä. Lue Kivran muistilista huolettomaan kesälomaan.

Digipostipalvelu kokoaa kaikki arjen tärkeät dokumentit elämän eri osa-alueilta

Postipalvelut ovat murroksessa, perinteinen paperiposti ei enää ole ainoa oikea tapa vastaanottaa viestejä ja tärkeitä dokumentteja.

Kivra mobiilisovellus saatavilla tabletteihin

Tiesitkö, että Kivra-sovelluksen saa tablettiin? Isommalla ruudulla voidaan näyttää jopa enemmän sekä mahdollistaa vaakasuoran näytön käyttäminen.

Webinaari 14.6. klo 9: Millaisia ovat ilmastomyönteiset liiketoimintamallit – Pienet päästöt, suuri vaikuttavuus

Tule mukaan NGS Finlandin ja Kivran yhteistyössä järjestämään webinaariin, jonka aiheena on miten rakennetaan ja ylläpidetään ilmastomyönteistä liiketoimintaa. Mitä tarkoittaa pienet päästöt ja suuri vaikuttavuus imastotyössä.

Jatkossa voit lähettää Kivrasta kaverille kutsun liittyä palveluun

Nyt sinä voit toimia Kivran suosittelijana ja olla mukana rakentamassa toimivaa digipostia Suomeen!

Laskun maksu Kivrassa käy sekunneissa – näin maksat laskun Kivrassa 

Laskun maksu Kivrassa käy sekunneissa. Tämän artikkelin avulla opit maksamaan laskuja Kivrassa sekä käyttämään Kivran monipuolisia maksamisen ominaisuuksia.

Kaikilla on oikeus vastaanottaa postia yhteen saavutettavaan digipostipalveluun

Digipostin tasavertainen saavutettavuus kaikille kansalaisille on tärkeä kysymys nykyaikaisessa yhteiskunnassa, jossa digitalisaatio on keskeinen osa arkea.

Miksi juuri sinun tulisi käyttää Kivraa? 

Autamme sinua kokoamaan elämäsi tärkeimmät dokumentit yhteen turvalliseen ja helppokäyttöiseen paikkaan – Kivraan. 

Miksi digiposti lisää turvallisuutta viestin välittämiseen ja vastaanottamiseen?

Digiposti on noussut yhä suositummaksi viestinnän muodoksi useilla elämänalueilla. Moni varmasti pohtii sen turvallisuutta verrattuna perinteiseen paperiseen postiin.

Miten digipostipalvelu Kivra eroaa fyysisestä postilaatikosta? 

Kivra toimii postilaatikkona samoin kuin fyysinen postilaatikko talosi edessä. Tämän artikkelin avulla ymmärrät digipostilaatikon ominaisuuksia ja toiminnallisuuksia paremmin.

Provincia ja digipostipalvelu Kivra yhteistyöhön – Yhteistyöllä tavoitellaan kustannussäästöjä ja kirjepostin sähköisyysasteen kasvattamista

22.4.2024 Uutinen

Juuso Pietilä on nimitetty Kivra Oy:n talousjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi

Uutinen 18.4.2024

Traficomin laskut voi jatkossa vastaanottaa sähköisesti Kivraan

Myös ajoneuvoverolippujen vastaanottaminen Kivraan tulee mahdolliseksi vielä tämän vuoden aikana.

Ruotsin hallintoministeri Erik Slottner vierailulla Kivralla Tukholmassa  

Kuvassa: vasemmalta Kivra Ab toimitusjohtaja Henrik Lönnevi, Ministeri Erik Slottner ja Kivra Oy:n hallituksen puheenjohtaja Ville-Veikko Laukkanen

Valtion talous- ja henkilöstöhallinnon palvelukeskus Palkeille Kivra uudeksi kuluttajalaskutuksen kanavaksi

Valtiokonttorin ja Kivran solmiman yhteistyön myötä, huhtikuusta alkaen Valtion talous- ja henkilöstöhallinnon palvelukeskus Palkeiden lähettämät kuluttajalaskut voivat jatkossa ohjautua digipostina Kivraan, jos vastaanottaja on ottanut Kivran digipostipalvelun käyttöön. Digipostipalvelu Kivra on kansalaisille täysin maksuton sovellus, joka toimii sekä mobiilisti että verkkoselaimessa tietokoneella.  Kivra tulee uutena sähköisenä laskujen toimituskanavana käyttöön muiden kanavien rinnalle kaikille Palkeiden asiakasvirastoille

Petteri Orpon hallitusohjelmaan linjattu digitaalisen viranomaisviestinnän ensisijaisuus etenee

8.4.2024 Uutinen

Valtiovarainministeriö on 27.3.2024 käynnistänyt Digi ensin -ohjelman, jonka tavoitteena on, että viranomaisten lähettämät tiedoksiannot toimitetaan tulevaisuudessa ensisijaisesti sähköisesti.

Blockfestin ja Kivran yhteistyö jatkuu – ilmainen lipputoimitus Tiketistä ja etuja festarin aikana

Uutinen 8.3.2024

Suomen suurimpiin kaupunkifestivaaleihin lukeutuva Blockfest ja digipostipalvelu Kivra jatkavat yhteistyötään myös tänä vuonna.

Maanmittauslaitoksen kuluttajalaskut voi jatkossa vastaanottaa ympäristöystävällisesti digipostina myös Kivraan

Uutinen 6.3.2024 Valtiokonttorin ja Kivran solmiman yhteistyön myötä, maaliskuusta alkaen Maanmittauslaitoksen kuluttajalaskut voivat jatkossa ohjautua digipostina Kivraan, jos vastaanottaja on ottanut Kivran digipostipalvelun käyttöön. Digipostipalvelu Kivra on kansalaisille täysin maksuton sovellus, joka toimii sekä mobiilisti että verkkoselaimessa tietokoneella.  Maanmittauslaitoksen vastuullisuusohjelmassa on neljä teemaa: Yhteiskuntaa palveleva tieto, Hyvinvoivat ihmiset, Kestävä ympäristö sekä Vastuullinen toimintatapa ja talous.

Kivran ja Ruisrockin yhteistyö jatkuu myös tulevana kesänä – festarikävijöille luvassa jälleen parempaa lippukokemusta ja etuja alueella

Uutinen 29.2.2024
Kuva: Ruisrock/ Riikka vahtera

Pohjoismaiden johtava digipostipalvelu Kivra ja Suomen taianomaisin ja rakastetuin musiikkifestivaali Ruisrock jatkavat kumppanuuttaan paremman lippukokemuksen tuottamiseksi myös tänä vuonna 2024.

