Suomessa valmistellaan Digi ensin -hanketta jonka tavoitteena on, että yli 4 miljoonaa suomalaista velvoitetaan vastaanottamaan viranomaispostinsa sähköisesti vuoden 2026 alusta alkaen. Tämä koskee lähes kaikkea julkisen sektorin postia, kuten verotus-, sosiaaliturva- ja terveyspalveluihin liittyviä asiakirjoja.
Tuoreen kyselyn eri ikäluokat ovat huolissaan toistensa digitaidoista ja kyvystä hoitaa asioita digitaalisesti.
Digipostipalvelu Kivra on saavuttanut merkittävän virstanpylvään, sillä palveluun on rekisteröitynyt Ruotsissa jo 6 miljoonaa käyttäjää.
Kivra tarjoaa ratkaisun perheiden arjen organisointiin mahdollistamalla yhden keskitetyn paikan, jossa jakaa, hallita ja säilyttää perheen tärkeitä dokumentteja.
Monet ovat tottuneet säilyttämään omia asiakirjoja sekalaisessa muodossa niin paperisina kuin digitaalisina eri alustoilla ja sähköpostissa.
Suomi on hallitusohjelman mukaisesti edistämässä ensisijaisesti digitaalista viranomaisviestintää ja samalla se tulee vaikuttamaan Suomessa syntyvään digipostimarkkinaan. Virallinen Digi ensin -ohjelma tavoittelee kaikille digikyvykkäille kansalaisille digipostin käyttövelvoitetta, jolla mahdollistetaan laajemmat hyödyt digiposteista Suomessa. Muutos tulee vaikuttamaan yli 4 miljoonan kansalaisen arkeen. Osana ohjelmaa selvitetään edellytykset ja keinot mahdollistaa viranomaispostin lähettäminen myös yksityisiin postilaatikoihin. Ruotsista saatujen kokemusten …
Tuoreen kyselytutkimuksen mukaan 53% suomalaisista haluaa edelleen vastaanottaa elämän tärkeät asiakirjat paperisina.
Yritykset ja organisaatiot maksavat Kivralle dokumenttien toimittamisesta digitaalisen postimerkkimaksun, mikä mahdollistaa palvelun maksuttomuuden kuluttajalle.
Tuoreen kyselytutkimuksen mukaan suurin osa suomalaisista toivoisi, että kaikki omat tärkeät dokumentit voisi tallentaa yhteen ja samaan paikkaan.
Kivran asetukset-välilehdeltä käyttäjä voi tarkastella ja muokata omaa tiliään: yhteystietoja, saapuvia ilmoituksia, lähettäjiä ja katseluoikeuksia Kivraan saapuneeseen sisältöön.
Kivraan pystyy lataamaan omia dokumentteja, jotta kaikki arjen tärkeät dokumentit löytyvät yhdestä ja samasta paikasta.
Kivran kategoriat ja omien dokumenttien lataaminen mahdollistavat eri dokumenttien, kuten laskujen, palkkakuittien ja lasten todistusten arkistoinnin yhteen ja samaan turvalliseen paikkaan.
Kivran palvelu lähettää käyttäjälle heräteviestejä, jotta tärkeät dokumentit ja laskut eivät jää huomaamatta.
Kivra on palvelu digipostin vastaanottamista, dokumenttien hallintaa ja turvallista säilyttämistä varten.
Yhteiskunta digitalisoituu, ja myös postin ja muiden viestien vastaanottaminen muuttuu koko ajan enemmän sähköiseen muotoon.
Svean ja Kivran yhteistyö käsittää maksumuistutusten ja maksuvaatimusten, eli perintäkirjeiden, toimittamisen digipostina Svean velallisasiakkaille. Tämän yhteistyön tavoitteena on tarjota parempaa asiakaskokemusta sekä merkittäviä kustannussäästöjä.
Välitämme digitaalista postia ja informaatiota tunnistautuneille käyttäjille, todennetuilta yrityksiltä ja organisaatioilta.
Kun yhä useammat palvelut siirtyvät digitaaliseen maailmaan, myös postin lähettäminen ja vastaanottaminen on kokenut yhteiskunnassa merkittävän muutoksen.
Digiposti ei ole vain kätevä ratkaisu, vaan se tuo postin vastaanottamiseen ja hallintaan merkittävää turvaa.
Digipostipalvelu Kivra tarjoaa käyttäjilleen mahdollisuuden antaa luvan toiselle palvelun käyttäjälle katsoa ja käsitellä Kivraan saapunutta postia.
Digitaaliset postipalvelut muuttavat tapaa, jolla yhteiskunnassa kommunikoidaan ja jaetaan tietoa.
Tässä artikkelissa perehdytään Kivran käyttämien termien merkityksiin, jotta jatkossa digiposti-slangi olisi käyttäjälleen entistä helpompaa.
F-Liigan, Tiketin ja Kivran yhteistyö vastuullisemman ja elämyksellisemmän lippukokemuksen tarjoamiseksi on jatkunut kolmen kauden ajan. Kampanjan avulla olemme voineet tarjota myös salibandyn katsojille mahdollisuuden vaikuttaa ja tehdä hyvää lipun toimituskanavan valinnalla.
Uutinen 4.6.2024
Kuva: Pexel
Pihlajalinnan ja Kivran yhteistyön tavoitteena on vähentää paperitse toimitettavien laskujen määrää ympäristöystävällisiksi digiposteiksi. Pihlajalinnan lääkärikäynnit pääsääntöisesti maksetaan paikan päällä toimipisteissä, mutta laskuja lähetetään kuluttaja-asiakkaille edelleen eri syistä johtuen kuitenkin paljon läpi vuoden. Pihlajalinnan laskuja on voinut vastaanottaa Kivraan toukokuusta 2024 alkaen.
Offline-tila tuo tapahtumaelämyksiin kaivattua stressittömyyttä ja mielenrauhaa, kun liput ovat aina saatavilla ilman internetyhteyttä.
Ottamalla Kivran digipostipalvelun käyttöön kuluttajan arjen tärkeiden asiakirjojen hallinnointi helpottuu, sillä sinne voi vastaanottaa postia niin julkisen kuin yksityisenkin sektorin lähettäjiltä.
Kivrasta on apua arjen lisäksi loma-aikoina ja silloin, kun olemme enemmän liikkeessä. Lue Kivran muistilista huolettomaan kesälomaan.
