Korpelan asiakkaat voivat jatkossa vastaanottaa ja maksaa laskunsa mobiilisti digipostipalvelu Kivralla. Yhtiö huolehtii asiakkaidensa sujuvasta arjesta kehittäen aktiivisesti sähköisiä viestintä- ja palvelukanavia. Yhtiön asiakaslähtöistä palvelumallia tukee uusi asiakaspalvelu- ja laskutusjärjestelmä sekä mahdollisuus vastaanottaa ja maksaa laskut mobiilisti Kivralla.
Yrittäjien eläkevakuuttaja Veritas haluaa tarjota yhdessä digipostipalvelu Kivran kanssa YEL-yrittäjille kanavan hoitaa omaa henkilökohtaista yrittäjän eläketurvaa mobiilisti osana muuta arjen asiointia. Veritas otti Kivran käyttöön maaliskuussa 2021.
Blogi 8.3.2021 Ilari Abdeen, toimitusjohtaja, Kivra Oy
Kohta tulee täyteen puoli vuotta Kivra Oy:n toimitusjohtajana. Puhumme paljon tulevaisuuden kestävästä digitaalisesta infrastruktuurista ja nostamme esiin digitaalisen asioinnin mahdollisuuksia. Mitä se oikeastaan tarkoittaa kuluttajien ja lähettäjäyritysten sekä niiden ympärille syntyvän ekosysteemin näkökulmasta?
Tarvitseeko ikääntynyt vanhempasi apua laskujen maksuun? Haluatko auttaa opiskelemaan lähtenyttä nuorta laskujen hoidossa? Onko perheelläsi yhteisiä kuluja?
Laskujen maksaminen yhdessä tai toisen puolesta verkkopankissa tai muilla perinteisillä maksutavoilla voi olla hankalaa, vaivalloista tai jopa mahdotonta. Digipostipalvelu Kivran sovelluksen jako-ominaisuus on monelle arjen helpottaja ja huolen poistaja.
Yhtiön asiakaslähtöistä palvelumallia tukee mahdollisuus vastaanottaa ja maksaa laskut jatkossa mobiilisti Kivralla.
Vihreä energiayhtiö torjuu ilmastonmuutosta tuottamalla täysin hiilidioksidivapaata sähköä ja kehittämällä aktiivisesti digitaalisia viestintä- ja palvelukanaviaan.
Hämeenlinnan Seudun Vesi Oy:n asiakkaat ovat voineet maksaa laskunsa digipostipalvelu Kivralla vuoden 2021 alusta alkaen. “Digitalisaatiota hyödyntämällä edistämme Hiilineutraali Hämeenlinna -ohjelmaa”, kertoo HS-Veden talouspäällikkö Laura Haavisto.
Ruotsin valtion tavoitteena on, että Ruotsin viranomaiset, kunnat ja kaupungit ovat maailman parhaita sähköisessä asioinnissa.
Kun kyse on laskujen maksamisesta ja tärkeiden asiakirjojen säilyttämisestä, luottamus on kaiken a ja o. Siksi Kivrassa tehdään jatkuvasti töitä sen eteen, että digipostipalvelun tietoturva on aina ajan tasalla.
Kivra on Suomen ja koko maailman ensimmäinen digipostipalvelu, jolla voi lähettää ilmastopositiivista postia. Digipostin lähettämisestä aiheutuvat päästöt kompensoidaan 110-prosenttisesti suojelemalla Sumatran trooppisia vuoristometsiä.
Lappeenrannan Energia rakentaa kestävää tulevaisuutta panostamalla tuotteissaan ja palveluissaan ympäristöystävällisyyteen. Digipostipalvelu Kivran käyttöönotto tukee yhtiön kampanjointia digitaalisen laskutuksen puolesta.
”Kivran ilmastopositiivinen posti istuu erinomaisesti Fortumin arvoihin. Kivra on jo käytössä Fortumilla Ruotsissa, ja on hienoa, että saamme sen nyt myös suomalaisten asiakkaidemme ulottuville.” Billing Unit Manager, Riitta Vaissalo, Fortum
Blogi 7.9.2020 Ilari Abdeen, toimitusjohtaja, Kivra Oy
Kivralla maksat laskusi älypuhelimella tai tietokoneella suoraan omalta pankkitililtäsi. Ja aikaa siihen menee vain hetki. Katso video!
Kivra on digiposti- ja asiointipalvelu, josta on tullut menestys Ruotsissa. Nyt palvelu aloittaa toimintansa myös Suomessa. Lue tästä, kuinka toimia, kun laskuusi ilmestyy vihreä logo!
Tarvitseeko ikääntynyt vanhempasi apua laskujen maksuun? Haluatko auttaa opiskelemaan lähtenyttä nuorta raha-asioiden hoidossa? Uudella digiposti- ja asiointipalvelu Kivralla hoidat helposti ja turvallisesti myös läheistesi maksuasioita.
Ilari Abdeen on nimitetty Kivra Oy:n toimitusjohtajaksi. Helmikuussa Suomessa aloittanut digipostipalvelu tähtää samanlaiseen kasvuun kuin Ruotsissa, jossa sillä on jo neljä miljoonaa käyttäjää.
Turku Energian myyntijohtaja Harri Salo uskoo, että digitaalinen laskutus yleistyy lähivuosina huomattavasti Suomessa ja maailmalla.
”Tuemme asiakkaidemme siirtymistä digitaalisen laskutuksen pariin ja teemme siitä heille mahdollisimman helppoa. Kivra on tässä hyvänä apuna”, sähköyhtiö Elenian laskutuspäällikkö Satu Nummela sanoo.
