Lappeenrannan Energia haluaa olla digitaalisten palveluiden kärkijoukoissa

Lappeenrannan Energia lähettää asiakkailleen kuukausittain noin 50 000 sähkö-, vesi-, maakaasu- ja kaukolämpölaskua. Näistä noin 40 prosenttia on vielä paperilaskuja, ja tätä määrää yhtiö haluaa vähentää. Jatkossa Lappeenrannan Energian asiakkaat voivat vastaanottaa, maksaa ja arkistoida laskunsa digipostipalvelu Kivralla.

Lappeenrannan Energia rakentaa kestävää tulevaisuutta. Yhtiö panostaa ilmastonmuutoksen hidastamiseen ja tuotteidensa sekä palveluidensa ympäristöystävällisyyteen.

”Houkuttelemme yhä useampia asiakkaitamme digitaalisten palveluidemme pariin, ja Kivran käyttöönotto tukee kampanjointiamme sähköisen laskutuksen puolesta. Meillä ei ole aiemmin ollut käytössämme Kivran kaltaista mobiilisovellusta”, Lappeenrannan Energian tiimipäällikkö Miikka Nieminen sanoo.

”Asiointi helpottuu ja hiilijalanjälki pienenee”

Niemisen mukaan suomalaiset ovat jo tottuneet käyttämään mobiilisovelluksia, joten Kivra on erinomainen lisä yhtiön sähköisten laskutuskanavien joukkoon. Paperilaskuista eroon pääseminen helpottaa asiointia ja pienentää hiilijalanjälkeä.

”Kivrassa kaikki laskut pysyvät tallessa samassa paikassa. Käyttäjä saa myös muistutusviestin, kun laskun eräpäivä lähestyy”, Nieminen jatkaa.

Lappeenrannan Energian sähkönmyyntiyhtiö Väre käyttää myös Kivraa. Energiapalveluyhtiöiden asiakkaat saavat nyt kätevästi sekä sähkön siirto- että myyntilaskut digitaalisesti Kivraan, josta ne voi maksaa mistä ja milloin vain.

”Uskomme Kivran kasvuun”

Kivran käyttöönotto oli Niemisen mukaan helppoa ja vaivatonta. Yhteisissä palavereissa Kivran ja Lappeenrannan Energian edustajat sopivat aikataulusta ja käyttöönoton vaiheista.  

”Kivran edustaja koulutti asiakaspalvelijamme elokuussa. Vastaamme yhdessä myös tulevasta markkinoinnista ja markkinointimateriaalien tuotannosta.”

Energia-ala on Niemisen mukaan suuntaamassa vahvasti kohti digitaalista murrosta ja älykkään verkon entistä parempaa hyödyntämistä. Myös Lappeenrannan Energia seuraa aktiivisesti digipalveluiden kehitystä Suomessa ja maailmalla.

”Haluamme olla kärkijoukoissa uudenlaisten ratkaisujen käyttöönotossa. Ruotsissa Kivralla on jo lähes neljä miljoonaa käyttäjää, ja uskomme palvelun kasvuun myös Suomessa.”

Kivralla asioi asiakkaidensa kanssa Suomessa kasvava joukko yrityksiä ja joka viikko palveluun liittyy uusia. Kivran palvelun suosion kasvulla on positiivinen vaikutus ilmastollemme.