Postipalvelut ovat murroksessa, perinteinen paperiposti ei enää ole ainoa oikea tapa vastaanottaa viestejä ja tärkeitä dokumentteja.
Tiesitkö, että Kivra-sovelluksen saa tablettiin? Isommalla ruudulla voidaan näyttää jopa enemmän sekä mahdollistaa vaakasuoran näytön käyttäminen.
Tule mukaan NGS Finlandin ja Kivran yhteistyössä järjestämään webinaariin, jonka aiheena on miten rakennetaan ja ylläpidetään ilmastomyönteistä liiketoimintaa. Mitä tarkoittaa pienet päästöt ja suuri vaikuttavuus imastotyössä.
Nyt sinä voit toimia Kivran suosittelijana ja olla mukana rakentamassa toimivaa digipostia Suomeen!
Laskun maksu Kivrassa käy sekunneissa. Tämän artikkelin avulla opit maksamaan laskuja Kivrassa sekä käyttämään Kivran monipuolisia maksamisen ominaisuuksia.
Digipostin tasavertainen saavutettavuus kaikille kansalaisille on tärkeä kysymys nykyaikaisessa yhteiskunnassa, jossa digitalisaatio on keskeinen osa arkea.
Autamme sinua kokoamaan elämäsi tärkeimmät dokumentit yhteen turvalliseen ja helppokäyttöiseen paikkaan – Kivraan.
Digiposti on noussut yhä suositummaksi viestinnän muodoksi useilla elämänalueilla. Moni varmasti pohtii sen turvallisuutta verrattuna perinteiseen paperiseen postiin.
Kivra toimii postilaatikkona samoin kuin fyysinen postilaatikko talosi edessä. Tämän artikkelin avulla ymmärrät digipostilaatikon ominaisuuksia ja toiminnallisuuksia paremmin.
22.4.2024 Uutinen
Uutinen 18.4.2024
Myös ajoneuvoverolippujen vastaanottaminen Kivraan tulee mahdolliseksi vielä tämän vuoden aikana.
Kuvassa: vasemmalta Kivra Ab toimitusjohtaja Henrik Lönnevi, Ministeri Erik Slottner ja Kivra Oy:n hallituksen puheenjohtaja Ville-Veikko Laukkanen
Valtiokonttorin ja Kivran solmiman yhteistyön myötä, huhtikuusta alkaen Valtion talous- ja henkilöstöhallinnon palvelukeskus Palkeiden lähettämät kuluttajalaskut voivat jatkossa ohjautua digipostina Kivraan, jos vastaanottaja on ottanut Kivran digipostipalvelun käyttöön. Digipostipalvelu Kivra on kansalaisille täysin maksuton sovellus, joka toimii sekä mobiilisti että verkkoselaimessa tietokoneella. Kivra tulee uutena sähköisenä laskujen toimituskanavana käyttöön muiden kanavien rinnalle kaikille Palkeiden asiakasvirastoille …
8.4.2024 Uutinen
Valtiovarainministeriö on 27.3.2024 käynnistänyt Digi ensin -ohjelman, jonka tavoitteena on, että viranomaisten lähettämät tiedoksiannot toimitetaan tulevaisuudessa ensisijaisesti sähköisesti.
Uutinen 8.3.2024
Suomen suurimpiin kaupunkifestivaaleihin lukeutuva Blockfest ja digipostipalvelu Kivra jatkavat yhteistyötään myös tänä vuonna.
Uutinen 6.3.2024 Valtiokonttorin ja Kivran solmiman yhteistyön myötä, maaliskuusta alkaen Maanmittauslaitoksen kuluttajalaskut voivat jatkossa ohjautua digipostina Kivraan, jos vastaanottaja on ottanut Kivran digipostipalvelun käyttöön. Digipostipalvelu Kivra on kansalaisille täysin maksuton sovellus, joka toimii sekä mobiilisti että verkkoselaimessa tietokoneella. Maanmittauslaitoksen vastuullisuusohjelmassa on neljä teemaa: Yhteiskuntaa palveleva tieto, Hyvinvoivat ihmiset, Kestävä ympäristö sekä Vastuullinen toimintatapa ja talous. …
Uutinen 29.2.2024
Kuva: Ruisrock/ Riikka vahtera
Pohjoismaiden johtava digipostipalvelu Kivra ja Suomen taianomaisin ja rakastetuin musiikkifestivaali Ruisrock jatkavat kumppanuuttaan paremman lippukokemuksen tuottamiseksi myös tänä vuonna 2024.
Kivra on digipostipalvelu, joka kokoaa kaikki tärkeät dokumentit samaan paikkaan, yhden turvallisen kirjautumisen taakse. Helppoa. Palveluun voi vastaanottaa postia, kuten laskuja, sopimuksia, palkkalaskelmia ja tapahtumalippuja automaattisesti toimitettuna niiltä yrityksiltä ja organisaatioilta, jotka sinulle postia lähettää ja joiden kanssa sinä asioit. Kivraan ei voi lähettää sinulle postia sellaiset yritykset tai organisaatiot, joiden kanssa sinulla ei ole …
Uutinen 16.2.2024
Monetra-konsernin ja digipostipalvelu Kivran välinen yhteistyö on laajentunut laskujen välityksestä myös paperisten palkkalaskelmien toimitukseen digipostina loppuasiakkaille. Kivran ja Monetran yhteistyö alkoi syksyllä 2022, jolloin kaikkien Monetra-konsernin yhtiöiden asiakasyritysten laskut alkoivat siirtyä kuluttaja-asiakkaille Kivraan. Yhteistyö kattaa tällä hetkellä Monetra Pirkanmaan ja Monetra Oulun yli 50 asiakasyrityksen henkilöstön palkkalaskelmien toimituksen digipostina. Näihin lukeutuvat muun muassa Tampereen ja …
6.2.2024 Digipostipalvelu Kivra mahdollistetaan automaattisesti uudeksi sähköiseksi lippujen toimituskanavaksi sähköpostilippujen rinnalle kaikkiin Evention tapahtuma-asiakkaiden lippukauppa-alustoihin helmikuun aikana. Yhteistyöllä halutaan vahvistaa ja sujuvoittaa kuluttajien digitaalista lippukokemusta samalla vähentää sähköpostien syövereihin kadonneista lipuista aiheutuvia yhteydenottoja asiakaspalveluihin ja tapahtumajärjestäjille. Evention lippukauppa-alustoja on käytössä sadoilla tapahtuma-alan toimijalla ja tapahtuma-areenalla ympäri Suomen, toimittaen yli puoli miljoonaa lippua kuluttajille vuosittain. Jatkossa …
Blogi 30.1.2024 Maija Leivo, Kivra Oy
Kuva: Kivra ja Pexels/Jenna Harma
Blogi 29.1.2024
Kirjoittaja: Kim Alen, Head of Partnerships, Kivra Oy
Kuvat: Kivra ja Pexell
14.12.2023
Yhteistyö mahdollistaa jatkossa kymmenille tuhansille PK-yrityksille digipostin toimittamisen kuluttaja-asiakkailleen.
