Suomalaiset ovat löytäneet digipostipalvelu Kivran

Suomalaiset ovat löytäneet digipostipalvelu Kivran

Kivra kasvaa kesän aikana kymmenillä tuhansilla käyttäjillä. Sovellus onkin noussut molempien sovelluskauppojen suosituimpien appien kärkijoukkoihin.

Uutta Kivrassa: Nyt voit käyttää lippujasi myös offline-tilassa

Nyt voit asettaa tärkeät lippusi offlineen Kivrassa ja käyttää niitä vaivattomasti ilman verkkoyhteyttä.

Ilari Abdeen: Miksi toimiva digiposti on yhteinen agenda julkisen ja yksityisen sektorin kanssa

Blogi 11.6.2022
Kirjoittaja: Ilari Abdeen
Kuva: Almos Bechtold/ Unsplash

Lowell ja Kivra yhteistyöhön – laskut ja kirjeet nopeasti ja sujuvasti perille digipostina

Luotonhallintapalveluita yrityksille tarjoava Lowell ja digipostipalvelu Kivra ovat solmineet yhteistyön kuluttajalaskujen toimittamisesta Kivraan. Yhteistyön tavoitteena on tarjota Lowellin yritysasiakkaille uusi ja ketterä kanava laskujen toimittamiseen kuluttaja-asiakkaille.

Ecsterin asiakkaat voivat nyt vastaanottaa laskut nopeasti ja ilmastoystävällisesti Kivralla

Joustavan maksamisen asiantuntija Ecster ja digipostipalvelu Kivra ovat solmineet yhteistyön kuluttajalaskujen toimittamisesta Kivraan. Yhteistyö avaa Ecsterin asiakkaille uuden turvallisen ja ilmastoystävällisen asiointikanavan ja tarjoaa samalla konkreettisen keinon pienentää omaa hiilijalanjälkeään arjessa.

Elinan ajatuksia ensimmäisistä viikoista Kivralla

Minusta mielenkiintoisinta Kivrassa on sen potentiaali kasvaa yhtä isoksi, ellei isommaksikin, kuin Ruotsissa tarjoamalla ympäristöystävällistä ja toimivaa ratkaisua postin, tapahtumalippujen ja muiden arjen dokumenttien säilyttämiseen.

Kivran, F-liigan ja Tiketin lippukampanja tuotti komeat 4000 euroa – koko potti vähävaraisten lasten ja nuorten liikuntaan

Summa paljastettiin keskiviikkona 25.5.2022 F-gaalassa.

Blogi: Dokumenttienhallintaa muuttolaatikoiden keskellä

Varsinaiseen muuttopäivään kuuluu tyypillisesti pakettiauton vuokraaminen, ystävien tai sukulaisten värvääminen muuttoavuksi, ellei ole muuttofirmasta tilannut apua. Eikä siinä vielä kaikki — on myös lukuisia tiedottamisiin ja sopimuksiin liittyiä seikkoja, joita täytyy ottaa huomioon.

Kivra ja Suomen suurin pelitapahtuma Assembly yhteistyöhön

Digipostipalvelu Kivra ja Suomen suurin pelitapahtuma Assembly ovat solmineet yhteistyön tulevan elokuun pelitapahtuman lippujen toimittamisesta ilmaisena toimituksena Kivraan.

Kivra 💚 Festarikesä

Loud’n Live Promotions Oy Ltd ja digipostipalvelu Kivra ovat sopineet yhteistyöstä kolmen suuren kesätapahtuman osalta.

Taloyhtiöviestit voi nyt vastaanottaa digipostina Kivraan

Aiemmin paperilla postiluukusta saapuneet vuokralaskut, yhtiökokouskirjeet ja muut tärkeät asumiseen liittyvät postit voi nykyään vastaanottaa digipostina. Jo kymmenet taloyhtiöt, isännöitsijät ja huoltoyhtiöt voivat lähettää viestinsä ilmastoystävällisesti Kivralla, mikäli asukkaalla on Kivra käytössä.

Kivra ja Provinssi yhteistyöhön – Onnistunut festarikesä alkaa K:lla

Provinssi ja digipostipalvelu Kivra aloittavat yhteistyön, joka ilahduttaa, sujuvoittaa ja yllättää positiivisesti kesän Provinssi-vieraat.

Dokumenttien hallinta on nykyään sujuvampaa kuin 2000-luvun alussa – vai onko sittenkään?

Olemme nuoria aikuisia ja eri palveluntarjoajien laskut, sopimusvahvistukset, vakuutusasiakirjat ynnä muut tärkeät dokumentit ovat alkaneet saamaan yhä suurempaa roolia yhteisessä arjessamme sekä myös vapaa-ajalla.