Ota arjen dokumenttikaaos hallintaan – näin saat enemmän postia Kivraasi

Kivra on digipostipalvelu, joka kokoaa kaikki tärkeät dokumentit samaan paikkaan, yhden turvallisen kirjautumisen taakse. Helppoa. Palveluun voi vastaanottaa postia, kuten laskuja, sopimuksia, palkkalaskelmia ja tapahtumalippuja automaattisesti toimitettuna niiltä yrityksiltä ja organisaatioilta, jotka sinulle postia lähettää ja joiden kanssa sinä asioit. Kivraan ei voi lähettää sinulle postia sellaiset yritykset tai organisaatiot, joiden kanssa sinulla ei ole

Kivralla maksaminen uudistuu – laskut voi jatkossa ajastaa maksuun haluttuna päivänä

Uutinen 16.2.2024

Kivra ja Monetra -yhteistyö laajenee: nyt myös palkkalaskelmat digipostina Kivraan

Monetra-konsernin ja digipostipalvelu Kivran välinen yhteistyö on laajentunut laskujen välityksestä myös paperisten palkkalaskelmien toimitukseen digipostina loppuasiakkaille. Kivran ja Monetran yhteistyö alkoi syksyllä 2022, jolloin kaikkien Monetra-konsernin yhtiöiden asiakasyritysten laskut alkoivat siirtyä kuluttaja-asiakkaille Kivraan. Yhteistyö kattaa tällä hetkellä Monetra Pirkanmaan ja Monetra Oulun yli 50 asiakasyrityksen henkilöstön palkkalaskelmien toimituksen digipostina. Näihin lukeutuvat muun muassa Tampereen ja

Eventio ja digipostipalvelu Kivra yhteistyöhön – digitaalisen lippukokemuksen kehittäminen yhteistyön keskiössä

6.2.2024 Digipostipalvelu Kivra mahdollistetaan automaattisesti uudeksi sähköiseksi lippujen toimituskanavaksi sähköpostilippujen rinnalle kaikkiin Evention tapahtuma-asiakkaiden lippukauppa-alustoihin helmikuun aikana.  Yhteistyöllä halutaan vahvistaa ja sujuvoittaa kuluttajien digitaalista lippukokemusta samalla vähentää sähköpostien syövereihin kadonneista lipuista aiheutuvia yhteydenottoja asiakaspalveluihin ja tapahtumajärjestäjille.  Evention lippukauppa-alustoja on käytössä sadoilla tapahtuma-alan toimijalla ja tapahtuma-areenalla ympäri Suomen, toimittaen yli puoli miljoonaa lippua kuluttajille vuosittain. Jatkossa

Digipostilla on tärkeä rooli osana yhteiskuntaa ja sen toimivia rakenteita

Blogi 30.1.2024 Maija Leivo, Kivra Oy
Kuva: Kivra ja Pexels/Jenna Harma

Digiposti – kumppani finanssialalle asiakaskokemuksen kehittämiseen ja tehokkuuden lisäämiseen

Blogi 29.1.2024
Kirjoittaja: Kim Alen, Head of Partnerships, Kivra Oy
Kuvat: Kivra ja Pexell

Kivra AB ja SEB aloittavat strategisen kumppanuuden 

22.1.2024 Tiedote
Kuva: SEB

Maventa ja digipostipalvelu Kivra yhteistyöhön

14.12.2023

Yhteistyö mahdollistaa jatkossa kymmenille tuhansille PK-yrityksille digipostin toimittamisen kuluttaja-asiakkailleen.

Digiposti: tehokas, turvallinen ja ympäristöystävällinen kirjepostin toimitustapa

12.12.2023

Mitä oikeastaan tarkoittaa, että digiposti on tehokas, turvallinen ja ympäristöystävällinen tapa toimittaa postia?

Näin digiposti muuttaa perinteisen postin – uusi aika informaation välityksessä

7.12.23 Blogi Ilari Abdeen, CEO, Kivra Oy

Kirjepostin rooli on ollut merkittävä kaikissa yhteiskunnissa kautta aikojen ja se on mahdollistanut tärkeän informaation toimittamisen laajasti kaikkialla asuville henkilöille ja kansalaisille. Onko perinteinen kirjepostin rooli kuitenkin jo tullut tiensä päähän ja mahdollistaako se enää sitä roolia, mikä sillä on esimerkiksi Suomessa ollut?

Salibandyn Tuki -säätiön avustuksia yhdenvertaisen harrastamisen tukemiseksi haettiin ennätysmäärä – Jatkamme hyväntekeväisyyspotin kerryttämistä myös kuluvalla kaudella 2023-24

Kuva: F-liiga

Kivran yhteistyö F-Liigan kanssa on jatkunut jo useamman kauden ajan ja yksi yhteistyön kantavista elementeistä on tukea vähävaraisten lasten ja nuorten harrastamismahdollisuuksia kerryttämällä hyväntekeväisyyspottia.

Webinaari: Greenprint-palvelu osaksi yrityksen kirjepostituksia – mistä on kyse?

Yhteistyössä Mailhouse ja Kivra

Valtiokonttori ja digipostipalvelu Kivra yhteistyöhön – valtion virastojen laskut voi yhteistyön myötä vastaanottaa sähköisesti myös digipostina Kivraan

Tiedote 2.11.2023

Valtiokonttori ja digipostipalvelu Kivra ovat solmineet yhteistyösopimuksen laskujen toimittamisesta sähköisesti digipostina. Kivra tulee uudeksi valtion laskujen sähköiseksi vastaanottamisen kanavaksi e-laskun ja muiden sähköisten kanavien rinnalle.

Hallitus antoi eduskunnalle vuoden 2024 talousarvioesityksen – esityksen mukaisesti osana digitaalista ensisijaisuuslakia selvitetään kustannustehokas tapa lähettää viranomaisposti myös yksityisiin digipostipalveluihin

13.10.2023 Kuva: Pexels

Valtion talousarvioesityksessä julkisen hallinnon ICT-toimintaa kehitetään Suomen digitaalisen vision 2030 mukaisesti rakentamalla houkuttelevaa, kilpailukykyistä, kestävää ja hyvinvoivaa digitaalisesti kyvykästä Suomea. Hyvinvoiva digikyvykäs Suomi hyödyttää sekä julkishallintoa, elinkeinoelämää että kansalaisia.

Ministerityöryhmä linjasi digitaalisen asioinnin ensisijaisuudesta – Kivra tukee hallitusohjelman mukaista digipostin kehittymistä Suomessa

5.10.2023

Valtiovarainministeriö julkaisi tiedotteen 4.10, jossa korostettiin digitaalisen asioinnin edistämisen ensisijaisuutta. Tiedotteen mukaan digitaalinen asiointi mahdollistaa sujuvammat, ajasta ja paikasta riippumattomat julkiset palvelut samalla kun se parantaa hallinnon tehokkuutta ja kestävyyttä.

Mailhouse ja Kivra käynnistävät kirjepostin ja digipostin Greenprint-palvelun

5.10.2023

Suomen suurin yksityinen postitustalo Mailhouse ja digipostipalvelu Kivra ovat sopineet yhteistyöstä, joka mahdollistaa kirjepostien toimittamisen perille jatkossa myös digipostina.

Kivra ja Tietoevry yhteistyöhön – digiposti saataville yhä laajemmalle joukolle lähettäjiä ja kuluttajia Suomessa

4.10.2023

Tietoevryn ja digipostipalvelu Kivran yhteistyön tavoitteena on mahdollistaa ympäristövastuullinen ja kustannustehokas digipostipalvelu yhä laajemmalle joukolle Suomessa asuvia kuluttajia ja postia lähettäviä yrityksiä ja organisaatioita. Kivran ja Tietoevryn kumppanuus on alkanut Ruotsista ja nyt yhteistyö laajenee myös Suomeen.

F-liiga ja Kivra jatkavat yhteistyötä tukien samalla lasten ja nuorten liikkumista

F-liiga ja digipostipalvelu Kivra aloittivat yhteistyön keväällä 2022 ja se jatkuu myös koko kauden 2023-2024. Yhteistyön tarkoituksena on sujuvoittaa tapahtumalippujen vastaanottamista ja käyttämistä otteluissa ja tukea samalla lasten ja nuorten liikuntaa.

Hallitusohjelman toteutus vauhdittaa Suomen digipostikehitystä 

28.9.2023

Pääministeri Petteri Orpon hallitusohjelman tavoitteena on siirtyä Suomessa asteittain kohti digitaalista ensisijaisuutta. Digitaalisen ensisijaisuuden laajamittaiset hyödyt saavutetaan mahdollistamalla myös virallisen viranomaispostin toimitus digipostina yksityisiin turvallisiin digipostipalveluihin.

