Suomen Asiakastieto ja digipostipalvelu Kivra yhteistyöhön
Uutinen 1.4.2025
Suomen Asiakastieto ja digipostipalvelu Kivra aloittavat yhteistyön, jonka myötä kansalaiset voivat jatkossa saada tärkeät tiedot, kuten esimerkiksi tiedon ensimmäisestä maksuhäiriömerkinnästä entistä nopeammin ja turvallisemmin suoraan Kivraan.
Suomessa tehdään vuosittain yli miljoona luottotieto- ja maksuhäiriömerkintää. Vuoden 2024 lopussa maksuhäiriömerkintä oli Suomessa noin 369 000 henkilöllä.
Suomen Asiakastieto on yksi Suomen johtavista digitaalisten yritys- ja kuluttajatietopalveluiden tarjoajista. Yhteistyön myötä Kivra toimii jatkossa Asiakastiedon sähköisenä postin toimituskanavana. Maaliskuun alusta alkaen kaikki kansalaiset, joilla on käytössään Kivra, saavat Suomen Asiakastiedon lähettämän postin ensisijaisesti digipostina.
Yhteistyön tavoitteena on varmistaa, että tärkeät tiedoksiannot ja otteet tavoittavat vastaanottajansa nopeasti ja turvallisesti ilman viiveitä ja ylimääräisiä toimitusketjuja. Lisäksi digipostiin siirtyminen vähentää paperisen kirjepostin määrää, mikä pienentää jakelukustannuksia ja ympäristökuormitusta.
– Vastuullisena toimijana haluamme varmistaa, että kansalaiset saavat heidän luottokelpoisuuteen liittyvän tärkeän tiedon nopeasti ja luotettavasti. Kivran digipostipalvelu mahdollistaa tämän tehokkaasti, kertoo Suomen Asiakastiedon Vesa Turunen
Kivra on Pohjoismaiden käytetyin digipostipalvelu sen yli 6,5 miljoonalla kuluttajakäyttäjällä Ruotsissa ja Suomessa. Kivraan toimitetaan tärkeää postia digipostina kuluttajille kaikilta eri toimialoilta ja elämän osa-alueilta.
– Digipostin käyttö yleistyy Suomessa kasvavaa tahtia tärkeän postin toimittamisen tapana. Ruotsissa luottotietomerkinnöistä ja kyselyistä on lähetetty Kivraan tiedoksiannot jo useamman vuoden ajan ja se on todettu yhteiskunnallisesti hyväksi toimintatavaksi. On hienoa voida tarjota sama hyöty nyt myös Suomessa asuville kuluttajille Suomen Asiakastiedon kanssa, Noora King Kivrasta jatkaa.
Lisätietoja yhteistyöstä antavat:
Vesa Turunen, Suomen Asiakastieto
Noora King, Kivra
Suomen Asiakastieto
Suomen Asiakastieto on yksi Suomen johtavista digitaalisten yritys- ja kuluttajatietopalveluiden tarjoajista. Yli sadan vuoden ajan olemme pitäneet huolta siitä, että tärkeät arjen päätökset voivat perustua riippumattomaan ja luotettavaan tietoon. Intohimomme on muuttaa data tiedoksi, joka mahdollistaa luottamuksen ihmisten, yritysten yhteiskunnan välisissä kanssakäymisissä. Asiakastieto on osa pohjoismaista asiantuntijayritystä Enento Groupia.
Kivra
Kivra on pohjoismaiden käytetyin digipostipalvelu. Yhtiö rakentaa kestävää ja vastuullista digipostia yhdessä yksityisen ja julkisen sektorin toimijoiden kanssa. Kivran digipostipalveluun voi vastaanottaa postia sähköisenä digipostina laajasti eri toimialoilta sekä yksityiseltä että julkiselta sektorilta. Palvelua käyttää tärkeän postin vastaanottamiseen digipostina yli 6,5 miljoonaa kuluttajaa. Kivra tarjoaa digipostipalvelua Suomessa ja Ruotsissa. www.kivra.fi