Tärkeää elämässä: Kesä, keikat ja kaverit

Kun festivaalit ensi kesänä pärähtävät käyntiin, Venni Vesa on yksi niistä tuhansista onnellisista, joilla on liput valmiina. Festarikesää on tuskin koskaan odotettu niin paljon kuin nyt.

Tärkeimmät dokumenttini ovat tallessa Kivrassa – nyt ja kesälläkin

Blogi 28.3.2022 Reetta Mäkinen

Kivra on Ruotsin toiseksi vastuullisin digitaalinen kuluttajabrändi

Ruotsalaiset kuluttajat valitsivat Kivran jo kolmatta vuotta peräkkäin digitaalisten palveluiden kategoriassa toiseksi vastuullisimmaksi brändiksi Sustainable Brand Index -tutkimuksen mukaan.

Toimiva digiposti = sujuvaa asiointia kaikille

Blogi 23.3.2022 Reetta Mäkinen

F-liiga ja Kivra yhteistyöhön

F-liiga ja Kivra ovat solmineet uuden yhteistyösopimuksen, jonka tarkoituksena sujuvoittaa tapahtumalippujen vastaanottamista ja käyttämistä otteluissa ja tukea samalla lasten ja nuorten liikuntaa.

Sinne, tänne ja tonne – unohdammeko kuluttajan arjen näkökulman digitalisaation kehityksessä?

Blogi: Ilari Abdeen, toimitusjohtaja, Kivra Oy

Kivran ilmaiset webinaarit – Ilmoittaudu mukaan!

Katso alta seuraavat Kivran järjestämät ilmaiset webinaarit ja ilmoittaudu mukaan!

Kivra sopii kaikille teinistä senioriin

Yhä useampi voi jatkossa käyttää Kivraa, sillä laskimme Kivra-palvelun käyttäjien alaikärajaa 18 vuodesta 15 vuotta täyttäneisiin. Muutos ei vaikuta palvelun nykyisiin käyttäjiin.

Ilosaarirock ja Kivra yhteistyöhön – festariliput helppo vastaanottaa, näyttää ja käyttää mobiilisti

Kivra ja Ilosaarirock ovat solmineet yhteistyön kuluttajien sujuvan festarikokemuksen luomiseksi. Festarivieraiden toivotaan vastaanottavan lippunsa turvallisesti Kivraan, josta lippu on helppo vaihtaa rannekkeeseen paikanpäällä.

Reetta Mäkinen nimitetty Kivra Oy:n uudeksi kaupalliseksi johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi

Kauppatieteiden maisteri Reetta Mäkinen on aloittanut Kivran liiketoiminnasta vastaavana johtajana ja johtoryhmän jäsenenä 14.2.2022 alkaen. Hän tulee roolissaan vastaamaan Kivran myynnistä, partneruuksista sekä liiketoiminnan kasvun johtamisesta yhdessä kaupallisen tiimin kanssa.

Tärkeää elämässä: Luonto yhdistää yli sukupolvien

Lintujen kevätmuutto on joka vuosi yhtä riemukas tapahtuma, todellista lintuharrastajan juhlaa. Liisa Kapaselle ja hänen miehelleen se on yksi tärkeimmistä elämään iloa tuovista asioista. Läheinen luontosuhde on siirtynyt myös heidän lapsilleen ja lastenlapsilleen.


Tärkeää elämässä: Aikaa perhekaaoksen keskelle

Reija Pietiläisestä tuli neljän pojan äiti, kun kaksoset Jusu ja Sisu syntyivät. Tekemistä riittää aamusta iltaan, joten jokainen rutiineissa säästetty minuutti on arvokas. ”Onneksi moni asia hoituu puhelimella.”

Helsinkiläisten arki sujuvoituu entisestään – Helen otti Kivran käyttöön

Suomen suurimpiin energiayhtiöihin kuuluva Helen on ottanut digipostipalvelu Kivran käyttöön. Helenin kuluttaja-asiakkaat voivat jatkossa keskittää arjen asiointiaan vastaanottamalla, maksamalla ja arkistoimalla Helenin kirjepostin digitaalisesti ja ympäristöystävällisesti Kivraan.