Kivra-palveluun kirjautuminen uudistuu – kehitämme palvelun turvallisuutta entisestään

21.9.2023 Uutinen

Ota Kivra käyttöösi nyt ja saat ilmaisen kahvin R-kioskilta

Kampanja-aika 1.10.-30.11.2023

Ropo ja Kivra kampanjoivat sähköisen laskun puolesta – digipostipalvelu veloituksetta pk-yrityksille

Kesäkuun aikana Ropo Capital avaa laskun elinkaaripalvelua käyttäville pk-sektorin asiakkaille Kivran automaattisesti yhdeksi kuluttajalaskujen toimituskanavaksi.

Digitaalinen posti helpottaa kuntalaisten arkea

Kivran toimitusjohtaja Ilari Abdeen kertoi Kuntien digitalisointiviikolla Kivran roolista kuntalaisten saavuttamisessa.

Tampereen kaupungin asiakkaat voivat vastaanottaa laskut sähköisesti digipostipalvelu Kivraan

Tampereen kaupungin asiakkaat voivat vastaanottaa laskut sähköisesti joko e-laskuna tai digipostina Kivraan

Atex ja digipostipalvelu Kivra yhteistyöhön sähköisen kuluttajalaskuttamisen sujuvoittamiseksi media-alalla

Kivra ja Atex ovat aloittaneet yhteistyön, jonka myötä Atex mahdollistaa digipostipalvelu Kivraan laskuja lähettäville asiakkailleen paperilaskutuslisän poiston ratkaisun osana Kayak-järjestelmäkokonaisuutta.

Kivran vinkit huolettomaan kesälomaan

Lähdetpä sitten pidemmälle reissulle tai vaikkapa mökin rauhaan, kannattaa hyödyntää Kivraa loman sujuvoittamisessa kokoamalla tärkeät dokumentit yhteen, turvalliseen paikkaan.

Yhdessä mahdollistamassa lasten ja nuorten salibandy-harrastusta

F-Liigan, Tiketin ja Kivran yhteistyö vastuullisemman ja elämyksellisemmän lippukokemuksen tarjoamiseksi on jatkunut kahden kauden ajan. Kampanjan avulla olemme voineet tarjota myös salibandyn katsojille mahdollisuuden vaikuttaa ja tehdä hyvää lipun toimituskanavan valinnalla.

CRM-service ja Kivra yhteistyöhön – uusi tapa Suomessa toimittaa jäsenkortit ja laskut sähköisesti asiakkaille

CRM-servicen ja Kivran yhteistyön tavoitteena on sujuvoittaa liittojen ja järjestöjen toimintaa, vähentää kustannuksia toimittamalla jäsenkortit ja laskut sähköisesti digipostina. Tehdä jäsenten kokemuksesta mutkatonta.

Lumme Energia ja Kivra yhteistyöhön

Lumme Energian kuluttaja-asiakkaat voivat vastaanottaa jatkossa laskut ja kirjepostin digipostina Kivraan

Joensuun kaupunki lähettää jatkossa laskut digipostina Kivraan osana ilmastotavoitettaan

Joensuun kaupunki on sitoutunut saavuttamaan hiilineutraaliuden vuonna 2025. Tavoite on Suomen kunnianhimoisin. Osana ilmastotyötä Joensuun kaupungin laskuja voi vastaanottaa digipostipalvelu Kivraan 1. helmikuuta alkaen.

Toimiva digiposti tarvitsee syntyäkseen yhteistyötä ja sitä tukevan lainsäädännön

1.2.2023 Kirjoittaja Ilari Abdeen, toimitusjohtaja Kivra Oy

Miksi annamme lainsäädännön hidastaa paperittomuutta ja sen hyötyjä yhteiskunnalle? Markkina liikkuu jo nyt nopeammin kuin lainsäädäntö – toimiva digitaalinen posti Suomessa syntyy yhteistyöllä viranomaisten kanssa.

Suomen Kuntaperintä ja Kivra yhteistyöhön perintäpalveluiden sähköistämiseksi 1.1.2023 alkaen

Vuoden 2023 alusta alkava yhteistyö mahdollistaa kaikkien Suomen Kuntaperinnän asiakasorganisaatioiden, kuntien ja hyvinvointialueiden maksumuistutusten lähettämisen sähköisesti Suomessa asuville kuluttajille. Yhteistyö kattaa laajuudeltaan yli 80 kuntaa ja 10 hyvinvointialuetta.

Blockfest ja Kivra yhteistyöhön

Suomen suurimpiin kaupunkifestivaaleihin lukeutuva Blockfest ja digipostipalvelu Kivra ovat aloittaneet yhteistyön, joka kattaa laajuudeltaan sekä kesän 2023 Blockfestin, että sitä edeltävät Blockfest Presents -tapahtumat.

Ruisrock ja Kivra yhteistyöhön – digipostina vastaanotetuilla festarilipuilla etuja jo ennen festivaalia

Ruisrock ja digipostipalvelu Kivra ovat sopineet yhteistyöstä, joka tarjoaa 2023 Ruisrockiin lipun ostaville etuja ennakkoon ja aina festivaalien viimeiseen päivään asti. Kivran digiposti on myös ainoa ilmainen lippujen toimituskanava Tiketin lippukaupassa.

Vauhdilla kasvava digipostipalvelu Kivra saapui Huawein mobiililaitteille

Ruotsin valloittanut digipostipalvelu Kivra kasvaa vauhdilla myös Suomessa. Jotta palvelu olisi mahdollisimman laajasti suomalaisten saatavilla, Kivra-sovellus on nyt ladattavissa myös Huawein AppGallery-sovelluskaupassa.

Seinäjoen kaupunki on vihreän digitaalisaation edelläkävijä – Kaupunkilaisilla mahdollisuus vastaanottaa laskut digipostina Kivraan

Seinäjoen kaupunki kehittää aktiivisesti sähköisiä viestintä- ja palvelukanaviaan. Syksyllä 2022 alkanut yhteistyö digipostipalvelu Kivran kanssa tarjoaa kaupunkilaisille ilmastoystävällisen kanavan vastaanottaa ja keskittää kaupungin viestejä yhteen helppokäyttöiseen kanavaan.

F-liiga ja Kivra jatkavat yhteistyötä – tukevat lasten ja nuorten liikkumista

F-liiga ja digipostipalvelu Kivra aloittivat yhteistyön keväällä 2022 ja se jatkuu koko kauden 2022-23. Yhteistyösopimuksen tarkoituksena on sujuvoittaa tapahtumalippujen vastaanottamista ja käyttämistä otteluissa ja tukea samalla lasten ja nuorten liikuntaa.

Monetra vauhdittaa kuntien ja sairaanhoitopiirien digitalisaatiota – Digipostipalvelu Kivra käyttöön syyskuussa

Monetran ja Kivran yhteistyön myötä mm. Tampereen, Kuopion ja Jyväskylän kaupungit, useat kunnat sekä hyvinvointialueet saavat digipostipalvelun käyttöönsä. Kivran käyttöönoton myötä Monetra auttaa kuntia ja sairaanhoitopiirejä vaudittamaan digitalisaatiota ja siirtymään sähköiseen kuntalaisviestintään ilman hitaita ja kalliita intagraatiohankkeita.

Tallenna tärkeät dokumentit ilmaiseksi Kivraan

Kivraan voit tallentaa turvallisesti kaikki omat tärkeät dokumentit kuten takuukuitit, todistukset, palkkakuitit, verokortit, vakuutuspaperit, sopimukset, passikopiot, pääsyliput ja muut laput. Voit näyttää, käyttää ja jakaa kaiken tallentamasi sisällön kenelle itse haluat missä vain, milloin vain.