12.12.2023
Mitä oikeastaan tarkoittaa, että digiposti on tehokas, turvallinen ja ympäristöystävällinen tapa toimittaa postia?
7.12.23 Blogi Ilari Abdeen, CEO, Kivra Oy
Kirjepostin rooli on ollut merkittävä kaikissa yhteiskunnissa kautta aikojen ja se on mahdollistanut tärkeän informaation toimittamisen laajasti kaikkialla asuville henkilöille ja kansalaisille. Onko perinteinen kirjepostin rooli kuitenkin jo tullut tiensä päähän ja mahdollistaako se enää sitä roolia, mikä sillä on esimerkiksi Suomessa ollut?
Kuva: F-liiga
Kivran yhteistyö F-Liigan kanssa on jatkunut jo useamman kauden ajan ja yksi yhteistyön kantavista elementeistä on tukea vähävaraisten lasten ja nuorten harrastamismahdollisuuksia kerryttämällä hyväntekeväisyyspottia.
Yhteistyössä Mailhouse ja Kivra
Tiedote 2.11.2023
Valtiokonttori ja digipostipalvelu Kivra ovat solmineet yhteistyösopimuksen laskujen toimittamisesta sähköisesti digipostina. Kivra tulee uudeksi valtion laskujen sähköiseksi vastaanottamisen kanavaksi e-laskun ja muiden sähköisten kanavien rinnalle.
13.10.2023 Kuva: Pexels
Valtion talousarvioesityksessä julkisen hallinnon ICT-toimintaa kehitetään Suomen digitaalisen vision 2030 mukaisesti rakentamalla houkuttelevaa, kilpailukykyistä, kestävää ja hyvinvoivaa digitaalisesti kyvykästä Suomea. Hyvinvoiva digikyvykäs Suomi hyödyttää sekä julkishallintoa, elinkeinoelämää että kansalaisia.
5.10.2023
Valtiovarainministeriö julkaisi tiedotteen 4.10, jossa korostettiin digitaalisen asioinnin edistämisen ensisijaisuutta. Tiedotteen mukaan digitaalinen asiointi mahdollistaa sujuvammat, ajasta ja paikasta riippumattomat julkiset palvelut samalla kun se parantaa hallinnon tehokkuutta ja kestävyyttä.
5.10.2023
Suomen suurin yksityinen postitustalo Mailhouse ja digipostipalvelu Kivra ovat sopineet yhteistyöstä, joka mahdollistaa kirjepostien toimittamisen perille jatkossa myös digipostina.
4.10.2023
Tietoevryn ja digipostipalvelu Kivran yhteistyön tavoitteena on mahdollistaa ympäristövastuullinen ja kustannustehokas digipostipalvelu yhä laajemmalle joukolle Suomessa asuvia kuluttajia ja postia lähettäviä yrityksiä ja organisaatioita. Kivran ja Tietoevryn kumppanuus on alkanut Ruotsista ja nyt yhteistyö laajenee myös Suomeen.
F-liiga ja digipostipalvelu Kivra aloittivat yhteistyön keväällä 2022 ja se jatkuu myös koko kauden 2023-2024. Yhteistyön tarkoituksena on sujuvoittaa tapahtumalippujen vastaanottamista ja käyttämistä otteluissa ja tukea samalla lasten ja nuorten liikuntaa.
28.9.2023
Pääministeri Petteri Orpon hallitusohjelman tavoitteena on siirtyä Suomessa asteittain kohti digitaalista ensisijaisuutta. Digitaalisen ensisijaisuuden laajamittaiset hyödyt saavutetaan mahdollistamalla myös virallisen viranomaispostin toimitus digipostina yksityisiin turvallisiin digipostipalveluihin.
21.9.2023 Uutinen
Kampanja-aika 1.10.-30.11.2023
Kesäkuun aikana Ropo Capital avaa laskun elinkaaripalvelua käyttäville pk-sektorin asiakkaille Kivran automaattisesti yhdeksi kuluttajalaskujen toimituskanavaksi.
Kivran toimitusjohtaja Ilari Abdeen kertoi Kuntien digitalisointiviikolla Kivran roolista kuntalaisten saavuttamisessa.
Tampereen kaupungin asiakkaat voivat vastaanottaa laskut sähköisesti joko e-laskuna tai digipostina Kivraan
Kivra ja Atex ovat aloittaneet yhteistyön, jonka myötä Atex mahdollistaa digipostipalvelu Kivraan laskuja lähettäville asiakkailleen paperilaskutuslisän poiston ratkaisun osana Kayak-järjestelmäkokonaisuutta.
Lähdetpä sitten pidemmälle reissulle tai vaikkapa mökin rauhaan, kannattaa hyödyntää Kivraa loman sujuvoittamisessa kokoamalla tärkeät dokumentit yhteen, turvalliseen paikkaan.
F-Liigan, Tiketin ja Kivran yhteistyö vastuullisemman ja elämyksellisemmän lippukokemuksen tarjoamiseksi on jatkunut kahden kauden ajan. Kampanjan avulla olemme voineet tarjota myös salibandyn katsojille mahdollisuuden vaikuttaa ja tehdä hyvää lipun toimituskanavan valinnalla.
CRM-servicen ja Kivran yhteistyön tavoitteena on sujuvoittaa liittojen ja järjestöjen toimintaa, vähentää kustannuksia toimittamalla jäsenkortit ja laskut sähköisesti digipostina. Tehdä jäsenten kokemuksesta mutkatonta.