Ilari Abdeen: Arvot ja vastuullisuus liiketoiminnan ohjaajana – Kovaa vai pehmeää

Blogi 13.8.2021
Kirjoittaja: Ilari Abdeen
Kuva: Unsplash

Kivran perustaja Stefan Krook pohjaa businessideansa vastuulliseen sijoittamiseen ja ilmastovastuullisiin arvoihin

Yksinkertainen ajatus, jota kukaan ei ollut vielä toteuttanut, innosti sarjayrittäjä Stefan Krookia vuonna 2011. Siitä syntyi Ruotsissa suurmenestyksen saavuttanut digiposti- ja asiointipalvelu Kivra. Nyt Krook pyrkii tekemään hyvää ympäristölle digitalisaation keinoin myös Ruotsia laajemmin.

Yrittäjä, miten liikkeelle vastuullisuusraportoinnissa?

Vastuullisuus. Sana, joka kuuluu kaikkien huulilta ja nousee esiin kaikkialla. Miten vastuullisuus näkyy yrittäjän arjessa? Kokosimme käytännön vinkit vastuullisuusraportointiin.

Visma Tampuuri ja Kivra yhteistyöhön – nyt myös taloyhtiöpostia voi vastaanottaa ja koota yhteen kanavaan

Visma Tampuurin kanssa aloitetun yhteistyön myötä Kivran käyttäjillä on mahdollisuus keskittää myös asumiseen liittyvät dokumentit ja kirjeet palveluun. Kivralla voi nyt vastaanottaa, arkistoida ja käsitellä kaikki Visma Tampuurin Postituspalvelulla lähetetyt yhtiökokouskirjeet, vuokralaskut ja muut tärkeät tiedotteet.

Veritas ja Kivra tarjoavat yrittäjille konkreettisia ilmastotekoja

Veritas on ensimmäinen Suomalainen työeläkevakuutusyhtiö, joka on ottanut käyttöön yrittäjäasiakkailleen digipostipalvelu Kivran tarjotakseen yrittäjille mahdollisuuden vastaanottaa YEL-vakuutuslaskut ja tiedotteet sähköisesti aiemman paperipostin sijaan. Yhdessä tarjoamalla ja tekemällä vastuullisia valintoja saamme aikaiseksi suurimman vaikutuksen.

Ikano Bank mukaan Kivra-lähettäjäksi

IKEA hei-kortti ja hei-laina sekä St1 Visa -asiakkaat voivat nyt vastaanottaa laskunsa ympäristöystävällisenä digipostina Kivraan.

Tiketti ja Kivra ovat aloittaneet laajamittaisen yhteistyön

Musiikki&Media tapahtumassa 8.10.2021 julkaistiin Tiketin ja digipostipalvelu Kivran laajamittainen yhteistyö pääsylippujen ympäristövastuullisessa digitalisoimisessa.

Kuva: Miikka Varila

Edita Priman ja Kivran yhteistyö auttaa yrityksiä parantamaan asiakaskokemusta

Edita Prima on ottanut Kivran käyttöön ja avannut asiakkailleen uuden vastuullisen viestintäkanavan.

Apix ja Kivra helpottavat kuluttajia digitalisoimaan arjen hallintaa

Verkkolaskutuksen ja digitaalisen sanomanvälityksen edelläkävijä Apix ja digipostipalvelu Kivra aloittavat yhteistyön kuluttajien digitaalisen taloudenhallinnan sujuvoittamiseksi.

Askel kerrallaan kohti pienempää hiilijalanjälkeä

Ilmastovastuullisuus on noussut yhteiskuntamme puhutuimmaksi aiheeksi. Haasteena keskustelussa kuitenkin on läsnä sen laaja mittakaava ja vähäinen konkretia. Mitä yksittäinen kuluttaja voi arjessa tehdä pienentääkseen omaa hiilijalanjälkeään? Onko kuluttajien valinnoilla väliä ja mitä olisimmekaan valmiit tekemään puhtaamman ilmaston hyväksi?

Tutkimus: Suomalaiset valmiita koronarokotustodistuksen käyttöön tapahtumissa, ravintoloissa ja matkustaessa – turvallinen kännykkäsovellus mieluisin rokotustodistuksen säilytystapa

Digipostipalvelu Kivran Taloustutkimuksella teettämän kyselyn mukaan selvä enemmistö suomalaisista olisi halukas todistamaan ottaneensa koronarokotuksen asioidessaan eri palveluissa. 1000:sta kyselyyn vastanneesta 80 % olisi halukas todistamaan ottaneensa rokotuksen matkustaessaan esim. junalla, lentokoneella tai laivalla, 70 % asioidessaan tapahtumissa, 68 % hotellissa majoittuessaan ja 59 % asioidessaan ravintolassa.