Tiketti & Kivra – yhdessä yhdenvertaisuutta edistämässä

Kohdataan toisemme vuoden jokaisena päivänä ja ollaan täysillä sellaisia kuin olemme.

Suomalaiset ovat löytäneet digipostipalvelu Kivran

Kivra kasvaa kesän aikana kymmenillä tuhansilla käyttäjillä. Sovellus onkin noussut molempien sovelluskauppojen suosituimpien appien kärkijoukkoihin.

Kivrassa voit käyttää lippujasi myös ilman verkkoyhteyttä asettamalla liput offline-tilaan

Nyt voit asettaa tärkeät lippusi offlineen Kivrassa ja käyttää niitä vaivattomasti ilman verkkoyhteyttä.

Ilari Abdeen: Miksi toimiva digiposti on yhteinen agenda julkisen ja yksityisen sektorin kanssa

Blogi 11.6.2022
Kirjoittaja: Ilari Abdeen
Kuva: Almos Bechtold/ Unsplash

Lowell ja Kivra yhteistyöhön – laskut ja kirjeet nopeasti ja sujuvasti perille digipostina

Luotonhallintapalveluita yrityksille tarjoava Lowell ja digipostipalvelu Kivra ovat solmineet yhteistyön kuluttajalaskujen toimittamisesta Kivraan. Yhteistyön tavoitteena on tarjota Lowellin yritysasiakkaille uusi ja ketterä kanava laskujen toimittamiseen kuluttaja-asiakkaille.

Ecsterin asiakkaat voivat nyt vastaanottaa laskut nopeasti ja ilmastoystävällisesti Kivralla

Joustavan maksamisen asiantuntija Ecster ja digipostipalvelu Kivra ovat solmineet yhteistyön kuluttajalaskujen toimittamisesta Kivraan. Yhteistyö avaa Ecsterin asiakkaille uuden turvallisen ja ilmastoystävällisen asiointikanavan ja tarjoaa samalla konkreettisen keinon pienentää omaa hiilijalanjälkeään arjessa.

Elinan ajatuksia ensimmäisistä viikoista Kivralla

Minusta mielenkiintoisinta Kivrassa on sen potentiaali kasvaa yhtä isoksi, ellei isommaksikin, kuin Ruotsissa tarjoamalla ympäristöystävällistä ja toimivaa ratkaisua postin, tapahtumalippujen ja muiden arjen dokumenttien säilyttämiseen.

Kivran, F-liigan ja Tiketin lippukampanja tuotti komeat 4000 euroa – koko potti vähävaraisten lasten ja nuorten liikuntaan

Summa paljastettiin keskiviikkona 25.5.2022 F-gaalassa.

Blogi: Dokumenttienhallintaa muuttolaatikoiden keskellä

Varsinaiseen muuttopäivään kuuluu tyypillisesti pakettiauton vuokraaminen, ystävien tai sukulaisten värvääminen muuttoavuksi, ellei ole muuttofirmasta tilannut apua. Eikä siinä vielä kaikki — on myös lukuisia tiedottamisiin ja sopimuksiin liittyiä seikkoja, joita täytyy ottaa huomioon.

Kivra ja Suomen suurin pelitapahtuma Assembly yhteistyöhön

Digipostipalvelu Kivra ja Suomen suurin pelitapahtuma Assembly ovat solmineet yhteistyön tulevan elokuun pelitapahtuman lippujen toimittamisesta ilmaisena toimituksena Kivraan.

Taloyhtiöviestit voi nyt vastaanottaa digipostina Kivraan

Aiemmin paperilla postiluukusta saapuneet vuokralaskut, yhtiökokouskirjeet ja muut tärkeät asumiseen liittyvät postit voi nykyään vastaanottaa digipostina. Jo kymmenet taloyhtiöt, isännöitsijät ja huoltoyhtiöt voivat lähettää viestinsä ilmastoystävällisesti Kivralla, mikäli asukkaalla on Kivra käytössä.

Kivra ja Provinssi yhteistyöhön – Onnistunut festarikesä alkaa K:lla

Provinssi ja digipostipalvelu Kivra aloittavat yhteistyön, joka ilahduttaa, sujuvoittaa ja yllättää positiivisesti kesän Provinssi-vieraat.

Dokumenttien hallinta on nykyään sujuvampaa kuin 2000-luvun alussa – vai onko sittenkään?

Olemme nuoria aikuisia ja eri palveluntarjoajien laskut, sopimusvahvistukset, vakuutusasiakirjat ynnä muut tärkeät dokumentit ovat alkaneet saamaan yhä suurempaa roolia yhteisessä arjessamme sekä myös vapaa-ajalla.

Tärkeää elämässä: Kesä, keikat ja kaverit

Kun festivaalit ensi kesänä pärähtävät käyntiin, Venni Vesa on yksi niistä tuhansista onnellisista, joilla on liput valmiina. Festarikesää on tuskin koskaan odotettu niin paljon kuin nyt.

Tärkeimmät dokumenttini ovat tallessa Kivrassa – nyt ja kesälläkin

Blogi 28.3.2022 Reetta Mäkinen

Kivra on Ruotsin toiseksi vastuullisin digitaalinen kuluttajabrändi

Ruotsalaiset kuluttajat valitsivat Kivran jo kolmatta vuotta peräkkäin digitaalisten palveluiden kategoriassa toiseksi vastuullisimmaksi brändiksi Sustainable Brand Index -tutkimuksen mukaan.

Toimiva digiposti = sujuvaa asiointia kaikille

Blogi 23.3.2022 Reetta Mäkinen

F-liiga ja Kivra yhteistyöhön

F-liiga ja Kivra ovat solmineet uuden yhteistyösopimuksen, jonka tarkoituksena sujuvoittaa tapahtumalippujen vastaanottamista ja käyttämistä otteluissa ja tukea samalla lasten ja nuorten liikuntaa.

Sinne, tänne ja tonne – unohdammeko kuluttajan arjen näkökulman digitalisaation kehityksessä?

Blogi: Ilari Abdeen, toimitusjohtaja, Kivra Oy

Kivran ilmaiset webinaarit – Ilmoittaudu mukaan!

Katso alta seuraavat Kivran järjestämät ilmaiset webinaarit ja ilmoittaudu mukaan!

Kivra sopii kaikille teinistä senioriin

Kivra on kaikille yli 15-vuotiaille suunnattu palvelu, jonka avulla nuoret voivat kehittää taitojaan hallitsemalla omia asioitaan ja seniorit voivat saada apua asioiden hoitamiseen.

Ilosaarirock ja Kivra yhteistyöhön – festariliput helppo vastaanottaa, näyttää ja käyttää mobiilisti

Kivra ja Ilosaarirock ovat solmineet yhteistyön kuluttajien sujuvan festarikokemuksen luomiseksi. Festarivieraiden toivotaan vastaanottavan lippunsa turvallisesti Kivraan, josta lippu on helppo vaihtaa rannekkeeseen paikanpäällä.

Reetta Mäkinen nimitetty Kivra Oy:n uudeksi kaupalliseksi johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi

Kauppatieteiden maisteri Reetta Mäkinen on aloittanut Kivran liiketoiminnasta vastaavana johtajana ja johtoryhmän jäsenenä 14.2.2022 alkaen. Hän tulee roolissaan vastaamaan Kivran myynnistä, partneruuksista sekä liiketoiminnan kasvun johtamisesta yhdessä kaupallisen tiimin kanssa.

