Resurs Bankin asiakkaille mahdollisuus helppoon digimaksamiseen – Ruotsissa paperiasiointi puolittui Kivran avulla

Resurs Bank alkaa tarjota ensimmäisten yritysten joukossa Suomessa asiakkailleen mahdollisuutta maksaa laskunsa uuden digiposti- ja asiointipalvelu Kivran kautta. Ruotsissa Resurs Bank on onnistunut puolittamaan paperiasioinnin määrän yhteistyössä Kivran kanssa. 

Resurs Bank on Suomessa ensimmäisiä yrityksiä, jotka alkavat tarjota asiakkailleen mahdollisuutta korvata paperi- ja sähköpostilaskut helpolla digimaksamisella digiposti- ja asiointipalvelu Kivrassa. Resurs Bank aloittaa uudesta maksuvaihtoehdosta viestimisen helmikuussa, ja lähettää ensimmäiset Kivra-laskut palveluun rekisteröityneille asiakkailleen maaliskuun alussa. 

”Tavoitteemme on tehdä maksamisesta ja rahoituksen hakemisesta kuluttajille helppoa, turvallista ja ilmastoystävällistä. Olemme tehneet yhteistyötä Kivran kanssa Ruotsissa jo useamman vuoden ajan, ja siellä paperiasiointimme on pudonnut puoleen aiemmasta. Siksi oli helppo valita Kivra uudeksi digitaaliseksi asiointikanavaksemme myös Suomessa”, Resurs Bankin Country Director Tomas Åberg sanoo.

Resurs Bank aloitti toimintansa Suomessa vuonna 2001 ja on tällä hetkellä yksi maamme suurimmista vähittäiskaupan rahoittajista. Yrityksellä on vahva asema suomalaisten kuluttajien keskuudessa yli 100 000 asiakkaallaan. Rekisteröitymällä Kivran käyttäjiksi Resurs Bankin asiakkaat voivat vastaanottaa, maksaa ja arkistoida laskunsa joko mobiilisti tai tietokoneella. 

Kivra tarjoaa ensimmäisenä Suomessa PSD2-maksupalveludirektiivin mahdollistaman verkkomaksamisen suoraan omalta pankkitililtä ilman erillisiä maksukortteja. Tilimaksaminen toimii jo nyt Nordean, OP:n, S-Pankin ja Danske Bankin tileiltä, ja muut pankit tulevat mukaan kevään aikana. Kivra aloitti toimintansa Ruotsissa vuonna 2011, ja se on nykyään maan digitaalisen asioinnin markkinajohtaja yli 3,5 miljoonalla käyttäjällään ja 20 000:lla mukana olevalla lähettäjäorganisaatiollaan. 

Suomessa toimivan Kivra Oy:n omistajat ovat Kivra ABTelia Company ja Resurs Bank. Palvelun kumppaneita ovat johtavat laskutusoperaattorit Ropo Capital, PostNord Strålfors Oy ja CGI, jotka hoitavat palvelun käyttöönoton lähettäjäyritysten puolesta.

Lisätiedot:

Country Director Tomas Åberg, Resurs Bank, 040 500 0502, tomas.aberg@resurs.fi
markkinointijohtaja Maija Leivo, Kivra Oy, 050 522 2322, maija.leivo@kivra.fi

Kivran mediapankki: https://kivra.contenthub.fi/

Resurs Bank
  • Resurs Bank on kestävämpään yhteiskuntaan ja vastuulliseen luotonantoon panostava rahoituspalvelujen tarjoaja. 
  • Resurs Bank on aloittanut toimintansa Suomessa vuonna 2001 ja on tällä hetkellä yksi Suomen suurimmista vähittäiskaupan rahoittajista. 
  • Yrityksellä on vahva asema suomalaisten kuluttajien keskuudessa yli 100 000 kuluttaja-asiakkaalla. 
  • Resurs Bankin yhtenä tavoitteena on tehdä maksamisesta ja rahoituksen hakemisesta kuluttajille helppoa, turvallista ja ilmastoystävällistä. 
Kivra
  • Kivra on digiposti- ja asiointipalvelu yritysten ja kuluttajien väliseen asiointiin.
  • Kivralla voi vastaanottaa, käsitellä ja arkistoida laskuja sekä muita asiakirjoja digitaalisesti ja turvallisesti, luontoa säästäen.
  • Kivra on Suomessa ensimmäinen palvelu, joka tuo PSD2-direktiivin mukaisen maksamisen omalta pankkitililtä kuluttajien saataville.
  • Kivra ilmoittaa käyttäjälle uusista laskuista ja muistuttaa lähestyvistä eräpäivistä. Vanhat laskut löytyvät helposti laskuttajakohtaisesta arkistosta.
  • Kivra Oy:n omistajat ovat Kivra AB, Telia Company ja Resurs Bank. Kivra Oy on perustettu vuonna 2018. Palvelu aloittaa toimintansa helmikuussa 2020.
  • Kivra on maailman ensimmäinen digipostipalvelu, joka on saanut Climate Positive -sertifikaatin ilmaston hyväksi tehdystä työstä (Clipop.org).
  • Kivra valittiin kuluttajien keskuudessa Ruotsin toiseksi merkityksellisimmäksi digitaaliseksi tavaramerkiksi vuonna 2019 (Lynexeu, Purposeful Brands -tutkimus).