Kaleva Media on ensimmäisiä mediayhtiöitä Suomessa, joka tarjoaa Kivran asiakkailleen

Monimediayhtiö Kaleva Media julkaisee viittätoista paikallisjulkaisua Pohjois-Suomessa ilmastoa kunnioittaen. Jatkossa Kaleva Median ja Kolmiokirjan lehtien tilaajat voivat vastaanottaa ja maksaa laskunsa mobiilisti digipostipalvelu Kivralla.

Tutkimus: Digitalisaatio kuntajohtajien painopistealueiden kärjessä, ilmasto ei – vain murto-osa linkittää digi- ja ilmastostrategian toisiinsa

Palvelut, elinvoiman kehittäminen, talous ja digitalisaatio ovat kuntien tärkeimpiä kehittämiskohteita, kertoo digipostipalvelu Kivran Taloustutkimuksella teettämä tutkimus. Ilmastovaikutusten pienentäminen ei sen sijaan saa samanlaista painoarvoa alle 50 000 asukkaan paikkakunnilla. Vain neljäsosa tutkimukseen vastanneista sadasta kunnasta on asettanut itselleen tavoitevuoden hiilineutraaliuden saavuttamiseksi.

Helsingin kaupunki tarjoaa mahdollisuuden vastaanottaa laskut ilmastopositiivisena digipostina

Helsingin kaupungin palveluja käyttävät voivat jatkossa vastaanottaa, maksaa ja arkistoida taloushallintopalvelun lähettämät laskut sähköisesti digipostipalvelu Kivralla.

Onko olemassa palvelua, jota digitalisaatio ei paranna? Kuntaliiton Tommi Karttaavi ja Helsingin Mikko Rusama

Helsinki on kaupunkien digitalisaation edelläkävijä jopa maailman mittakaavassa, arvioivat Kuntaliiton tietoyhteiskuntajohtaja Tommi Karttaavi ja Helsingin kaupungin digitalisaatiojohtaja Mikko Rusama. Silti pääkaupungissakin on vasta raapaistu digitaalisaation mahdollisuuksia.

Tee helppoja arjen ympäristötekoja

Kivran koko olemassaolo perustuu ilmastovastuullisuuteen. Haluamme helpottaa ja sujuvoittaa suomalaisten arkea toimittamalla kaiken paperipostin perille sähköisesti, luontoa ja aikaa säästäen.

Kuntalaiset vaativat julkisia digipalveluita. Seinäjoen Jaakko Kiiskilä ja Ropo Capitalin Ilkka Sammelvuo

Kuntien digitalisaatiossa ei ole enää kyse kuntien omasta innostuksesta asiaan, vaan siitä, että kuntalaiset vaativat julkisia digipalveluita.

Sekä Seinäjoen kaupunginjohtaja Jaakko Kiiskilä että Ropo Capital Oy:n toimitusjohtaja Ilkka Sammelvuo uskovat vahvasti, että digielefantti kannattaa tarjoilla pienissä osissa.

Digitalisaatio on Suomen kunnille valtava mahdollisuus. Lahden Pekka Timonen ja CGI:n Sami Sulkko

Tehokkaampia palveluja. Lisää tasavertaisuutta. Ainoa keino saavuttaa ilmastotavoitteet. Digitalisaatio on Suomen kunnille valtava mahdollisuus, jonka potentiaalista on kuitenkin käytössä vasta murto-osa.

Lahden kaupunginjohtaja Pekka Timonen ja CGI:n johtaja Sami Sulkko peräävät muun muassa lisää yhteistyötä ja valmiiden ratkaisujen hyödyntämistä kuntien digitalisaatioon pureutuvassa juttusarjassamme.

Kuuntelu, keskustelu ja aktiivinen yhteistyö ovat toimivia reseptejä kuntien palveluiden kehittämisessä. Vaasan Jari Karjalainen ja Telian Outi Strengell-Hytönen

Kuuntelu, keskustelu ja aktiivinen yhteistyö ovat toimivia reseptejä kuntien palveluiden
kehittämisessä – riippumatta siitä, ovatko palvelut sähköisiä tai kasvokkain tapahtuvia.
Vaasan konsernihallinnon johtaja Jari Karjalainen ja Telian Financial Services -palveluiden
johtaja Outi Strengell-Hytönen pohtivat muun muassa palveluiden muotoilua ja
vuoropuhelun merkitystä kuntien digitalisaatioon pureutuvassa juttusarjassamme.

Haastattelusarja ja tutkimustulokset kuntien digitalisaation mahdollisuuksista, esteistä ja edistämisestä

Haastattelimme #digikunnat-artikkelisarjaan kuntien digitalisaatiota, sen mahdollisuuksia ja haasteita katsovia henkilöitä. Haastattelut löydät alta. Voit myös osallistua keskusteluun Twitterissä ja LinkedInissä tunnisteella #digikunnat.