Tärkeää elämässä: Luonto yhdistää yli sukupolvien

Lintujen kevätmuutto on joka vuosi yhtä riemukas tapahtuma, todellista lintuharrastajan juhlaa. Liisa Kapaselle ja hänen miehelleen se on yksi tärkeimmistä elämään iloa tuovista asioista. Läheinen luontosuhde on siirtynyt myös heidän lapsilleen ja lastenlapsilleen.


Tärkeää elämässä: Aikaa perhekaaoksen keskelle

Reija Pietiläisestä tuli neljän pojan äiti, kun kaksoset Jusu ja Sisu syntyivät. Tekemistä riittää aamusta iltaan, joten jokainen rutiineissa säästetty minuutti on arvokas. ”Onneksi moni asia hoituu puhelimella.”

Helsinkiläisten arki sujuvoituu entisestään – Helen otti Kivran käyttöön

Suomen suurimpiin energiayhtiöihin kuuluva Helen on ottanut digipostipalvelu Kivran käyttöön. Helenin kuluttaja-asiakkaat voivat jatkossa keskittää arjen asiointiaan vastaanottamalla, maksamalla ja arkistoimalla Helenin kirjepostin digitaalisesti ja ympäristöystävällisesti Kivraan.

Ilari Abdeen: Arvot ja vastuullisuus liiketoiminnan ohjaajana – Kovaa vai pehmeää

Blogi 13.8.2021
Kirjoittaja: Ilari Abdeen
Kuva: Unsplash

Kivran perustaja Stefan Krook pohjaa businessideansa vastuulliseen sijoittamiseen ja ilmastovastuullisiin arvoihin

Yksinkertainen ajatus, jota kukaan ei ollut vielä toteuttanut, innosti sarjayrittäjä Stefan Krookia vuonna 2011. Siitä syntyi Ruotsissa suurmenestyksen saavuttanut digiposti- ja asiointipalvelu Kivra. Nyt Krook pyrkii tekemään hyvää ympäristölle digitalisaation keinoin myös Ruotsia laajemmin.

Yrittäjä, miten liikkeelle vastuullisuusraportoinnissa?

Vastuullisuus. Sana, joka kuuluu kaikkien huulilta ja nousee esiin kaikkialla. Miten vastuullisuus näkyy yrittäjän arjessa? Kokosimme käytännön vinkit vastuullisuusraportointiin.

Visma Tampuuri ja Kivra yhteistyöhön – nyt myös taloyhtiöpostia voi vastaanottaa ja koota yhteen kanavaan

Visma Tampuurin kanssa aloitetun yhteistyön myötä Kivran käyttäjillä on mahdollisuus keskittää myös asumiseen liittyvät dokumentit ja kirjeet palveluun. Kivralla voi nyt vastaanottaa, arkistoida ja käsitellä kaikki Visma Tampuurin Postituspalvelulla lähetetyt yhtiökokouskirjeet, vuokralaskut ja muut tärkeät tiedotteet.

Veritas ja Kivra tarjoavat yrittäjille konkreettisia ilmastotekoja

Veritas on ensimmäinen Suomalainen työeläkevakuutusyhtiö, joka on ottanut käyttöön yrittäjäasiakkailleen digipostipalvelu Kivran tarjotakseen yrittäjille mahdollisuuden vastaanottaa YEL-vakuutuslaskut ja tiedotteet sähköisesti aiemman paperipostin sijaan. Yhdessä tarjoamalla ja tekemällä vastuullisia valintoja saamme aikaiseksi suurimman vaikutuksen.

Ikano Bank mukaan Kivra-lähettäjäksi

IKEA hei-kortti ja hei-laina sekä St1 Visa -asiakkaat voivat nyt vastaanottaa laskunsa ympäristöystävällisenä digipostina Kivraan.

Tiketti ja Kivra ovat aloittaneet laajamittaisen yhteistyön

Musiikki&Media tapahtumassa 8.10.2021 julkaistiin Tiketin ja digipostipalvelu Kivran laajamittainen yhteistyö pääsylippujen ympäristövastuullisessa digitalisoimisessa.

Kuva: Miikka Varila

Edita Priman ja Kivran yhteistyö auttaa yrityksiä parantamaan asiakaskokemusta

Edita Prima on ottanut Kivran käyttöön ja avannut asiakkailleen uuden vastuullisen viestintäkanavan.

Apix ja Kivra helpottavat kuluttajia digitalisoimaan arjen hallintaa

Verkkolaskutuksen ja digitaalisen sanomanvälityksen edelläkävijä Apix ja digipostipalvelu Kivra aloittavat yhteistyön kuluttajien digitaalisen taloudenhallinnan sujuvoittamiseksi.

Askel kerrallaan kohti pienempää hiilijalanjälkeä

Ilmastovastuullisuus on noussut yhteiskuntamme puhutuimmaksi aiheeksi. Haasteena keskustelussa kuitenkin on läsnä sen laaja mittakaava ja vähäinen konkretia. Mitä yksittäinen kuluttaja voi arjessa tehdä pienentääkseen omaa hiilijalanjälkeään? Onko kuluttajien valinnoilla väliä ja mitä olisimmekaan valmiit tekemään puhtaamman ilmaston hyväksi?

Tutkimus: Suomalaiset valmiita koronarokotustodistuksen käyttöön tapahtumissa, ravintoloissa ja matkustaessa – turvallinen kännykkäsovellus mieluisin rokotustodistuksen säilytystapa

Digipostipalvelu Kivran Taloustutkimuksella teettämän kyselyn mukaan selvä enemmistö suomalaisista olisi halukas todistamaan ottaneensa koronarokotuksen asioidessaan eri palveluissa. 1000:sta kyselyyn vastanneesta 80 % olisi halukas todistamaan ottaneensa rokotuksen matkustaessaan esim. junalla, lentokoneella tai laivalla, 70 % asioidessaan tapahtumissa, 68 % hotellissa majoittuessaan ja 59 % asioidessaan ravintolassa.

Kaleva Media on ensimmäisiä mediayhtiöitä Suomessa, joka tarjoaa Kivran asiakkailleen

Monimediayhtiö Kaleva Media julkaisee viittätoista paikallisjulkaisua Pohjois-Suomessa ilmastoa kunnioittaen. Jatkossa Kaleva Median ja Kolmiokirjan lehtien tilaajat voivat vastaanottaa ja maksaa laskunsa mobiilisti digipostipalvelu Kivralla.

Tutkimus: Digitalisaatio kuntajohtajien painopistealueiden kärjessä, ilmasto ei – vain murto-osa linkittää digi- ja ilmastostrategian toisiinsa

Palvelut, elinvoiman kehittäminen, talous ja digitalisaatio ovat kuntien tärkeimpiä kehittämiskohteita, kertoo digipostipalvelu Kivran Taloustutkimuksella teettämä tutkimus. Ilmastovaikutusten pienentäminen ei sen sijaan saa samanlaista painoarvoa alle 50 000 asukkaan paikkakunnilla. Vain neljäsosa tutkimukseen vastanneista sadasta kunnasta on asettanut itselleen tavoitevuoden hiilineutraaliuden saavuttamiseksi.

Helsingin kaupunki tarjoaa mahdollisuuden vastaanottaa laskut ilmastopositiivisena digipostina

Helsingin kaupungin palveluja käyttävät voivat jatkossa vastaanottaa, maksaa ja arkistoida taloushallintopalvelun lähettämät laskut sähköisesti digipostipalvelu Kivralla.

Onko olemassa palvelua, jota digitalisaatio ei paranna? Kuntaliiton Tommi Karttaavi ja Helsingin Mikko Rusama

Helsinki on kaupunkien digitalisaation edelläkävijä jopa maailman mittakaavassa, arvioivat Kuntaliiton tietoyhteiskuntajohtaja Tommi Karttaavi ja Helsingin kaupungin digitalisaatiojohtaja Mikko Rusama. Silti pääkaupungissakin on vasta raapaistu digitaalisaation mahdollisuuksia.

