Miten Kivra toimii?
Henkilön rekisteröidyttyä Kivraan saa hän jatkossa automaattisesti Kivraa käyttäviltä yrityksiltä laskut ja muut asiakirjat Kivran digitaaliseen postilaatikkoon seuraavasta kirjeen toimituksesta alkaen. Vain ne yritykset, joiden asiakkaana kyseinen Kivraan rekisteröitynyt henkilö on voivat toimittaa digitaalista postia henkilön Kivra-postilaatikkoon.
Laskut ja dokumentit, jotka ovat aikaisemmin saapuneet henkilölle joko paperisena tai sähköpostitse saapuvat jatkossa automaattisesti sähköisessä muodossa Kivraan. E-laskut eivät muutu Kivraan saapuviksi laskuiksi. Jos Kivran käyttäjä haluaa keskittää myös E-laskut Kivraan saapuviksi laskuiksi voi hän halutessaan purkaa E-laskusopimuksen, jonka jälkeen kyseisen lähettäjän laskut saapuvat jatkossa henkilön Kivraan.
Mikäli ei toivo tietyn yrityksen lähettävän Kivraan digitaalista postia voi kyseisen yrityksen käydä estämässä oman Kivran ‘Lähettäjäyritykset’ -osiossa klikkaamalla kyseisen yritys aktiivisuuspalkin pois päältä.