Tutkimus: seitsemän ruotsalaista kymmenestä haluaa viranomaispostinsa digitaalisesti

Ruotsin valtion tavoitteena on, että Ruotsin viranomaiset, kunnat ja kaupungit ovat maailman parhaita sähköisessä asioinnissa.

Ilman kumppaneita kunnat eivät pärjää. Lapinjärven Tiina Heikka ja Kuopion Arto Holopainen

Yhteistyö, tiukkeneva talous ja pieni pakko ovat kaikki hyviä digitalisaation vauhdittajia. Ilman kumppaneita kunnat eivät pärjää, sanovat Lapinjärven kunnanjohtaja Tiina Heikka ja Kuopion innovaatiopäällikkö Arto Holopainen kuntien digitalisaatioon pureutuvassa juttusarjassamme.

Miksi digitalisaatio ei etene vauhdikkaammin kunnissa? Rovaniemen Ulla-Kirsikka Vainio ja Monetran Päivi Pitkänen

Digitalisaation etuja ei kiistä enää kukaan, mutta miksi se ei etene vauhdikkaammin kunnissa? Rovaniemen kaupunginjohtaja Ulla-Kirsikka Vainio ja kunnille tukipalveluja tarjoavan Monetran toimitusjohtaja Päivi Pitkänen pohtivat muun muassa soten, rahan ja yhdenvertaisuuden merkitystä kuntien digitalisaatioon pureutuvassa juttusarjassamme. #digikunnat

Kotkan Energia tarjoaa Kivran asiakkailleen – digipostin käyttöönotto on konkreettinen vastuullisuusteko

Kotkan Energian asiakkaat voivat jatkossa pienentää hiilijalanjälkeään vastaanottamalla laskunsa digipostipalvelu Kivralla.

Tehokas kunta, tyytyväiset asukkaat ja pienenevä hiilijalanjälki. Kivran Ilari Abdeen

Kivra ei yksin ratkaise palvelujen digitalisoitumista, mutta tarjoamme valmiin alustan, jolla yksittäinen kansalainen voi hoitaa asioitaan turvallisesti ja ilmastoystävällisesti. Käyttäjän kannalta iso etu on, että julkiset ja yksityiset palvelut ovat yhdessä ja samassa asioinnin ekosysteemissä.

Miksi Ruotsin malli koronapassille on mielestämme toimiva?

Uutisoimme viime viikolla, kuinka Ruotsissa on päätetty mahdollistaa kansalaisille helppo ja sujuva sähköisen koronapassin tai “vihreän todistuksen” vastaanottaminen ja käyttäminen eri tilanteissa digipostipalveluiden avulla.

Kivra The Planet Companyn jäseneksi – uskomme ekosysteemeihin, emme egosysteemeihin

The Planet Company kokoaa yhteen organisaatioiden aidosti merkitykselliset teot, joiden vaikuttavuus on kestävän kehityksen asiantuntijoiden todentama. Olemme liittyneet The Planet Company -yhteisön jäseneksi, sillä haluamme vaikuttaa parempaan huomiseen konkreettisilla teoilla.

Nyt se on päätetty: Ruotsissa sähköiset koronatodistukset saapuvat Kivraan

Ruotsin valtio on tehnyt päätöksen, että kaikki Covid-19 -vastaan ​​rokotetut ruotsalaiset voivat jatkossa pyytää digitaalisen rokotustodistuksensa toimitettavaksi sähköisesti digipostipalvelu Kivraan.

Onko Kivra Suomen ilmastopositiivisin start-up?

Vuonna 2020 palvelumme kokonaishiilijalanjälki oli 20 t CO2e. Määrä vastaa noin kahden suomalaisen arjessaan synnyttämää hiilijalanjälkeä vuodessa. Lisäksi kompensoimme koko toiminnastamme aiheutuvan hiilijalanjäljen 110%:sti suojelemalla metsiä.

Paperiposti ei kuulu 2020-luvulle

Kaikki kirjeposti voidaan lähettää nopeammin, turvallisemmin ja ilmastoa vähemmän kuormittavasti sähköisessä muodossa.

Kivran käyttöönotto tukee energiakonserni Korpelan asiakaslähtöistä palvelumallia

Korpelan asiakkaat voivat jatkossa vastaanottaa ja maksaa laskunsa mobiilisti digipostipalvelu Kivralla. Yhtiö huolehtii asiakkaidensa sujuvasta arjesta kehittäen aktiivisesti sähköisiä viestintä- ja palvelukanavia. Yhtiön asiakaslähtöistä palvelumallia tukee uusi asiakaspalvelu- ja laskutusjärjestelmä sekä mahdollisuus vastaanottaa ja maksaa laskut mobiilisti Kivralla.