Tee helppoja arjen ympäristötekoja

Kivran koko olemassaolo perustuu ilmastovastuullisuuteen. Haluamme helpottaa ja sujuvoittaa suomalaisten arkea toimittamalla kaiken paperipostin perille sähköisesti, luontoa ja aikaa säästäen.

Kuntalaiset vaativat julkisia digipalveluita. Seinäjoen Jaakko Kiiskilä ja Ropo Capitalin Ilkka Sammelvuo

Kuntien digitalisaatiossa ei ole enää kyse kuntien omasta innostuksesta asiaan, vaan siitä, että kuntalaiset vaativat julkisia digipalveluita.

Sekä Seinäjoen kaupunginjohtaja Jaakko Kiiskilä että Ropo Capital Oy:n toimitusjohtaja Ilkka Sammelvuo uskovat vahvasti, että digielefantti kannattaa tarjoilla pienissä osissa.

Digitalisaatio on Suomen kunnille valtava mahdollisuus. Lahden Pekka Timonen ja CGI:n Sami Sulkko

Tehokkaampia palveluja. Lisää tasavertaisuutta. Ainoa keino saavuttaa ilmastotavoitteet. Digitalisaatio on Suomen kunnille valtava mahdollisuus, jonka potentiaalista on kuitenkin käytössä vasta murto-osa.

Lahden kaupunginjohtaja Pekka Timonen ja CGI:n johtaja Sami Sulkko peräävät muun muassa lisää yhteistyötä ja valmiiden ratkaisujen hyödyntämistä kuntien digitalisaatioon pureutuvassa juttusarjassamme.

Kuuntelu, keskustelu ja aktiivinen yhteistyö ovat toimivia reseptejä kuntien palveluiden kehittämisessä. Vaasan Jari Karjalainen ja Telian Outi Strengell-Hytönen

Kuuntelu, keskustelu ja aktiivinen yhteistyö ovat toimivia reseptejä kuntien palveluiden
kehittämisessä – riippumatta siitä, ovatko palvelut sähköisiä tai kasvokkain tapahtuvia.
Vaasan konsernihallinnon johtaja Jari Karjalainen ja Telian Financial Services -palveluiden
johtaja Outi Strengell-Hytönen pohtivat muun muassa palveluiden muotoilua ja
vuoropuhelun merkitystä kuntien digitalisaatioon pureutuvassa juttusarjassamme.

Haastattelusarja ja tutkimustulokset kuntien digitalisaation mahdollisuuksista, esteistä ja edistämisestä

Haastattelimme #digikunnat-artikkelisarjaan kuntien digitalisaatiota, sen mahdollisuuksia ja haasteita katsovia henkilöitä. Haastattelut löydät alta. Voit myös osallistua keskusteluun Twitterissä ja LinkedInissä tunnisteella #digikunnat.

Tutkimus: seitsemän ruotsalaista kymmenestä haluaa viranomaispostinsa digitaalisesti

Ruotsin valtion tavoitteena on, että Ruotsin viranomaiset, kunnat ja kaupungit ovat maailman parhaita sähköisessä asioinnissa.

Ilman kumppaneita kunnat eivät pärjää. Lapinjärven Tiina Heikka ja Kuopion Arto Holopainen

Yhteistyö, tiukkeneva talous ja pieni pakko ovat kaikki hyviä digitalisaation vauhdittajia. Ilman kumppaneita kunnat eivät pärjää, sanovat Lapinjärven kunnanjohtaja Tiina Heikka ja Kuopion innovaatiopäällikkö Arto Holopainen kuntien digitalisaatioon pureutuvassa juttusarjassamme.

Miksi digitalisaatio ei etene vauhdikkaammin kunnissa? Rovaniemen Ulla-Kirsikka Vainio ja Monetran Päivi Pitkänen

Digitalisaation etuja ei kiistä enää kukaan, mutta miksi se ei etene vauhdikkaammin kunnissa? Rovaniemen kaupunginjohtaja Ulla-Kirsikka Vainio ja kunnille tukipalveluja tarjoavan Monetran toimitusjohtaja Päivi Pitkänen pohtivat muun muassa soten, rahan ja yhdenvertaisuuden merkitystä kuntien digitalisaatioon pureutuvassa juttusarjassamme. #digikunnat

Kotkan Energia tarjoaa Kivran asiakkailleen – digipostin käyttöönotto on konkreettinen vastuullisuusteko

Kotkan Energian asiakkaat voivat jatkossa pienentää hiilijalanjälkeään vastaanottamalla laskunsa digipostipalvelu Kivralla.

Tehokas kunta, tyytyväiset asukkaat ja pienenevä hiilijalanjälki. Kivran Ilari Abdeen

Kivra ei yksin ratkaise palvelujen digitalisoitumista, mutta tarjoamme valmiin alustan, jolla yksittäinen kansalainen voi hoitaa asioitaan turvallisesti ja ilmastoystävällisesti. Käyttäjän kannalta iso etu on, että julkiset ja yksityiset palvelut ovat yhdessä ja samassa asioinnin ekosysteemissä.

Miksi Ruotsin malli koronapassille on mielestämme toimiva?

Uutisoimme viime viikolla, kuinka Ruotsissa on päätetty mahdollistaa kansalaisille helppo ja sujuva sähköisen koronapassin tai “vihreän todistuksen” vastaanottaminen ja käyttäminen eri tilanteissa digipostipalveluiden avulla.

Kivra The Planet Companyn jäseneksi – uskomme ekosysteemeihin, emme egosysteemeihin

The Planet Company kokoaa yhteen organisaatioiden aidosti merkitykselliset teot, joiden vaikuttavuus on kestävän kehityksen asiantuntijoiden todentama. Olemme liittyneet The Planet Company -yhteisön jäseneksi, sillä haluamme vaikuttaa parempaan huomiseen konkreettisilla teoilla.

Nyt se on päätetty: Ruotsissa sähköiset koronatodistukset saapuvat Kivraan

Ruotsin valtio on tehnyt päätöksen, että kaikki Covid-19 -vastaan ​​rokotetut ruotsalaiset voivat jatkossa pyytää digitaalisen rokotustodistuksensa toimitettavaksi sähköisesti digipostipalvelu Kivraan.

Onko Kivra Suomen ilmastopositiivisin start-up?

Vuonna 2020 palvelumme kokonaishiilijalanjälki oli 20 t CO2e. Määrä vastaa noin kahden suomalaisen arjessaan synnyttämää hiilijalanjälkeä vuodessa. Lisäksi kompensoimme koko toiminnastamme aiheutuvan hiilijalanjäljen 110%:sti suojelemalla metsiä.

Paperiposti ei kuulu 2020-luvulle

Kaikki kirjeposti voidaan lähettää nopeammin, turvallisemmin ja ilmastoa vähemmän kuormittavasti sähköisessä muodossa.

Kivran käyttöönotto tukee energiakonserni Korpelan asiakaslähtöistä palvelumallia

Korpelan asiakkaat voivat jatkossa vastaanottaa ja maksaa laskunsa mobiilisti digipostipalvelu Kivralla. Yhtiö huolehtii asiakkaidensa sujuvasta arjesta kehittäen aktiivisesti sähköisiä viestintä- ja palvelukanavia. Yhtiön asiakaslähtöistä palvelumallia tukee uusi asiakaspalvelu- ja laskutusjärjestelmä sekä mahdollisuus vastaanottaa ja maksaa laskut mobiilisti Kivralla.

