Blogi: Vastuullista liiketoimintaa yhteisen hyvän edistämiseksi
Kivra Oy:n uutena toimitusjohtajana haluan jakaa muutamia ajatuksia Kivrasta, meidän missiosta sekä liiketoiminnan tavoitteista. Haluan samalla ylpeänä jakaa ajatuksia siitä, mitä Kivran joukkue on yhdessä tekemässä ja miksi haluamme valloittaa myös Suomen, Ruotsin valloituksen lisäksi.
Ilmastonmuutos. Digitaalinen asiointipalvelu, maksamisen palvelu, digiposti – mikä siinä on niin ihmeellistä? Aloitetaan meitä kaikkia lähellä olevasta asiasta, ilmastonmuutoksen hallinnasta. Paperisten kirjeiden, laskujen ja muiden asiakirjojen volyymi on Suomessa edelleen valtava. Vuosittain volyymi on yli 500 miljoonaa asiakirjaa, vaikka meillä on ollut sähköisiä vaihtoehtoja olemassa jo useiden vuosien ajan. Me Kivrassa olemme ottaneet missioksi vähentää paperisen asioinnin kolmannekseen nykyisestä tarjoamalla kaikille helppokäyttöisen digipalvelun. Jokainen voi tehdä omalta osaltaan helpon arjen ilmastoteon ottamalla Kivran käyttöön. Toimitusjohtajana haluan varmistaa Kivran olevan jokaisen käyttäjän luottamuksen arvoinen. Varmistaaksemme toiminnan ilmastopositiivisuuden mittaamme ja analysoimme toimintamme ilmastokuormituksen kansainväliseen standardiin perustuen ja kompensoimme sen 110%:sti. Jokainen Kivralla lähetetty digiposti on siis aidosti ja konkreettisesti ilmastoteko. Tämä on asia, mistä olemme hyvin ylpeitä ja haluamme myös meidän partnereiden ja käyttäjien olevan ylpeitä tästä.
Yksityisyyden suoja. Digitalisaation vauhditus ja informaatioteknologian nopea kehitys herättää usein paljon keskustelua kertyvän datan määrästä ja erityisesti sen tietoturvallisuudesta ja käytöstä. Keskustelu on hyvin relevanttia, koska väärin käytettynä data voi vahingoittaa yksilön suojaa. Yksityisyyden suoja on Kivran arvoissa ja kaikessa tekemisessä hyvin vahvasti läsnä. Palvelumme turvallisuus on toimintamme kulmakivi. Asiakastiedon tai datan myyminen kolmansille osapuolille ei ole osa toimintaamme. Haluamme olla käyttäjiemme luottamuksen arvoisia ja kunnioittaa yksilön oikeutta omaan dataansa.
Saavutettavuus ja yhteiskuntavastuu. Kivran toiminnan ytimessä on myös kumppaneiden ja loppukäyttäjien arjen helpottaminen. Uskomme kuluttajilla olevan vahva tarve koota arjen asiointia yhteen turvalliseen paikkaan ja haluamme Kivrassa olla mahdollistamassa tätä kehitystä. Kivran perustajan Stefan Krookin happy-happy -ajatusmalli on syvällä toimintamme ytimessä ja sillä tarkoitamme, että Kivra ei menesty ellemme pysty tuottamaan lisäarvoa kaikille osapuolille, pitäen kiinni yhteiskuntavastuun näkökulmasta tärkeistä arvoistamme. Näin ollen palvelumme kehityksen suuntaa ohjaa hyvin vahvasti myös asiakkaidemme tarpeet ja toiveet.
Olen todella iloinen saadessani liittyä osaksi Kivran vihreää tiimiä täällä Suomessa ja edistää vastuullista liiketoimintaamme sekä oman henkilöstömme, yhteistyökumppaneidemme, että palvelumme käyttäjien kanssa yhdessä. Uskon vahvasti meidän olevan yhteisellä asialla ja olemme iloisia jokaisesta uudesta palvelumme käyttäjästä ja Kivraan liittyvästä kumppanista.
Laita viestiä tai soita, niin jutellaan lisää yhteisestä suunnasta ja miten voimme onnistua yhdessä.
Ilari Abdeen, toimitusjohtaja, Kivra Oy
040 519 7678, ilari.abdeen(at)kivra.fi