Blogi: Mitä kestävälle pohjalle rakennettu digitaalinen posti mahdollistaa?

Ilari Abdeen, toimitusjohtaja, Kivra Oy

Puhumme paljon tulevaisuuden kestävästä digitaalisesta infrastruktuurista ja nostamme esiin digitaalisen asioinnin mahdollisuuksia. Mitä se oikeastaan tarkoittaa kuluttajien ja lähettäjäyritysten sekä niiden ympärille syntyvän ekosysteemin näkökulmasta?

Hyötyjä on monia: Arjen helppous, ilmastonmuutoksen hillintä, ylisukupolvisuus, oman datan omistaminen. Erittäin ajankohtainen näkökulma tällä hetkellä on ennen kaikkea digitaalisen asioinnin reaaliaikaisuus sekä turvallisuus. Se onkin yksi suurimpia ajureita, miksi Suomen tulee tehdä paljon töitä kestävien ratkaisujen rakentamiseksi tulevaisuuteen. 

Digitaalisen asioinnin reaaliaikaisuus ja turvallisuus

Kun meille syntyy pohja, jossa kansalaiset voivat vastaanottaa kaiken helposti yhteen paikkaan, syntyy myös rakenne tavoittaa ihmiset vaivattovammin reaaliajassa. Esimerkiksi sopii kriisiviestintä meidät kaikki yllättäneestä koronapandemiasta. Turvallinen digitaalinen alusta kansalaisten käytössä mahdollistaisi ikäryhmittäin tai alueittain kohdennetun viestimisen kriisin keskellä ja lähetetyt tiedot olisivat myös tallessa turvallisesti. Yhteiskunnallisesti se taas luo tehokkuutta, vähentää huomattavasti turhaa paperin käyttöä ja ennen kaikkea helpottaa yksittäisen kansalaisen arkea. 

Tiedonsaannin keskittäminen ja samanaikaisuus

Tällä hetkellä ohjeet ja tiedon saaminen on pirstaloitunutta, mitäs jos pystyisimmekin lähettämään esim. kuukausittaisen tilannekatsauksen kansalaisille reaaliaikaisella seurannalla kuinka suuri osa henkilöistä on tiedotteen lukenut.

Kivran visio tulevaisuuden digiposti-infrastruktuurista on paljon enemmän kuin nykyään paperilla toimitetun dokumentin toimittaminen digitaalisesti. Jotta pääsemme kestävälle ja koko yhteiskuntaa hyödyttävälle tasolle on meidän kuitenkin laitettava pohja kuntoon. Tehdään se yhdessä – me ainakin lupaamme tehdä kaikkemme sen syntymiseksi.

Laita viestiä tai soita, niin jutellaan lisää yhteisestä suunnasta ja miten voimme onnistua yhdessä.

Ilari Abdeen, toimitusjohtaja, Kivra Oy

040 519 7678, ilari.abdeen(at)kivra.fi

Jätä yhteydenottopyyntö

Haluatko vahvistaa asiakassuhdetta ja brändimielikuvaa ja viestiä asiakkaillesi ilmastopositiivisesti digipostilla? Kivrassa yrityksesi on asiakkaan arjessa aina läsnä. Jätä yhteydenottopyyntö niin palaamme asiaan!

Jaa

    tai