Veritas tarjoaa YEL-yrittäjille uuden kanavan hoitaa vakuutusmaksut sähköisesti

Yrittäjien eläkevakuuttaja Veritas haluaa tarjota yhdessä digipostipalvelu Kivran kanssa YEL-yrittäjille kanavan hoitaa omaa henkilökohtaista yrittäjän eläketurvaa mobiilisti osana muuta arjen asiointia. Veritas otti Kivran käyttöön maaliskuussa 2021.

Blogi: Mitä kestävälle pohjalle rakennettu digitaalinen posti mahdollistaa?

Ilari Abdeen, toimitusjohtaja, Kivra Oy

Puhumme paljon tulevaisuuden kestävästä digitaalisesta infrastruktuurista ja nostamme esiin digitaalisen asioinnin mahdollisuuksia. Mitä se oikeastaan tarkoittaa kuluttajien ja lähettäjäyritysten sekä niiden ympärille syntyvän ekosysteemin näkökulmasta?

Kivralla hoidat koko perheen maksuasioita

Tarvitseeko ikääntynyt vanhempasi apua laskujen maksuun? Haluatko auttaa opiskelemaan lähtenyttä nuorta laskujen hoidossa? Onko perheelläsi yhteisiä kuluja?

Laskujen maksaminen yhdessä tai toisen puolesta verkkopankissa tai muilla perinteisillä maksutavoilla voi olla hankalaa, vaivalloista tai jopa mahdotonta. Digipostipalvelu Kivran sovelluksen jako-ominaisuus on monelle arjen helpottaja ja huolen poistaja.

Kotimaan Energia huolehtii asiakkaidensa sujuvasta arjesta kehittäen aktiivisesti sähköisiä viestintä- ja palvelukanavia

Yhtiön asiakaslähtöistä palvelumallia tukee mahdollisuus vastaanottaa ja maksaa laskut jatkossa mobiilisti Kivralla.

Porvoon Energian asiakkaat voivat jatkossa pienentää hiilijalanjälkeään vastaanottamalla laskunsa mobiilisti digipostipalvelu Kivralla

Vihreä energiayhtiö torjuu ilmastonmuutosta tuottamalla täysin hiilidioksidivapaata sähköä ja kehittämällä aktiivisesti digitaalisia viestintä- ja palvelukanaviaan.

Tavoitteena pienempi hiilijalanjälki – HS-Vesi otti Kivran käyttöön

Hämeenlinnan Seudun Vesi Oy:n asiakkaat ovat voineet maksaa laskunsa digipostipalvelu Kivralla vuoden 2021 alusta alkaen. “Digitalisaatiota hyödyntämällä edistämme Hiilineutraali Hämeenlinna -ohjelmaa”, kertoo HS-Veden talouspäällikkö Laura Haavisto.

Haluamme edistää vastuullista ja tietoturvallista digiasiointia Suomessa

Kun kyse on laskujen maksamisesta ja tärkeiden asiakirjojen säilyttämisestä, luottamus on kaiken a ja o. Siksi Kivrassa tehdään jatkuvasti töitä sen eteen, että digipostipalvelun tietoturva on aina ajan tasalla.

Suomessa voi nyt lähettää ja vastaanottaa ilmastopositiivista digipostia

Kivra on Suomen ja koko maailman ensimmäinen digipostipalvelu, jolla voi lähettää ilmastopositiivista postia. Digipostin lähettämisestä aiheutuvat päästöt kompensoidaan 110-prosenttisesti suojelemalla Sumatran trooppisia vuoristometsiä.

Lappeenrannan Energia haluaa olla digitaalisten palveluiden kärkijoukoissa

Lappeenrannan Energia rakentaa kestävää tulevaisuutta panostamalla tuotteissaan ja palveluissaan ympäristöystävällisyyteen. Digipostipalvelu Kivran käyttöönotto tukee yhtiön kampanjointia digitaalisen laskutuksen puolesta.

Fortum tarjoaa digipostipalvelu Kivran käyttöön asiakkailleen

”Kivran ilmastopositiivinen posti istuu erinomaisesti Fortumin arvoihin. Kivra on jo käytössä Fortumilla Ruotsissa, ja on hienoa, että saamme sen nyt myös suomalaisten asiakkaidemme ulottuville.” Billing Unit Manager, Riitta Vaissalo, Fortum

Blogi: Vastuullista liiketoimintaa yhteisen hyvän edistämiseksi

Blogi 7.9.2020 Ilari Abdeen, toimitusjohtaja, Kivra Oy

1, 2, 3, 4 – Näin helposti maksat laskusi Kivralla

Kivralla maksat laskusi älypuhelimella tai tietokoneella suoraan omalta pankkitililtäsi. Ja aikaa siihen menee vain hetki. Katso video!

Mikä on Kivra? 8 kysymystä ja vastausta digiposti- ja asiointipalvelusta

Kivran avulla pidät arjen dokumenttisi järjestyksessä, yhdessä turvallisessa palvelussa.

Kivralla voit maksaa helposti myös läheistesi laskuja

Tarvitseeko ikääntynyt vanhempasi apua laskujen maksuun? Haluatko auttaa opiskelemaan lähtenyttä nuorta raha-asioiden hoidossa? Uudella digiposti- ja asiointipalvelu Kivralla hoidat helposti ja turvallisesti myös läheistesi maksuasioita.

Att betala med Kivra får en uppgradering – fakturor kan nu schemaläggas för betalning på vald dag

16.2.2024

Paying with Kivra is getting an upgrade – invoices can now be scheduled for payment on the chosen day

News article 16.2.2024

Imatran kaupunki ja Kivra yhteistyöhön

Imatran kaupungin kanssa asioivat voivat vastaanottaa jatkossa laskut ja kirjepostin digipostina Kivraan

Etelä-Savon hyvinvointialue tarjoaa asiakkailleen ympäristöystävällisen kanavan vastaanottaa laskut. Digipostipalvelu Kivralla vähenee sekä vastaanottajan, että lähettäjän ilmastokuormitus.

Etelä-Savon hyvinvointialue Eloisa ja digipostipalvelu Kivra ovat aloittaneet yhteistyön, jolla tarjotaan uusi, ilmastoystävällinen kanava vastaanottaa ja maksaa hyvinvointialueen laskut. Rekisteröitymällä ilmaiseen Kivraan, asiakkaat saavat paperipostin sijaan Eloisan laskut perille nopeasti ja turvallisesti digipostina.

Vitec Tietomitta ja Kivra aloittavat yhteistyön postinjakelusta digipostina

Vitec Tietomitan ja Kivran yhteistyöllä mahdollistetaan Vitec Tietomitan postituspalvelua käyttävien lähettäjien postin toimittaminen digipostina Kivraan. Vitec Tietomitan lähettäjäasiakkaita ovat yksityiset ja kunnalliset ympäristöalan yritykset. Yhteistyö alkaa 1.3.2023.

Katso Kivran lähettäjät Etelä-Pohjanmaan alueella

Etelä-Pohjanmaan alueella voi keskittää tärkeät postit, laskut, pääsyliput, sopimukset ja kaikki muut tallessa pidettävät dokumentit digipostipalvelu Kivraan. Kivran käyttöönotto sujuu hetkessä ja se on täysin ilmaista. Rekisteröitymisen jälkeen saat automaattisesti aiemmin paperipostina saapuneet viestit digipostina Kivraan kanssasi asioivilta yrityksiltä ja organisaatioilta.