Lumme Energian kuluttaja-asiakkaat voivat vastaanottaa jatkossa laskut ja kirjepostin digipostina Kivraan
Joensuun kaupunki on sitoutunut saavuttamaan hiilineutraaliuden vuonna 2025. Tavoite on Suomen kunnianhimoisin. Osana ilmastotyötä Joensuun kaupungin laskuja voi vastaanottaa digipostipalvelu Kivraan 1. helmikuuta alkaen.
1.2.2023 Kirjoittaja Ilari Abdeen, toimitusjohtaja Kivra Oy
Miksi annamme lainsäädännön hidastaa paperittomuutta ja sen hyötyjä yhteiskunnalle? Markkina liikkuu jo nyt nopeammin kuin lainsäädäntö – toimiva digitaalinen posti Suomessa syntyy yhteistyöllä viranomaisten kanssa.
Vuoden 2023 alusta alkava yhteistyö mahdollistaa kaikkien Suomen Kuntaperinnän asiakasorganisaatioiden, kuntien ja hyvinvointialueiden maksumuistutusten lähettämisen sähköisesti Suomessa asuville kuluttajille. Yhteistyö kattaa laajuudeltaan yli 80 kuntaa ja 10 hyvinvointialuetta.
Suomen suurimpiin kaupunkifestivaaleihin lukeutuva Blockfest ja digipostipalvelu Kivra ovat aloittaneet yhteistyön, joka kattaa laajuudeltaan sekä kesän 2023 Blockfestin, että sitä edeltävät Blockfest Presents -tapahtumat.
Ruisrock ja digipostipalvelu Kivra ovat sopineet yhteistyöstä, joka tarjoaa 2023 Ruisrockiin lipun ostaville etuja ennakkoon ja aina festivaalien viimeiseen päivään asti. Kivran digiposti on myös ainoa ilmainen lippujen toimituskanava Tiketin lippukaupassa.
Ruotsin valloittanut digipostipalvelu Kivra kasvaa vauhdilla myös Suomessa. Jotta palvelu olisi mahdollisimman laajasti suomalaisten saatavilla, Kivra-sovellus on nyt ladattavissa myös Huawein AppGallery-sovelluskaupassa.
Seinäjoen kaupunki kehittää aktiivisesti sähköisiä viestintä- ja palvelukanaviaan. Syksyllä 2022 alkanut yhteistyö digipostipalvelu Kivran kanssa tarjoaa kaupunkilaisille ilmastoystävällisen kanavan vastaanottaa ja keskittää kaupungin viestejä yhteen helppokäyttöiseen kanavaan.
F-liiga ja digipostipalvelu Kivra aloittivat yhteistyön keväällä 2022 ja se jatkuu koko kauden 2022-23. Yhteistyösopimuksen tarkoituksena on sujuvoittaa tapahtumalippujen vastaanottamista ja käyttämistä otteluissa ja tukea samalla lasten ja nuorten liikuntaa.
Monetran ja Kivran yhteistyön myötä mm. Tampereen, Kuopion ja Jyväskylän kaupungit, useat kunnat sekä hyvinvointialueet saavat digipostipalvelun käyttöönsä. Kivran käyttöönoton myötä Monetra auttaa kuntia ja sairaanhoitopiirejä vaudittamaan digitalisaatiota ja siirtymään sähköiseen kuntalaisviestintään ilman hitaita ja kalliita intagraatiohankkeita.
Kivraan voit tallentaa turvallisesti kaikki omat tärkeät dokumentit kuten takuukuitit, todistukset, palkkakuitit, verokortit, vakuutuspaperit, sopimukset, passikopiot, pääsyliput ja muut laput. Voit näyttää, käyttää ja jakaa kaiken tallentamasi sisällön kenelle itse haluat missä vain, milloin vain.
Kohdataan toisemme vuoden jokaisena päivänä ja ollaan täysillä sellaisia kuin olemme.
Kivra kasvaa kesän aikana kymmenillä tuhansilla käyttäjillä. Sovellus onkin noussut molempien sovelluskauppojen suosituimpien appien kärkijoukkoihin.
Nyt voit asettaa tärkeät lippusi offlineen Kivrassa ja käyttää niitä vaivattomasti ilman verkkoyhteyttä.
Blogi 11.6.2022
Kirjoittaja: Ilari Abdeen
Kuva: Almos Bechtold/ Unsplash
Luotonhallintapalveluita yrityksille tarjoava Lowell ja digipostipalvelu Kivra ovat solmineet yhteistyön kuluttajalaskujen toimittamisesta Kivraan. Yhteistyön tavoitteena on tarjota Lowellin yritysasiakkaille uusi ja ketterä kanava laskujen toimittamiseen kuluttaja-asiakkaille.
Joustavan maksamisen asiantuntija Ecster ja digipostipalvelu Kivra ovat solmineet yhteistyön kuluttajalaskujen toimittamisesta Kivraan. Yhteistyö avaa Ecsterin asiakkaille uuden turvallisen ja ilmastoystävällisen asiointikanavan ja tarjoaa samalla konkreettisen keinon pienentää omaa hiilijalanjälkeään arjessa.
Minusta mielenkiintoisinta Kivrassa on sen potentiaali kasvaa yhtä isoksi, ellei isommaksikin, kuin Ruotsissa tarjoamalla ympäristöystävällistä ja toimivaa ratkaisua postin, tapahtumalippujen ja muiden arjen dokumenttien säilyttämiseen.
Summa paljastettiin keskiviikkona 25.5.2022 F-gaalassa.
Varsinaiseen muuttopäivään kuuluu tyypillisesti pakettiauton vuokraaminen, ystävien tai sukulaisten värvääminen muuttoavuksi, ellei ole muuttofirmasta tilannut apua. Eikä siinä vielä kaikki — on myös lukuisia tiedottamisiin ja sopimuksiin liittyiä seikkoja, joita täytyy ottaa huomioon.
Digipostipalvelu Kivra ja Suomen suurin pelitapahtuma Assembly ovat solmineet yhteistyön tulevan elokuun pelitapahtuman lippujen toimittamisesta ilmaisena toimituksena Kivraan.
