Etelä-Savon hyvinvointialue tarjoaa asiakkailleen ympäristöystävällisen kanavan vastaanottaa laskut. Digipostipalvelu Kivralla vähenee sekä vastaanottajan, että lähettäjän ilmastokuormitus.
Kivra tarjoaa hyötyjä sekä laskun lähettäjälle, että vastaanottajalle. Kun laskut saapuvat oikein ja viiveettä perille, niille jää enemmän maksuaikaa. Laskut voi maksaa suoraan Kivrasta ja ne arkistoituvat automaattisesti, jolloin ne pysyvät varmassa tallessa ja ovat aina helposti löydettävissä. Palvelun voi myös jakaa toisen Kivraa käyttävän henkilön kanssa, jolloin saapuneita laskuja voi tarkastella ja maksaa kumpi vaan.
Eloisa tekee konkreettisia ilmastotekoja
Eloisa haluaa tarjota asiakkailleen uusia palveluvaihtoehtoja, joilla asioida helposti ja saavutettavasti ilman lisäkustannuksia vastaanottajalle. Samalla Kivran käyttöönotto on Eloisalta konkreettinen ilmastoteko. Kun yhä suurempi määrä laskuja pystytään digitalisoimaan, vähenee paperintuotannosta, sekä postituksesta syntyvä ilmastokuormitus.
Jokainen Kivraan toimitettu digiposti pienentää sekä hyvinvointialueen, että laskuja vastaanottavan henkilön hiilijalanjälkeä. Näin Eloisa tarjoaa myös hyvinvointialueen asukkaille konkreettisen tavan pienentää omaa ilmastokuormitustaan arkisella teolla.
Kivran tavoitteena tarjota saavutettava digiposti kaikille suomalaisille
Digipostipalvelu Kivra saapui Suomeen vuoden 2020 alussa. Palvelun tavoitteena on tarjota turvallinen, vastuullinen ja helppokäyttöinen kanava, jonne keskittää arjen dokumenttien hallintaa. Kivra on kuluttajille ilmainen palvelu, johon rekisteröitymällä saa aiemmin paperina ja sähköpostilla tulleet viestit jatkossa automaattisesti digipostina. Kivra on kasvanut vauhdilla, nyt palveluun voi Suomessa vastaanottaa vihreää digipostia jo yli 40 000 yritykseltä, yhteisöltä, organisaatiolta ja kunnalta.