Ilari Abdeen digipostipalvelu Kivran toimitusjohtajaksi

Ilari Abdeen on nimitetty Kivra Oy:n toimitusjohtajaksi. Helmikuussa Suomessa aloittanut digipostipalvelu tähtää samanlaiseen kasvuun kuin Ruotsissa, jossa sillä on jo neljä miljoonaa käyttäjää.

Turku Energia auttaa asiakkaitaan ekologisempaan arkeen

Turku Energian myyntijohtaja Harri Salo uskoo, että digitaalinen laskutus yleistyy lähivuosina huomattavasti Suomessa ja maailmalla.

Sähköyhtiö Elenia lähettää asiakkailleen yli neljä miljoonaa laskua joka vuosi – nyt laskun voi maksaa myös Kivralla

”Tuemme asiakkaidemme siirtymistä digitaalisen laskutuksen pariin ja teemme siitä heille mahdollisimman helppoa. Kivra on tässä hyvänä apuna”, sähköyhtiö Elenian laskutuspäällikkö Satu Nummela sanoo.

Energiapalveluyhtiö Väre kannustaa asiakkaitaan sujuvampaan digiasiointiin Kivran avulla

Energiapalveluyhtiö Väreen asiakkaat voivat vastaanottaa, maksaa ja arkistoida laskunsa digiposti- ja asiointipalvelu Kivralla toukokuun 2020 alusta lähtien. ”Haluamme helpottaa asiakkaidemme arkea ja tuoda ilmastoystävällisiä palveluja heidän käyttöönsä”, Väreen markkinointijohtaja Kaija Oksanen sanoo.

Ropo Capitalin Mikko Uotinen: ”Kun digitaalinen maksaminen yleistyy, laskut maksetaan saman tien”

Ropo Capitalin kautta kulkee yli 50 miljoonaa laskua vuosittain. Noin puolet laskuista on jo digitaalisia. ”Ihmiset haluavat hoitaa juoksevat asiat, myös laskujenmaksun, nopeasti ja vaivattomasti ajasta ja paikasta riippumatta”, sanoo Ropo Capitalin asiakkuusjohtaja Mikko Uotinen.

Näin arki sujuu neljän seinän sisälläkin – lue vinkit digitaaliseen kevätsiivoukseen

Etätyöt – sujuvat! Ruoan verkkotilaus – toimii! Entäs kaikki muu digiasiointi? Kun välttämättömin arki on tuotu digiaikaan, kannattaa jatkaa tekemällä myös digitaalinen kevätsiivous. Uutuuspalvelu Kivra tarjoaa monta tapaa helpottaa omaa ja läheisten arkea.

PostNord Strålfors Oy sekä digiposti- ja asiointipalvelu Kivra yhteistyöhön myös Suomessa – PSD2-tilimaksaminen suomalaisten käyttöön

Tiedote

Ruotsissa yli 3,5 miljoonan ihmisen käyttämä digiposti- ja asiointipalvelu Kivra aloittaa toimintansa Suomessa helmikuussa 2020. Palvelu tarjoaa yrityksille mahdollisuuden tehostaa laskutustaan ja kuluttajille helpon tavan siirtyä ympäristöystävälliseen arjen asiointiin.

Ekokymppi tarjoaa asiakkailleen mahdollisuuden maksaa laskunsa Kivralla

Kainuun jätehuollon kuntayhtymä Ekokymppi tarjoaa asiakkailleen mahdollisuuden maksaa laskunsa uuden digiposti- ja asiointipalvelu Kivran kautta. Ympäristövastuulliset valinnat ovat arkipäivää jätetoimialalla, ja siksi myös uusien digitaalisten vaihtoehtojen käyttöönotto on Ekokympille luontaista. Palvelu otetaan käyttöön kevään aikana.

Savon Voima ottaa sähkön ja kaukolämmön laskutuksessa käyttöön digiposti- ja asiointipalvelu Kivran

Myös energiayhtiö Savon Voima luottaa digiposti- ja asiointipalvelu Kivraan. Savon Voiman asiakkaat voivat maksaa Kivralla sähkö- ja kaukolämpölaskunsa – helposti, turvallisesti ja ympäristöystävällisesti.

Jätekukon asiakkaat voivat jatkossa vastaanottaa ja maksaa laskunsa uudella digipostilaatikko Kivralla

Tiedote

Savon alueella toimiva jätehuoltoyhtiö Jätekukko haluaa vähentää paperista asiointia entisestään ottamalla käyttöön uuden digitaalisen postilaatikon ja asiointipalvelu Kivran.

Ropo Capital ja digiposti Kivra yhteistyöhön

Tiedote

Suomen johtava laskun elinkaaripalveluja tarjoava yritys Ropo Capital ja Ruotsissa menestystä niittänyt digitaalinen postilaatikko ja arjen asioinnin hubi Kivra aloittavat laajan yhteistyön paperilaskutuksen vähentämiseksi Suomessa.

Resurs Bankin asiakkaille mahdollisuus helppoon digimaksamiseen – Ruotsissa paperiasiointi puolittui Kivran avulla

Tiedote

Resurs Bank alkaa tarjota ensimmäisten yritysten joukossa Suomessa asiakkailleen mahdollisuutta maksaa laskunsa uuden digiposti- ja asiointipalvelu Kivran kautta. Ruotsissa Resurs Bank on onnistunut puolittamaan paperiasioinnin määrän yhteistyössä Kivran kanssa.

Digiposti- ja asiointipalvelu Kivra tuo PSD2-tilimaksamisen ensimmäisenä suomalaisten käyttöön

Tiedote

Ruotsissa yli 3,5 miljoonan ihmisen käyttämä digiposti- ja asiointipalvelu Kivra rantautuu Suomeen PSD2-direktiivin vanavedessä. Palvelu tarjoaa yrityksille mahdollisuuden tehostaa prosessejaan nopeasti ja ihmisille helpon tavan siirtyä paperipostista ympäristöystävälliseen arjen asiointiin. Suomessa Kivran pääomistajia ovat Kivra Ab, Telia Company ja Resurs Bank.

PSD2 vauhdittaa maksamista ja tuo säästöjä yrityksille sekä kuluttajille

PSD2-maksupalveludirektiivi nopeuttaa ja helpottaa verkkomaksamista ja tuo paljon uusia vaihtoehtoja nettiasiointiin. Ensimmäisenä PSD2-direktiivin mukaisen tilimaksamisen toi Suomeen digiposti- ja asiointipalvelu Kivra.

Kivran Ville-Veikko Laukkanen: Yritysvastuullisuus on johtamista, ekotekoja ja kestäviä palveluja

Vastuullinen yritys ottaa päivittäin huomioon ihmisten ja ympäristön hyvinvoinnin ja tarpeet. Hinnalla millä hyvänsä voittoa tavoittelevat yritykset eivät pärjää tulevaisuudessa, sanoo Kivra Oy:n hallituksen puheenjohtaja Ville-Veikko Laukkanen.

Kivra on Suomen ensimmäinen ilmastopositiivinen palvelu – digipostin päästöt kompensoidaan 110-prosenttisesti

Kivra toi PSD2-maksamisen ensimmäisenä Suomeen, ja nyt se on maan ensimmäinen ilmastopositiivinen palvelu. Digitaalinen laskujen maksu ja muu asiointi Kivralla siis vähentää ilmakehässä olevia päästöjä.

Tiedätkö nämä 7 faktaa? Maksupalveludirektiivi PSD2 pähkinänkuoressa

PSD2-maksupalveludirektiivi tekee verkkomaksamisesta helpompaa ja turvallisempaa. Digitaalisen asiointipalvelu Kivran toimitusjohtaja Miika Salo kertoo, mitä mystinen kirjainyhdistelmä tarkoittaa käytännössä.