Aiemmin paperilla postiluukusta saapuneet vuokralaskut, yhtiökokouskirjeet ja muut tärkeät asumiseen liittyvät postit voi nykyään vastaanottaa digipostina. Jo kymmenet taloyhtiöt, isännöitsijät ja huoltoyhtiöt voivat lähettää viestinsä ilmastoystävällisesti Kivralla, mikäli asukkaalla on Kivra käytössä.
Provinssi ja digipostipalvelu Kivra aloittavat yhteistyön, joka ilahduttaa, sujuvoittaa ja yllättää positiivisesti kesän Provinssi-vieraat.
Olemme nuoria aikuisia ja eri palveluntarjoajien laskut, sopimusvahvistukset, vakuutusasiakirjat ynnä muut tärkeät dokumentit ovat alkaneet saamaan yhä suurempaa roolia yhteisessä arjessamme sekä myös vapaa-ajalla.
Kun festivaalit ensi kesänä pärähtävät käyntiin, Venni Vesa on yksi niistä tuhansista onnellisista, joilla on liput valmiina. Festarikesää on tuskin koskaan odotettu niin paljon kuin nyt.
Blogi 28.3.2022 Reetta Mäkinen
Ruotsalaiset kuluttajat valitsivat Kivran jo kolmatta vuotta peräkkäin digitaalisten palveluiden kategoriassa toiseksi vastuullisimmaksi brändiksi Sustainable Brand Index -tutkimuksen mukaan.
F-liiga ja Kivra ovat solmineet uuden yhteistyösopimuksen, jonka tarkoituksena sujuvoittaa tapahtumalippujen vastaanottamista ja käyttämistä otteluissa ja tukea samalla lasten ja nuorten liikuntaa.
Blogi: Ilari Abdeen, toimitusjohtaja, Kivra Oy
Katso alta seuraavat Kivran järjestämät ilmaiset webinaarit ja ilmoittaudu mukaan!
Kivra on kaikille yli 15-vuotiaille suunnattu palvelu, jonka avulla nuoret voivat kehittää taitojaan hallitsemalla omia asioitaan ja seniorit voivat saada apua asioiden hoitamiseen.
Kivra ja Ilosaarirock ovat solmineet yhteistyön kuluttajien sujuvan festarikokemuksen luomiseksi. Festarivieraiden toivotaan vastaanottavan lippunsa turvallisesti Kivraan, josta lippu on helppo vaihtaa rannekkeeseen paikanpäällä.
Kauppatieteiden maisteri Reetta Mäkinen on aloittanut Kivran liiketoiminnasta vastaavana johtajana ja johtoryhmän jäsenenä 14.2.2022 alkaen. Hän tulee roolissaan vastaamaan Kivran myynnistä, partneruuksista sekä liiketoiminnan kasvun johtamisesta yhdessä kaupallisen tiimin kanssa.
Lintujen kevätmuutto on joka vuosi yhtä riemukas tapahtuma, todellista lintuharrastajan juhlaa. Liisa Kapaselle ja hänen miehelleen se on yksi tärkeimmistä elämään iloa tuovista asioista. Läheinen luontosuhde on siirtynyt myös heidän lapsilleen ja lastenlapsilleen.
Reija Pietiläisestä tuli neljän pojan äiti, kun kaksoset Jusu ja Sisu syntyivät. Tekemistä riittää aamusta iltaan, joten jokainen rutiineissa säästetty minuutti on arvokas. ”Onneksi moni asia hoituu puhelimella.”
Suomen suurimpiin energiayhtiöihin kuuluva Helen on ottanut digipostipalvelu Kivran käyttöön. Helenin kuluttaja-asiakkaat voivat jatkossa keskittää arjen asiointiaan vastaanottamalla, maksamalla ja arkistoimalla Helenin kirjepostin digitaalisesti ja ympäristöystävällisesti Kivraan.
Blogi 13.8.2021
Kirjoittaja: Ilari Abdeen
Kuva: Unsplash
Yksinkertainen ajatus, jota kukaan ei ollut vielä toteuttanut, innosti sarjayrittäjä Stefan Krookia vuonna 2011. Siitä syntyi Ruotsissa suurmenestyksen saavuttanut digiposti- ja asiointipalvelu Kivra. Nyt Krook pyrkii tekemään hyvää ympäristölle digitalisaation keinoin myös Ruotsia laajemmin.
Vastuullisuus. Sana, joka kuuluu kaikkien huulilta ja nousee esiin kaikkialla. Miten vastuullisuus näkyy yrittäjän arjessa? Kokosimme käytännön vinkit vastuullisuusraportointiin.
Visma Tampuurin kanssa aloitetun yhteistyön myötä Kivran käyttäjillä on mahdollisuus keskittää myös asumiseen liittyvät dokumentit ja kirjeet palveluun. Kivralla voi nyt vastaanottaa, arkistoida ja käsitellä kaikki Visma Tampuurin Postituspalvelulla lähetetyt yhtiökokouskirjeet, vuokralaskut ja muut tärkeät tiedotteet.
Veritas on ensimmäinen Suomalainen työeläkevakuutusyhtiö, joka on ottanut käyttöön yrittäjäasiakkailleen digipostipalvelu Kivran tarjotakseen yrittäjille mahdollisuuden vastaanottaa YEL-vakuutuslaskut ja tiedotteet sähköisesti aiemman paperipostin sijaan. Yhdessä tarjoamalla ja tekemällä vastuullisia valintoja saamme aikaiseksi suurimman vaikutuksen.
IKEA hei-kortti ja hei-laina sekä St1 Visa -asiakkaat voivat nyt vastaanottaa laskunsa ympäristöystävällisenä digipostina Kivraan.
Musiikki&Media tapahtumassa 8.10.2021 julkaistiin Tiketin ja digipostipalvelu Kivran laajamittainen yhteistyö pääsylippujen ympäristövastuullisessa digitalisoimisessa.
Kuva: Miikka Varila
Edita Prima on ottanut Kivran käyttöön ja avannut asiakkailleen uuden vastuullisen viestintäkanavan.
Verkkolaskutuksen ja digitaalisen sanomanvälityksen edelläkävijä Apix ja digipostipalvelu Kivra aloittavat yhteistyön kuluttajien digitaalisen taloudenhallinnan sujuvoittamiseksi.
