Kivra AB ja SEB aloittavat strategisen kumppanuuden 

Jaa

22.1.2024 Uutinen Kuva: SEB

Kumppanuudella kuluttajille syntyy uudenlainen pankkikokemus, jossa pankkipalvelut löytyvät jatkossa samasta paikasta, missä kaikki muukin arjen tärkeä dokumenttien hallinta on koottuna.

Kivra on rakentanut Ruotsissa kuluttajille palvelua, joka kokoaa kaikki tärkeät dokumentit samaan paikkaan, jo yli 11-vuoden ajan. Tänä päivänä Kivraa käyttää jo yli 5,8 miljoonaa ruotsalaista. Jatkuvasti kasvavasta ja kehittyvästä palvelusta on syntynyt kasvualusta ja palveluiden kehittämisen alusta myös useille eri toimialoille. Kivra on nyt allekirjoittanut aiesopimuksen strategisesta kumppanuudesta SEB pankin kanssa, josta syntyy synergiaetuja, joista hyötyvät sekä SEB pankin asiakkaat että Kivra-palvelun käyttäjät.

“Strateginen yhteistyö SEB:n kanssa Ruotsissa näyttää kuinka laajasti tavoittava digiposti ja Kivran alusta voi tukea finanssialan parempaa asiakaskokemusta. Yhteistyö SEB:n kanssa näyttää suuntaa, mitä jatkuvasti kasvava alustamme mahdollistaa finanssialan toimijoiden kanssa myös Suomessa”, summaa Kivra Oy:n toimitusjohtaja Ilari Abdeen

Saavutettavuus ja asiakaskokemus yhteistyön keskiössä

Yhdistämällä Kivran ja SEB:n sähköisten palveluiden voiman, pystytään lisäämään saavutettavuutta ja lisäämään innovatiivisia palveluita kuluttajien saataville kuluttajan tarpeet ja omaan valinnan huomioiden.

“Olemme erittäin ylpeitä yhteistyötä SEB:n kanssa. SEB:llä on vahva oma digitaalinen alusta ja kyky luoda uusia innovaatioita. On heiltä hyvin eteenpäin katsovaa ja asiakkaan etu edellä -ajattelua tuoda asiakkaiden tärkeät dokumentit saataville jatkossa Kivraan. SEB on todellinen suunnannäyttäjä ja esimerkki sille, millaista asiakaslähtöinen yhteistyö kanssamme on parhaimmillaan. Toivomme, että samanhenkisiä pankkeja ja yrityksiä seuraa SEB:n esimerkkiä perässä”, Kivra AB:n toimitusjohtaja Henrik Lönnevi

Osa SEB:n digitaalista muutosta

SEB:ssä asiakkaiden muuttuviin tarpeisiin vastaaminen on erittäin tärkeää. Tässä strategisilla kumppanuuksilla on tärkeä rooli asiakkaiden edun kannalta, jossa innovaatio, joustavuus ja saavutettavuus, sekä uudet markkinaolosuhteet ja kestävän kehityksen vaatimukset ovat etusijalla.

“Kumppanuus Kivran kanssa on täysin linjassa SEB:n yleisen tavoitteen kanssa rakentaa ja tarjota palveluita avoimen ekosysteemin pohjalta. Tavoitteenamme on lisätä asiakasarvoa ja parantaa asiakaskokemusta. Pitkän aikavälin tavoitteena on myös antaa asiakkaalle mahdollisuus hallita omia asiakastietojaan”, sanoo Stefan Stignäs, SEB:n Exploratory Banking & Strategic Partnerships -yksikön johtaja.

Yhteistyö sisältää myös investoinnin, joka tekee SEB:stä Kivra AB vähemmistöosakkaan. 

Lue myös: 

Kivra AB:n tiedote yhteistyöstä 

https://www.mynewsdesk.com/se/kivra/pressreleases/kivra-inleder-strategiskt-partnerskap-med-seb-3297243

SEB pankin tiedote yhteistyöstä

https://sebgroup.com/sv/press/nyheter/2024/seb-kommer-inga-ett-strategiskt-partnerskap-med-kivra

Artikkeli Breakit.it:ssä

https://www.breakit.se/artikel/38979/seb-bildar-ny-allians-med-kivra-otroligt-stort-steg