Digipostipalvelu Kivra kannustaa vastuullisella kesäkampanjalla julkiseen liikenteeseen ja digipostiin siirtymiseen

Jaa

Tiedote
3.6.2025
Kuva: HSL ja Kivra

Digipostipalvelu Kivra toteuttaa kesäkampanjan, jolla kannustetaan valitsemaan bussi, ratikka tai metro kesän rientoihin – ja samalla tutustumaan sähköiseen digipostiin.

Suomessa siirrytään yhä laajemmin sähköiseen postinjakeluun osana valtiovarainministeriön Digi ensin -hanketta. Vuoden 2026 aikana viranomaisviestintä siirtyy ensisijaisesti sähköiseksi digipostiksi. Kansalaiset voivat jatkossa valita, vastaanottavatko viestinsä Suomi.fi-viestit -palveluun vai yksityiseen digipostipalveluun, kuten Kivraan. Kivran etuna on, että samaan palveluun voi vastaanottaa postia sekä viranomaisilta että yrityksiltä. Digi- ja väestötietoviraston selvityksen mukaan siirtymä koskee noin 4,3 miljoonaa digikyvykästä kansalaista.

Digipostipalvelu Kivra tarjoaa digipostiin siirtyville mahdollisuuden tutustua pääkaupunkiseudun joukkoliikenteeseen maksutta. Helsingin seudulla julkinen liikenne palvelee kesäisin paitsi paikallisia asukkaita myös suurta joukkoa kotimaisia ja ulkomaisia turisteja.

Ilmainen HSL-lippukoodi kaikille Kivran digipostiin siirtyville

Kesä-heinäkuun aikana jokainen uusi Kivran digipostin käyttöönottaja saa heti käyttöönoton jälkeen ilmaiseen AB-vyöhykkeen matkalippuun oikeuttavan koodin. Koodi on arvoltaan 3,20 € ja se toimitetaan suoraan asiakkaan Kivraan rekisteröitymisen jälkeen. Asiakas voi tämän jälkeen aktivoida koodin HSL-sovelluksessa. Kampanja on voimassa 3.6.–31.7.2025.

– Kivra on kuluttajille täysin ilmainen palvelu, jonka juuret ovat naapurimaassamme Ruotsissa. Palvelullamme on Suomessa satoja tuhansia käyttäjiä ja yli 6,5 miljoonaa käyttäjää Pohjoismaiden laajuisesti. Asiakkaamme arvostavat erityisesti Kivran helppokäyttöisyyttä ja kykyä tuoda järjestystä arjen dokumenttikaaokseen. Uuden palvelun ottaminen osaksi arkea vaatii kuitenkin usein kokeiluinnokkuuden herättämistä esimerkiksi asiakaseduin, kuten ilmaisella matkalipulla, lahjakortilla huvipuistoon tai muulla ilahduttavalla edulla. Kampanjassa ovat loistavasti esillä Kivran arvot ja halu tarjota erinomainen asiakaskokemus asiakkaillemme, kertoo Kivran markkinointi- ja viestintäjohtaja Maija Leivo.

Lisätietoja kampanjasta

 www.kivra.fi/hsl

Kivra:
Maija Leivo, markkinointi- ja viestintäjohtaja
puh. 050 522 2322 | maija.leivo@kivra.fi

Tietoa Kivrasta

Kivra on maksuton ja turvallinen digipostipalvelu, jonka kautta käyttäjät voivat vastaanottaa, säilyttää ja hallita tärkeitä asiakirjoja – kuten laskuja, kirjeitä, sopimuksia ja tapahtumalippuja – sähköisesti samassa paikassa. Pohjoismaissa Kivralla on jo yli 6,5 miljoonaa käyttäjää. Palvelu noudattaa korkeaa turvallisuutta ja ei luovuta käyttäjiensä dataa kolmansille osapuolille tai myy sitä markkinointitarkoituksiin. Suomessa Kivra toimii yhteistyössä viranomaisten, yritysten ja muiden organisaatioiden kanssa edistäen paperittomuutta ja saavutettavaa viestinvälittästä kansalaisille.