Ilmastovastuullisuus on noussut yhteiskuntamme puhutuimmaksi aiheeksi. Haasteena keskustelussa kuitenkin on läsnä sen laaja mittakaava ja vähäinen konkretia. Mitä yksittäinen kuluttaja voi arjessa tehdä pienentääkseen omaa hiilijalanjälkeään? Onko kuluttajien valinnoilla väliä ja mitä olisimmekaan valmiit tekemään puhtaamman ilmaston hyväksi?
Digipostipalvelu Kivran Taloustutkimuksella teettämän kyselyn mukaan selvä enemmistö suomalaisista olisi halukas todistamaan ottaneensa koronarokotuksen asioidessaan eri palveluissa. 1000:sta kyselyyn vastanneesta 80 % olisi halukas todistamaan ottaneensa rokotuksen matkustaessaan esim. junalla, lentokoneella tai laivalla, 70 % asioidessaan tapahtumissa, 68 % hotellissa majoittuessaan ja 59 % asioidessaan ravintolassa.
Monimediayhtiö Kaleva Media julkaisee viittätoista paikallisjulkaisua Pohjois-Suomessa ilmastoa kunnioittaen. Jatkossa Kaleva Median ja Kolmiokirjan lehtien tilaajat voivat vastaanottaa ja maksaa laskunsa mobiilisti digipostipalvelu Kivralla.
Palvelut, elinvoiman kehittäminen, talous ja digitalisaatio ovat kuntien tärkeimpiä kehittämiskohteita, kertoo digipostipalvelu Kivran Taloustutkimuksella teettämä tutkimus. Ilmastovaikutusten pienentäminen ei sen sijaan saa samanlaista painoarvoa alle 50 000 asukkaan paikkakunnilla. Vain neljäsosa tutkimukseen vastanneista sadasta kunnasta on asettanut itselleen tavoitevuoden hiilineutraaliuden saavuttamiseksi.
Helsingin kaupungin palveluja käyttävät voivat jatkossa vastaanottaa, maksaa ja arkistoida taloushallintopalvelun lähettämät laskut sähköisesti digipostipalvelu Kivralla.
Helsinki on kaupunkien digitalisaation edelläkävijä jopa maailman mittakaavassa, arvioivat Kuntaliiton tietoyhteiskuntajohtaja Tommi Karttaavi ja Helsingin kaupungin digitalisaatiojohtaja Mikko Rusama. Silti pääkaupungissakin on vasta raapaistu digitaalisaation mahdollisuuksia.
Kivran koko olemassaolo perustuu ilmastovastuullisuuteen. Haluamme helpottaa ja sujuvoittaa suomalaisten arkea toimittamalla kaiken paperipostin perille sähköisesti, luontoa ja aikaa säästäen.
Kuntien digitalisaatiossa ei ole enää kyse kuntien omasta innostuksesta asiaan, vaan siitä, että kuntalaiset vaativat julkisia digipalveluita.
Sekä Seinäjoen kaupunginjohtaja Jaakko Kiiskilä että Ropo Capital Oy:n toimitusjohtaja Ilkka Sammelvuo uskovat vahvasti, että digielefantti kannattaa tarjoilla pienissä osissa.
Tehokkaampia palveluja. Lisää tasavertaisuutta. Ainoa keino saavuttaa ilmastotavoitteet. Digitalisaatio on Suomen kunnille valtava mahdollisuus, jonka potentiaalista on kuitenkin käytössä vasta murto-osa.
Lahden kaupunginjohtaja Pekka Timonen ja CGI:n johtaja Sami Sulkko peräävät muun muassa lisää yhteistyötä ja valmiiden ratkaisujen hyödyntämistä kuntien digitalisaatioon pureutuvassa juttusarjassamme.
Kuuntelu, keskustelu ja aktiivinen yhteistyö ovat toimivia reseptejä kuntien palveluiden
kehittämisessä – riippumatta siitä, ovatko palvelut sähköisiä tai kasvokkain tapahtuvia.
Vaasan konsernihallinnon johtaja Jari Karjalainen ja Telian Financial Services -palveluiden
johtaja Outi Strengell-Hytönen pohtivat muun muassa palveluiden muotoilua ja
vuoropuhelun merkitystä kuntien digitalisaatioon pureutuvassa juttusarjassamme.
Haastattelimme #digikunnat-artikkelisarjaan kuntien digitalisaatiota, sen mahdollisuuksia ja haasteita katsovia henkilöitä. Haastattelut löydät alta. Voit myös osallistua keskusteluun Twitterissä ja LinkedInissä tunnisteella #digikunnat.
Ruotsin valtion tavoitteena on, että Ruotsin viranomaiset, kunnat ja kaupungit ovat maailman parhaita sähköisessä asioinnissa.
Yhteistyö, tiukkeneva talous ja pieni pakko ovat kaikki hyviä digitalisaation vauhdittajia. Ilman kumppaneita kunnat eivät pärjää, sanovat Lapinjärven kunnanjohtaja Tiina Heikka ja Kuopion innovaatiopäällikkö Arto Holopainen kuntien digitalisaatioon pureutuvassa juttusarjassamme.
Digitalisaation etuja ei kiistä enää kukaan, mutta miksi se ei etene vauhdikkaammin kunnissa? Rovaniemen kaupunginjohtaja Ulla-Kirsikka Vainio ja kunnille tukipalveluja tarjoavan Monetran toimitusjohtaja Päivi Pitkänen pohtivat muun muassa soten, rahan ja yhdenvertaisuuden merkitystä kuntien digitalisaatioon pureutuvassa juttusarjassamme. #digikunnat
Kotkan Energian asiakkaat voivat jatkossa pienentää hiilijalanjälkeään vastaanottamalla laskunsa digipostipalvelu Kivralla.
Kivra ei yksin ratkaise palvelujen digitalisoitumista, mutta tarjoamme valmiin alustan, jolla yksittäinen kansalainen voi hoitaa asioitaan turvallisesti ja ilmastoystävällisesti. Käyttäjän kannalta iso etu on, että julkiset ja yksityiset palvelut ovat yhdessä ja samassa asioinnin ekosysteemissä.
Uutisoimme viime viikolla, kuinka Ruotsissa on päätetty mahdollistaa kansalaisille helppo ja sujuva sähköisen koronapassin tai “vihreän todistuksen” vastaanottaminen ja käyttäminen eri tilanteissa digipostipalveluiden avulla.
