PostNord Strålfors Oy sekä digiposti- ja asiointipalvelu Kivra yhteistyöhön myös Suomessa – PSD2-tilimaksaminen suomalaisten käyttöön
PostNord Strålfors tuottaa yritysten ja kuluttajien väliseen asiointiin sujuvia sähköisiä kanavia. Paperinen asiointi vähenee jatkuvasti, ja sähköiset kanavat kasvattavat merkitystään markkinoille tulevien uusien palveluiden myötä.
”Olemme tehneet jo useamman vuoden ajan tuloksellista yhteistyötä Kivran kanssa Ruotsissa. Nyt haluamme laajentaa yhteistyötä ja panostaa siihen myös Suomessa. Uusien digitaalisten palvelujen tarjoaminen on osa dna:tamme, ja siksi haluammekin nyt tarjota ensimmäisten joukossa myös uuden PSD2 maksamisen palvelun yritysasiakkaillemme”, Head of Business Development Sami Niininen PostNord Strålfors Oy:stä toteaa.
Uuden digiposti- ja asiointipalvelu Kivran tavoitteena on vähentää paperipostin välityksellä tapahtuva asiointi nykyisestä kolmannekseen seuraavan vuoden aikana. Kivra tarjoaa ensimmäisenä Suomessa PSD2-maksupalveludirektiivin mahdollistaman verkkomaksamisen suoraan omalta pankkitililtä ilman erillisiä maksukortteja.
”Haluamme auttaa suomalaisia yrityksiä heittämään hyvästit epäkäytännöllisille paperi- ja sähköpostilaskuille. Tuomme markkinaan helpon, uuden kanavan kuluttajien sähköiseen laskuttamiseen. Näin pienennämme yritysten ja kuluttajien hiilijalanjälkeä ja samalla nopeutamme maksusaatavien prosesseja”, Kivra Oy:n markkinointijohtaja Maija Leivo kertoo.
Kuten Ruotsissa myös Suomessa Kivra on digitaalisen asioimisen monipuolinen alusta, jossa laskujen maksamisen lisäksi voi vastaanottaa, maksaa ja arkistoida yritysten laskuja ja viestejä sekä jakaa raha-asioiden hoitoa vaikkapa perheen kesken.
”Haluamme auttaa kuluttajia suunnistamaan tässä monimuotoisessa digitaalisessa viidakossa toimimalla hubina eri asiointikanavien, yritysten ja palveluiden välillä. Kivra on enemmän kuin vain laskujen maksamisen alusta”, Leivo jatkaa.
PostNord Strålfors haluaa tarjota yritysasiakkailleen kaikki viestintäkanavat helposti ja tuottaa samalla parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen kuluttajille.