Energiapalveluyhtiö Väreen asiakkaat voivat vastaanottaa, maksaa ja arkistoida laskunsa digiposti- ja asiointipalvelu Kivralla toukokuun 2020 alusta lähtien. ”Haluamme helpottaa asiakkaidemme arkea ja tuoda ilmastoystävällisiä palveluja heidän käyttöönsä”, Väreen markkinointijohtaja Kaija Oksanen sanoo.
Ropo Capitalin kautta kulkee yli 50 miljoonaa laskua vuosittain. Noin puolet laskuista on jo digitaalisia. ”Ihmiset haluavat hoitaa juoksevat asiat, myös laskujenmaksun, nopeasti ja vaivattomasti ajasta ja paikasta riippumatta”, sanoo Ropo Capitalin asiakkuusjohtaja Mikko Uotinen.
Etätyöt – sujuvat! Ruoan verkkotilaus – toimii! Entäs kaikki muu digiasiointi? Kun välttämättömin arki on tuotu digiaikaan, kannattaa jatkaa tekemällä myös digitaalinen kevätsiivous. Uutuuspalvelu Kivra tarjoaa monta tapaa helpottaa omaa ja läheisten arkea.
Tiedote
Ruotsissa yli 3,5 miljoonan ihmisen käyttämä digiposti- ja asiointipalvelu Kivra aloittaa toimintansa Suomessa helmikuussa 2020. Palvelu tarjoaa yrityksille mahdollisuuden tehostaa laskutustaan ja kuluttajille helpon tavan siirtyä ympäristöystävälliseen arjen asiointiin.
Kainuun jätehuollon kuntayhtymä Ekokymppi tarjoaa asiakkailleen mahdollisuuden maksaa laskunsa uuden digiposti- ja asiointipalvelu Kivran kautta. Ympäristövastuulliset valinnat ovat arkipäivää jätetoimialalla, ja siksi myös uusien digitaalisten vaihtoehtojen käyttöönotto on Ekokympille luontaista. Palvelu otetaan käyttöön kevään aikana.
Myös energiayhtiö Savon Voima luottaa digiposti- ja asiointipalvelu Kivraan. Savon Voiman asiakkaat voivat maksaa Kivralla sähkö- ja kaukolämpölaskunsa – helposti, turvallisesti ja ympäristöystävällisesti.
Tiedote
Savon alueella toimiva jätehuoltoyhtiö Jätekukko haluaa vähentää paperista asiointia entisestään ottamalla käyttöön uuden digitaalisen postilaatikon ja asiointipalvelu Kivran.
Tiedote
Suomen johtava laskun elinkaaripalveluja tarjoava yritys Ropo Capital ja Ruotsissa menestystä niittänyt digitaalinen postilaatikko ja arjen asioinnin hubi Kivra aloittavat laajan yhteistyön paperilaskutuksen vähentämiseksi Suomessa.
Tiedote
Resurs Bank alkaa tarjota ensimmäisten yritysten joukossa Suomessa asiakkailleen mahdollisuutta maksaa laskunsa uuden digiposti- ja asiointipalvelu Kivran kautta. Ruotsissa Resurs Bank on onnistunut puolittamaan paperiasioinnin määrän yhteistyössä Kivran kanssa.
Tiedote
Ruotsissa yli 3,5 miljoonan ihmisen käyttämä digiposti- ja asiointipalvelu Kivra rantautuu Suomeen PSD2-direktiivin vanavedessä. Palvelu tarjoaa yrityksille mahdollisuuden tehostaa prosessejaan nopeasti ja ihmisille helpon tavan siirtyä paperipostista ympäristöystävälliseen arjen asiointiin. Suomessa Kivran pääomistajia ovat Kivra Ab, Telia Company ja Resurs Bank.
PSD2-maksupalveludirektiivi nopeuttaa ja helpottaa verkkomaksamista ja tuo paljon uusia vaihtoehtoja nettiasiointiin. Ensimmäisenä PSD2-direktiivin mukaisen tilimaksamisen toi Suomeen digiposti- ja asiointipalvelu Kivra.
Vastuullinen yritys ottaa päivittäin huomioon ihmisten ja ympäristön hyvinvoinnin ja tarpeet. Hinnalla millä hyvänsä voittoa tavoittelevat yritykset eivät pärjää tulevaisuudessa, sanoo Kivra Oy:n hallituksen puheenjohtaja Ville-Veikko Laukkanen.
Yksinkertainen ajatus, jota kukaan ei ollut vielä toteuttanut, innosti sarjayrittäjä Stefan Krookia vuonna 2011. Siitä syntyi Ruotsissa suurmenestyksen saavuttanut digiposti- ja asiointipalvelu Kivra. Nyt Krook pyrkii tekemään hyvää ympäristölle digitalisaation keinoin myös Ruotsia laajemmin.
Kivra toi PSD2-maksamisen ensimmäisenä Suomeen, ja nyt se on maan ensimmäinen ilmastopositiivinen palvelu. Digitaalinen laskujen maksu ja muu asiointi Kivralla siis vähentää ilmakehässä olevia päästöjä.
PSD2-maksupalveludirektiivi tekee verkkomaksamisesta helpompaa ja turvallisempaa. Digitaalisen asiointipalvelu Kivran toimitusjohtaja Miika Salo kertoo, mitä mystinen kirjainyhdistelmä tarkoittaa käytännössä.