Turku Energia auttaa asiakkaitaan ekologisempaan arkeen

”Kehitämme jatkuvasti digitaalisia palveluitamme, jotta asiakkaamme pystyvät helposti hoitamaan energia-asiansa kanssamme. Tähän kokonaisuuteen kuuluu myös sähköinen laskutus”, Turku Energian myyntijohtaja Harri Salo kertoo.

Digitaalisen laskutuksen osuus on kasvanut jo vuosia Turku Energiassa. Nyt asiakkaille lähtevien
paperilaskujen määrä kaikista laskuista on enää 36,5 prosenttia. Tavoitteena on kaikkien asiakkaiden siirtyminen paperilaskuista ekologisemman sähköisen laskutuksen piiriin asiakkaille sopivalla aikataululla.

Laskunmaksu sujuu helposti mobiililaitteella

Digitaalisessa laskutuksessa ja laskunmaksussa on Harri Salon mukaan monia hyviä puolia.

”Laskun voi maksaa vaikkapa omalla mobiililaitteella helposti ja turvallisesti missä ja milloin vain, ja samalla tekee pienen ympäristöteon. Sähköinen lasku tulee aina myös varmasti perille.”

Turku Energian asiakkaat ovat voineet kesäkuun alusta asti vastaanottaa, maksaa ja arkistoida laskunsa digiposti- ja asiointipalvelu Kivralla.

”Kivra on hyvä lisä monikanavaiseen palvelukokonaisuutemme perinteisten laskutusmuotojen lisäksi. Meille ekologisuus on suuri motivaattori edistää sähköistä laskutusta, ja Kivra on yksi ympäristöystävällisistä vaihtoehdoistamme.”

Salo kertoo, että Turku Energia on sitoutunut kehittämään energia-alaa ja toimimaan alan edelläkävijänä. Yhtiön ympäristöohjelma tähtää uusiutuvan energian osuuden, energiatehokkuuden ja ympäristöviestinnän lisäämiseen sekä päästöjen ja toiminnan ympäristövaikutuksen vähentämiseen.

”Lupaamme asiakkaillemme helpotusta sähköiseen laskutukseen siirtymisessä. Kivra tukee tavoitetta, sillä laskunmaksu siirtyy tulevaisuudessa entistä enemmän mobiililaitteisiin. Toki perinteiset laskutustavat toimivat niitä haluaville.”

Kivran käyttöönotto oli helppoa

Harri Salo kiittelee Kivran käyttöönoton helppoutta.

”Kivra on ollut todella aktiivinen toiminnassaan ja suunnitteli kaiken meille valmiiksi. Yhteistyö on sujunut hyvin.”

Turku Energian asiakaspalvelijat kävivät läpi käyttöönoton tärkeimmät vaiheet Kivran järjestämässä koulutuksessa toukokuun lopussa.

”Kun otamme käyttöön uusia palveluja, haluamme kouluttaa työtekijämme hyvin. Asiakkaiden neuvominen ja kysymyksiin vastaaminen parantaa asiakastyytyväisyyttä, joka on yksi yrityksemme menestyksen mittareista.”