The Planet Company kokoaa yhteen organisaatioiden aidosti merkitykselliset teot, joiden vaikuttavuus on kestävän kehityksen asiantuntijoiden todentama. Olemme liittyneet The Planet Company -yhteisön jäseneksi, sillä haluamme vaikuttaa parempaan huomiseen konkreettisilla teoilla.
Ruotsin valtio on tehnyt päätöksen, että kaikki Covid-19 -vastaan rokotetut ruotsalaiset voivat jatkossa pyytää digitaalisen rokotustodistuksensa toimitettavaksi sähköisesti digipostipalvelu Kivraan.
Vuonna 2020 palvelumme kokonaishiilijalanjälki oli 20 t CO2e. Määrä vastaa noin kahden suomalaisen arjessaan synnyttämää hiilijalanjälkeä vuodessa. Lisäksi kompensoimme koko toiminnastamme aiheutuvan hiilijalanjäljen 110%:sti suojelemalla metsiä.
Kaikki kirjeposti voidaan lähettää nopeammin, turvallisemmin ja ilmastoa vähemmän kuormittavasti sähköisessä muodossa.
Korpelan asiakkaat voivat jatkossa vastaanottaa ja maksaa laskunsa mobiilisti digipostipalvelu Kivralla. Yhtiö huolehtii asiakkaidensa sujuvasta arjesta kehittäen aktiivisesti sähköisiä viestintä- ja palvelukanavia. Yhtiön asiakaslähtöistä palvelumallia tukee uusi asiakaspalvelu- ja laskutusjärjestelmä sekä mahdollisuus vastaanottaa ja maksaa laskut mobiilisti Kivralla.
Yrittäjien eläkevakuuttaja Veritas haluaa tarjota yhdessä digipostipalvelu Kivran kanssa YEL-yrittäjille kanavan hoitaa omaa henkilökohtaista yrittäjän eläketurvaa mobiilisti osana muuta arjen asiointia. Veritas otti Kivran käyttöön maaliskuussa 2021.
Ilari Abdeen, toimitusjohtaja, Kivra Oy
Puhumme paljon tulevaisuuden kestävästä digitaalisesta infrastruktuurista ja nostamme esiin digitaalisen asioinnin mahdollisuuksia. Mitä se oikeastaan tarkoittaa kuluttajien ja lähettäjäyritysten sekä niiden ympärille syntyvän ekosysteemin näkökulmasta?
Tarvitseeko ikääntynyt vanhempasi apua laskujen maksuun? Haluatko auttaa opiskelemaan lähtenyttä nuorta laskujen hoidossa? Onko perheelläsi yhteisiä kuluja?
Laskujen maksaminen yhdessä tai toisen puolesta verkkopankissa tai muilla perinteisillä maksutavoilla voi olla hankalaa, vaivalloista tai jopa mahdotonta. Digipostipalvelu Kivran sovelluksen jako-ominaisuus on monelle arjen helpottaja ja huolen poistaja.
Yhtiön asiakaslähtöistä palvelumallia tukee mahdollisuus vastaanottaa ja maksaa laskut jatkossa mobiilisti Kivralla.
Vihreä energiayhtiö torjuu ilmastonmuutosta tuottamalla täysin hiilidioksidivapaata sähköä ja kehittämällä aktiivisesti digitaalisia viestintä- ja palvelukanaviaan.
Hämeenlinnan Seudun Vesi Oy:n asiakkaat ovat voineet maksaa laskunsa digipostipalvelu Kivralla vuoden 2021 alusta alkaen. “Digitalisaatiota hyödyntämällä edistämme Hiilineutraali Hämeenlinna -ohjelmaa”, kertoo HS-Veden talouspäällikkö Laura Haavisto.
Kun kyse on laskujen maksamisesta ja tärkeiden asiakirjojen säilyttämisestä, luottamus on kaiken a ja o. Siksi Kivrassa tehdään jatkuvasti töitä sen eteen, että digipostipalvelun tietoturva on aina ajan tasalla.
Kivra on Suomen ja koko maailman ensimmäinen digipostipalvelu, jolla voi lähettää ilmastopositiivista postia. Digipostin lähettämisestä aiheutuvat päästöt kompensoidaan 110-prosenttisesti suojelemalla Sumatran trooppisia vuoristometsiä.
Lappeenrannan Energia rakentaa kestävää tulevaisuutta panostamalla tuotteissaan ja palveluissaan ympäristöystävällisyyteen. Digipostipalvelu Kivran käyttöönotto tukee yhtiön kampanjointia digitaalisen laskutuksen puolesta.
”Kivran ilmastopositiivinen posti istuu erinomaisesti Fortumin arvoihin. Kivra on jo käytössä Fortumilla Ruotsissa, ja on hienoa, että saamme sen nyt myös suomalaisten asiakkaidemme ulottuville.” Billing Unit Manager, Riitta Vaissalo, Fortum
Blogi 7.9.2020 Ilari Abdeen, toimitusjohtaja, Kivra Oy
Kivralla maksat laskusi älypuhelimella tai tietokoneella suoraan omalta pankkitililtäsi. Ja aikaa siihen menee vain hetki. Katso video!
Kivran avulla pidät arjen dokumenttisi järjestyksessä, yhdessä turvallisessa palvelussa.
Tarvitseeko ikääntynyt vanhempasi apua laskujen maksuun? Haluatko auttaa opiskelemaan lähtenyttä nuorta raha-asioiden hoidossa? Uudella digiposti- ja asiointipalvelu Kivralla hoidat helposti ja turvallisesti myös läheistesi maksuasioita.
16.2.2024
News article 16.2.2024
Imatran kaupungin kanssa asioivat voivat vastaanottaa jatkossa laskut ja kirjepostin digipostina Kivraan
Etelä-Savon hyvinvointialue Eloisa ja digipostipalvelu Kivra ovat aloittaneet yhteistyön, jolla tarjotaan uusi, ilmastoystävällinen kanava vastaanottaa ja maksaa hyvinvointialueen laskut. Rekisteröitymällä ilmaiseen Kivraan, asiakkaat saavat paperipostin sijaan Eloisan laskut perille nopeasti ja turvallisesti digipostina.
Vitec Tietomitan ja Kivran yhteistyöllä mahdollistetaan Vitec Tietomitan postituspalvelua käyttävien lähettäjien postin toimittaminen digipostina Kivraan. Vitec Tietomitan lähettäjäasiakkaita ovat yksityiset ja kunnalliset ympäristöalan yritykset. Yhteistyö alkaa 1.3.2023.