Veritas tarjoaa YEL-yrittäjille uuden kanavan hoitaa vakuutusmaksut sähköisesti

Yrittäjien eläkevakuuttaja Veritas haluaa tarjota yhdessä digipostipalvelu Kivran kanssa YEL-yrittäjille kanavan hoitaa omaa henkilökohtaista yrittäjän eläketurvaa mobiilisti osana muuta arjen asiointia. Veritas otti Kivran käyttöön maaliskuussa 2021.

Blogi: Mitä kestävälle pohjalle rakennettu digitaalinen posti mahdollistaa?

Ilari Abdeen, toimitusjohtaja, Kivra Oy

Puhumme paljon tulevaisuuden kestävästä digitaalisesta infrastruktuurista ja nostamme esiin digitaalisen asioinnin mahdollisuuksia. Mitä se oikeastaan tarkoittaa kuluttajien ja lähettäjäyritysten sekä niiden ympärille syntyvän ekosysteemin näkökulmasta?

Kivralla hoidat koko perheen maksuasioita

Tarvitseeko ikääntynyt vanhempasi apua laskujen maksuun? Haluatko auttaa opiskelemaan lähtenyttä nuorta laskujen hoidossa? Onko perheelläsi yhteisiä kuluja?

Laskujen maksaminen yhdessä tai toisen puolesta verkkopankissa tai muilla perinteisillä maksutavoilla voi olla hankalaa, vaivalloista tai jopa mahdotonta. Digipostipalvelu Kivran sovelluksen jako-ominaisuus on monelle arjen helpottaja ja huolen poistaja.

Kotimaan Energia huolehtii asiakkaidensa sujuvasta arjesta kehittäen aktiivisesti sähköisiä viestintä- ja palvelukanavia

Yhtiön asiakaslähtöistä palvelumallia tukee mahdollisuus vastaanottaa ja maksaa laskut jatkossa mobiilisti Kivralla.

Porvoon Energian asiakkaat voivat jatkossa pienentää hiilijalanjälkeään vastaanottamalla laskunsa mobiilisti digipostipalvelu Kivralla

Vihreä energiayhtiö torjuu ilmastonmuutosta tuottamalla täysin hiilidioksidivapaata sähköä ja kehittämällä aktiivisesti digitaalisia viestintä- ja palvelukanaviaan.

Tavoitteena pienempi hiilijalanjälki – HS-Vesi otti Kivran käyttöön

Hämeenlinnan Seudun Vesi Oy:n asiakkaat ovat voineet maksaa laskunsa digipostipalvelu Kivralla vuoden 2021 alusta alkaen. “Digitalisaatiota hyödyntämällä edistämme Hiilineutraali Hämeenlinna -ohjelmaa”, kertoo HS-Veden talouspäällikkö Laura Haavisto.

Haluamme edistää vastuullista ja tietoturvallista digiasiointia Suomessa

Kun kyse on laskujen maksamisesta ja tärkeiden asiakirjojen säilyttämisestä, luottamus on kaiken a ja o. Siksi Kivrassa tehdään jatkuvasti töitä sen eteen, että digipostipalvelun tietoturva on aina ajan tasalla.

Suomessa voi nyt lähettää ja vastaanottaa ilmastopositiivista digipostia

Kivra on Suomen ja koko maailman ensimmäinen digipostipalvelu, jolla voi lähettää ilmastopositiivista postia. Digipostin lähettämisestä aiheutuvat päästöt kompensoidaan 110-prosenttisesti suojelemalla Sumatran trooppisia vuoristometsiä.

Lappeenrannan Energia haluaa olla digitaalisten palveluiden kärkijoukoissa

Lappeenrannan Energia rakentaa kestävää tulevaisuutta panostamalla tuotteissaan ja palveluissaan ympäristöystävällisyyteen. Digipostipalvelu Kivran käyttöönotto tukee yhtiön kampanjointia digitaalisen laskutuksen puolesta.

Fortum tarjoaa digipostipalvelu Kivran käyttöön asiakkailleen

”Kivran ilmastopositiivinen posti istuu erinomaisesti Fortumin arvoihin. Kivra on jo käytössä Fortumilla Ruotsissa, ja on hienoa, että saamme sen nyt myös suomalaisten asiakkaidemme ulottuville.” Billing Unit Manager, Riitta Vaissalo, Fortum

Blogi: Vastuullista liiketoimintaa yhteisen hyvän edistämiseksi

Blogi 7.9.2020 Ilari Abdeen, toimitusjohtaja, Kivra Oy

1, 2, 3, 4 – Näin helposti maksat laskusi Kivralla

Kivralla maksat laskusi älypuhelimella tai tietokoneella suoraan omalta pankkitililtäsi. Ja aikaa siihen menee vain hetki. Katso video!

