fbpx

Sähköyhtiö Elenia lähettää asiakkailleen yli neljä miljoonaa laskua joka vuosi – nyt laskun voi maksaa myös Kivralla

”Tuemme asiakkaidemme siirtymistä digitaalisen laskutuksen pariin ja teemme siitä heille mahdollisimman helppoa. Kivra on tässä hyvänä apuna”, sähköyhtiö Elenian laskutuspäällikkö Satu Nummela sanoo.

Jaa

Vastuullinen tapa toimia on 430 000 suomalaisen sähkönsiirrosta huolehtivassa Eleniassa luonnollinen osa työtä ja palvelua. Siksi yhtiön tavoitteena on tarjota asiakkaille entistä kätevämpiä tapoja siirtyä digitaaliseen laskutukseen ja vähentää paperilaskujen määrää. 

Tällä hetkellä energia-alan palvelutuottajan vuosittain lähettämistä noin neljästä miljoonasta laskusta edelleen yli puolet kulkee kotitalouksiin paperipostina. 

Nyt Elenian apuna paperittomaan asiointiin siirtymisessä on digitaalinen laskutus- ja asiointipalvelu Kivra. Syksyllä 2019 voimaan astunut PSD2-maksupalveludirektiivi avasi ovia uusille maksunvälittäjille ja -kanaville. Elenian laskutuspäällikkö Satu Nummelan mukaan Kivra tarjosi uuden ja kätevän mahdollisuuden laskutuskumppanuuteen Elenian palvelun kehittämiseksi. 

”Uusista digitaalisista palveluista juuri Kivralla on mielestämme selkeästi potentiaalia kasvattaa toimintaansa”, Nummela kertoo.

”Lisäksi Kivran vastuullisuus ja ilmastotavoitteisiin sitoutuminen painoivat päätöksessä yhteistyöstä. Meille on tärkeää, että Kivran posti on Climate Positive -sertifioitua, eli sen hiilijalanjälki on kompensoitu 100 prosenttisesti.” 

Unohda asiakasnumerot ja laskutustiedot – digimaksaminen on helppoa ja vaivatonta

Satu Nummela painottaa, että sähköiseen laskutukseen siirtymisen täytyy olla ihmisille helppoa. Näin ei aina ole, ja vaivaton käyttökokemus onkin yksi digitaalisten palveluiden haasteista. 

”Jos ihminen haluaa siirtää paperisen laskun vaikkapa verkkopankin e-laskuksi, hän tarvitsee siihen asiakasnumeroa ja muita laskutukseen liittyviä tietoja. Ellei niitä ei ole heti saatavilla, sähköiseen laskutukseen siirtyminen jää helposti sikseen”, Nummela sanoo. 

”Kun asiakkaamme on rekisteröitynyt Kivran käyttäjäksi, hän saa laskumme automaattisesti digitaaliseen postilaatikkoonsa, ja maksaminen omalta pankkitililtä kännykällä tai tietokoneella käy helposti.”

Elenia haluaakin tarjota asiakkailleen mieluisan laskujen vastaanotto- ja maksukanavan.

”Tuemme asiakkaidemme siirtymistä digitaalisen laskutuksen pariin ja teemme siitä heille mahdollisimman helppoa. Kivra on tässä hyvänä apuna”, Nummela sanoo.

”Kun paperilasku kolahtaa postiluukusta, se saattaa jäädä paperipinoon makaamaan yli eräpäivän. Kivra muistuttaa maksupäivästä ja sillä laskun voi maksaa missä vain ja milloin vain.”

Kivran käyttöönotto sujui Eleniassa mutkattomasti

Kivran käyttöönotto on sujunut Eleniassa helposti ja vaivattomasti. 

”Saimme Kivralta tiiviin koulutuksen palvelun käyttöönotosta: mistä Kivrassa on kyse, mitä laskutuksen siirtyminen Kivraan tarkoittaa ja miten uusi maksutapa pitää huomioida asiakaspalvelun työssä”, Satu Nummela kertoo.

”Yhteistyömme on ollut alusta alkaen sujuvaa ja Kivran porukka on ollut apunamme joka käänteessä. Nyt laskumme kulkevat laskutusoperaattori Ropo Capitalin kautta suoraan asiakkaidemme Kivraan.”

Sovitaanko tapaaminen?

Antamalla asiakkaillesi vapauden valita Kivran, yrityksesi säästää sekä laskutuskustannuksissa, pienentää hiilijalanjälkeään että lisää asiakaspysyvyyttä. Kivrassa yrityksesi on asiakkaan arjessa aina läsnä. Jätä yhteydenottopyyntö niin palaamme asiaan.

Jaa

tai