Etelä-Pohjanmaan alueella voi keskittää tärkeät postit, laskut, pääsyliput, sopimukset ja kaikki muut tallessa pidettävät dokumentit digipostipalvelu Kivraan. Kivran käyttöönotto sujuu hetkessä ja se on täysin ilmaista. Rekisteröitymisen jälkeen saat automaattisesti aiemmin paperipostina saapuneet viestit digipostina Kivraan kanssasi asioivilta yrityksiltä ja organisaatioilta.
Ilari Abdeen on nimitetty Kivra Oy:n toimitusjohtajaksi. Helmikuussa Suomessa aloittanut digipostipalvelu tähtää samanlaiseen kasvuun kuin Ruotsissa, jossa sillä on jo neljä miljoonaa käyttäjää.
Turku Energian myyntijohtaja Harri Salo uskoo, että digitaalinen laskutus yleistyy lähivuosina huomattavasti Suomessa ja maailmalla.
”Tuemme asiakkaidemme siirtymistä digitaalisen laskutuksen pariin ja teemme siitä heille mahdollisimman helppoa. Kivra on tässä hyvänä apuna”, sähköyhtiö Elenian laskutuspäällikkö Satu Nummela sanoo.
Energiapalveluyhtiö Väreen asiakkaat voivat vastaanottaa, maksaa ja arkistoida laskunsa digiposti- ja asiointipalvelu Kivralla toukokuun 2020 alusta lähtien. ”Haluamme helpottaa asiakkaidemme arkea ja tuoda ilmastoystävällisiä palveluja heidän käyttöönsä”, Väreen markkinointijohtaja Kaija Oksanen sanoo.
Ropo Capitalin kautta kulkee yli 50 miljoonaa laskua vuosittain. Noin puolet laskuista on jo digitaalisia. ”Ihmiset haluavat hoitaa juoksevat asiat, myös laskujenmaksun, nopeasti ja vaivattomasti ajasta ja paikasta riippumatta”, sanoo Ropo Capitalin asiakkuusjohtaja Mikko Uotinen.
Etätyöt – sujuvat! Ruoan verkkotilaus – toimii! Entäs kaikki muu digiasiointi? Kun välttämättömin arki on tuotu digiaikaan, kannattaa jatkaa tekemällä myös digitaalinen kevätsiivous. Uutuuspalvelu Kivra tarjoaa monta tapaa helpottaa omaa ja läheisten arkea.
Tiedote
Ruotsissa yli 3,5 miljoonan ihmisen käyttämä digiposti- ja asiointipalvelu Kivra aloittaa toimintansa Suomessa helmikuussa 2020. Palvelu tarjoaa yrityksille mahdollisuuden tehostaa laskutustaan ja kuluttajille helpon tavan siirtyä ympäristöystävälliseen arjen asiointiin.
Kainuun jätehuollon kuntayhtymä Ekokymppi tarjoaa asiakkailleen mahdollisuuden maksaa laskunsa uuden digiposti- ja asiointipalvelu Kivran kautta. Ympäristövastuulliset valinnat ovat arkipäivää jätetoimialalla, ja siksi myös uusien digitaalisten vaihtoehtojen käyttöönotto on Ekokympille luontaista. Palvelu otetaan käyttöön kevään aikana.
Myös energiayhtiö Savon Voima luottaa digiposti- ja asiointipalvelu Kivraan. Savon Voiman asiakkaat voivat maksaa Kivralla sähkö- ja kaukolämpölaskunsa – helposti, turvallisesti ja ympäristöystävällisesti.
Tiedote
Savon alueella toimiva jätehuoltoyhtiö Jätekukko haluaa vähentää paperista asiointia entisestään ottamalla käyttöön uuden digitaalisen postilaatikon ja asiointipalvelu Kivran.
Tiedote
Suomen johtava laskun elinkaaripalveluja tarjoava yritys Ropo Capital ja Ruotsissa menestystä niittänyt digitaalinen postilaatikko ja arjen asioinnin hubi Kivra aloittavat laajan yhteistyön paperilaskutuksen vähentämiseksi Suomessa.
Tiedote
Resurs Bank alkaa tarjota ensimmäisten yritysten joukossa Suomessa asiakkailleen mahdollisuutta maksaa laskunsa uuden digiposti- ja asiointipalvelu Kivran kautta. Ruotsissa Resurs Bank on onnistunut puolittamaan paperiasioinnin määrän yhteistyössä Kivran kanssa.
Tiedote
Ruotsissa yli 3,5 miljoonan ihmisen käyttämä digiposti- ja asiointipalvelu Kivra rantautuu Suomeen PSD2-direktiivin vanavedessä. Palvelu tarjoaa yrityksille mahdollisuuden tehostaa prosessejaan nopeasti ja ihmisille helpon tavan siirtyä paperipostista ympäristöystävälliseen arjen asiointiin. Suomessa Kivran pääomistajia ovat Kivra Ab, Telia Company ja Resurs Bank.
PSD2-maksupalveludirektiivi nopeuttaa ja helpottaa verkkomaksamista ja tuo paljon uusia vaihtoehtoja nettiasiointiin. Ensimmäisenä PSD2-direktiivin mukaisen tilimaksamisen toi Suomeen digiposti- ja asiointipalvelu Kivra.
Vastuullinen yritys ottaa päivittäin huomioon ihmisten ja ympäristön hyvinvoinnin ja tarpeet. Hinnalla millä hyvänsä voittoa tavoittelevat yritykset eivät pärjää tulevaisuudessa, sanoo Kivra Oy:n hallituksen puheenjohtaja Ville-Veikko Laukkanen.
Kivra toi PSD2-maksamisen ensimmäisenä Suomeen, ja nyt se on maan ensimmäinen ilmastopositiivinen palvelu. Digitaalinen laskujen maksu ja muu asiointi Kivralla siis vähentää ilmakehässä olevia päästöjä.
PSD2-maksupalveludirektiivi tekee verkkomaksamisesta helpompaa ja turvallisempaa. Digitaalisen asiointipalvelu Kivran toimitusjohtaja Miika Salo kertoo, mitä mystinen kirjainyhdistelmä tarkoittaa käytännössä.