Mikä on Kivra? 8 kysymystä ja vastausta digiposti- ja asiointipalvelusta

Kivran avulla pidät arjen dokumenttisi järjestyksessä, yhdessä turvallisessa palvelussa, jonne sinun on myös helppo palata niiden pariin myöhemmin. Tavoitteenamme on rakentaa Suomeen toimiva digipostipalvelu, jotta sinä voit keskittyä elämästä nauttimiseen tietäen, että dokumenttisi ovat tallessa ja löydät ne yhden kirjautumisen taktiikalla.

Kivralla voit maksaa helposti myös läheistesi laskuja

Tarvitseeko ikääntynyt vanhempasi apua laskujen maksuun? Haluatko auttaa opiskelemaan lähtenyttä nuorta raha-asioiden hoidossa? Uudella digiposti- ja asiointipalvelu Kivralla hoidat helposti ja turvallisesti myös läheistesi maksuasioita.

Ilari Abdeen digipostipalvelu Kivran toimitusjohtajaksi

Ilari Abdeen on nimitetty Kivra Oy:n toimitusjohtajaksi. Helmikuussa Suomessa aloittanut digipostipalvelu tähtää samanlaiseen kasvuun kuin Ruotsissa, jossa sillä on jo neljä miljoonaa käyttäjää.

Turku Energia auttaa asiakkaitaan ekologisempaan arkeen

Turku Energian myyntijohtaja Harri Salo uskoo, että digitaalinen laskutus yleistyy lähivuosina huomattavasti Suomessa ja maailmalla.

Sähköyhtiö Elenia lähettää asiakkailleen yli neljä miljoonaa laskua joka vuosi – nyt laskun voi maksaa myös Kivralla

”Tuemme asiakkaidemme siirtymistä digitaalisen laskutuksen pariin ja teemme siitä heille mahdollisimman helppoa. Kivra on tässä hyvänä apuna”, sähköyhtiö Elenian laskutuspäällikkö Satu Nummela sanoo.

Energiapalveluyhtiö Väre kannustaa asiakkaitaan sujuvampaan digiasiointiin Kivran avulla

Energiapalveluyhtiö Väreen asiakkaat voivat vastaanottaa, maksaa ja arkistoida laskunsa digiposti- ja asiointipalvelu Kivralla toukokuun 2020 alusta lähtien. ”Haluamme helpottaa asiakkaidemme arkea ja tuoda ilmastoystävällisiä palveluja heidän käyttöönsä”, Väreen markkinointijohtaja Kaija Oksanen sanoo.

Ropo Capitalin Mikko Uotinen: ”Kun digitaalinen maksaminen yleistyy, laskut maksetaan saman tien”

Ropo Capitalin kautta kulkee yli 50 miljoonaa laskua vuosittain. Noin puolet laskuista on jo digitaalisia. ”Ihmiset haluavat hoitaa juoksevat asiat, myös laskujenmaksun, nopeasti ja vaivattomasti ajasta ja paikasta riippumatta”, sanoo Ropo Capitalin asiakkuusjohtaja Mikko Uotinen.

Näin arki sujuu neljän seinän sisälläkin – lue vinkit digitaaliseen kevätsiivoukseen

Etätyöt – sujuvat! Ruoan verkkotilaus – toimii! Entäs kaikki muu digiasiointi? Kun välttämättömin arki on tuotu digiaikaan, kannattaa jatkaa tekemällä myös digitaalinen kevätsiivous. Uutuuspalvelu Kivra tarjoaa monta tapaa helpottaa omaa ja läheisten arkea.

PostNord Strålfors Oy sekä digiposti- ja asiointipalvelu Kivra yhteistyöhön myös Suomessa – PSD2-tilimaksaminen suomalaisten käyttöön

Tiedote

Ruotsissa yli 3,5 miljoonan ihmisen käyttämä digiposti- ja asiointipalvelu Kivra aloittaa toimintansa Suomessa helmikuussa 2020. Palvelu tarjoaa yrityksille mahdollisuuden tehostaa laskutustaan ja kuluttajille helpon tavan siirtyä ympäristöystävälliseen arjen asiointiin.

Ekokymppi tarjoaa asiakkailleen mahdollisuuden maksaa laskunsa Kivralla

Kainuun jätehuollon kuntayhtymä Ekokymppi tarjoaa asiakkailleen mahdollisuuden maksaa laskunsa uuden digiposti- ja asiointipalvelu Kivran kautta. Ympäristövastuulliset valinnat ovat arkipäivää jätetoimialalla, ja siksi myös uusien digitaalisten vaihtoehtojen käyttöönotto on Ekokympille luontaista. Palvelu otetaan käyttöön kevään aikana.

Savon Voima ottaa sähkön ja kaukolämmön laskutuksessa käyttöön digiposti- ja asiointipalvelu Kivran

Myös energiayhtiö Savon Voima luottaa digiposti- ja asiointipalvelu Kivraan. Savon Voiman asiakkaat voivat maksaa Kivralla sähkö- ja kaukolämpölaskunsa – helposti, turvallisesti ja ympäristöystävällisesti.

Jätekukon asiakkaat voivat jatkossa vastaanottaa ja maksaa laskunsa uudella digipostilaatikko Kivralla

Tiedote

Savon alueella toimiva jätehuoltoyhtiö Jätekukko haluaa vähentää paperista asiointia entisestään ottamalla käyttöön uuden digitaalisen postilaatikon ja asiointipalvelu Kivran.

Ropo Capital ja digiposti Kivra yhteistyöhön

Tiedote

Suomen johtava laskun elinkaaripalveluja tarjoava yritys Ropo Capital ja Ruotsissa menestystä niittänyt digitaalinen postilaatikko ja arjen asioinnin hubi Kivra aloittavat laajan yhteistyön paperilaskutuksen vähentämiseksi Suomessa.

Resurs Bankin asiakkaille mahdollisuus helppoon digimaksamiseen – Ruotsissa paperiasiointi puolittui Kivran avulla

Tiedote

Resurs Bank alkaa tarjota ensimmäisten yritysten joukossa Suomessa asiakkailleen mahdollisuutta maksaa laskunsa uuden digiposti- ja asiointipalvelu Kivran kautta. Ruotsissa Resurs Bank on onnistunut puolittamaan paperiasioinnin määrän yhteistyössä Kivran kanssa.

Digiposti- ja asiointipalvelu Kivra tuo PSD2-tilimaksamisen ensimmäisenä suomalaisten käyttöön

Tiedote

Ruotsissa yli 3,5 miljoonan ihmisen käyttämä digiposti- ja asiointipalvelu Kivra rantautuu Suomeen PSD2-direktiivin vanavedessä. Palvelu tarjoaa yrityksille mahdollisuuden tehostaa prosessejaan nopeasti ja ihmisille helpon tavan siirtyä paperipostista ympäristöystävälliseen arjen asiointiin. Suomessa Kivran pääomistajia ovat Kivra Ab, Telia Company ja Resurs Bank.

PSD2 vauhdittaa maksamista ja tuo säästöjä yrityksille sekä kuluttajille

PSD2-maksupalveludirektiivi nopeuttaa ja helpottaa verkkomaksamista ja tuo paljon uusia vaihtoehtoja nettiasiointiin. Ensimmäisenä PSD2-direktiivin mukaisen tilimaksamisen toi Suomeen digiposti- ja asiointipalvelu Kivra.

Kivran Ville-Veikko Laukkanen: Yritysvastuullisuus on johtamista, ekotekoja ja kestäviä palveluja

Vastuullinen yritys ottaa päivittäin huomioon ihmisten ja ympäristön hyvinvoinnin ja tarpeet. Hinnalla millä hyvänsä voittoa tavoittelevat yritykset eivät pärjää tulevaisuudessa, sanoo Kivra Oy:n hallituksen puheenjohtaja Ville-Veikko Laukkanen.

Kivra on Suomen ensimmäinen ilmastopositiivinen palvelu – digipostin päästöt kompensoidaan 110-prosenttisesti

Kivra toi PSD2-maksamisen ensimmäisenä Suomeen, ja nyt se on maan ensimmäinen ilmastopositiivinen palvelu. Digitaalinen laskujen maksu ja muu asiointi Kivralla siis vähentää ilmakehässä olevia päästöjä.

Tiedätkö nämä 7 faktaa? Maksupalveludirektiivi PSD2 pähkinänkuoressa

PSD2-maksupalveludirektiivi tekee verkkomaksamisesta helpompaa ja turvallisempaa. Digitaalisen asiointipalvelu Kivran toimitusjohtaja Miika Salo kertoo, mitä mystinen kirjainyhdistelmä tarkoittaa käytännössä.