Vitec Tietomitta ja Kivra aloittavat yhteistyön postinjakelusta digipostina

Jaa

Kivran tullessa lähettävien organisaatioiden uudeksi sähköiseksi jakelukanavaksi tulee asiakkaille lisää vaihtoehtoja sähköiseen postin vastaanottamiseen. Digiposti nopeuttaa kuluttaja-asiakkaiden postin perille menoa ja laskujen saatavienhallinta tehostuu entisestään. 

Kivra mahdollistetaan automaattisesti uudeksi toimituskanavaksi Vitec Tietomitan asiakkaille 1.3.2023 alkaen. Kivran käyttöönotto ei edellytä Vitec Tietomitan asiakkailta toimenpiteitä ja palvelun käyttöönotosta ei aiheudu lähettäjille erilliskustannuksia. Maaliskuun alusta alkaen Vitec Tietomitan lähettäjäyritysten kuluttaja-asiakkaille, joilla on Kivra käytössä, saapuu postit digipostina automaattisesti, ilman tarvetta erillisille yhteydenotoille lähettäjäyritysten asiakaspalveluihin tai verkkoasiointipalveluihin. Voimassa oleviin kuluttajien e-laskusopimukseen yhteistyö ei tuo muutoksia, vaan niiden hyvät puolet säilyvät ennallaan. 

Yhteistyö mahdollistaa myös paperilaskutuslisän poistamisen Kivraan sähköisesti toimitettavista laskuista

Vitec Tietomitta mahdollistaa lähettäjäasiakkailleen Kivra-yhteistyön myötä paperilaskutuslisän poistamisen Kivraan sähköisesti toimitettavista laskuista. Laskutuslisän poisto toteutetaan lähettäjäasiakkaiden tarpeiden mukaisesti.

Haluamme olla lähellä asiakkaitamme ja kuunnella herkällä korvalla asiakkaidemme tarpeita, jotta voimme proaktiivisesti tarjota heille ratkaisuja, jotka tukevat heidän liiketoimintaansa ja palvelukokonaisuuksia. Mahdollistamalla Kivran asiakkaillemme, saamme nostettua heidän postinjakelun sähköisyysastetta. Samalla voimme yhdessä tuoda ratkaisun alalla ajankohtaisen paperilaskutuslisän käyttöönoton tukemiseen, tarjoamalla asiakkaillemme modernin sähköisen kanavavaihtoehdon”, kertoo Tuomas Tokola Vitec Tietomitalta.

Sähköisten palveluiden käyttöönoton tulee olla lähettäjäyrityksille sujuvaa ja kustannustehokasta, mutta myös ratkaista laajemmin sähköisen postinjakelun kompastuskiviä. Suomessa digitaalisten kanavien kirjo on muodostunut hyvin pirstaleiseksi ja kanavien määrä postin vastaanottamiseen on moninkertaistunut vuosikymmenen aikana. 

Kivran tavoitteena on sujuvoittaa ja koota kuluttajien pirstaloitunut dokumenttien hallinta yhteen turvalliseen kanavaan ja saattaa lähettäjäyritykset ja heidän asiakkaansa takaisin lähelle toisiaan. Jaamme Vitec Tietomitan kanssa yhteisen ideologian asiakkaiden ja markkinan tarpeiden kuuntelemisesta ja niihin vastaamisesta. On innostavaa aloittaa yhteistyö näin ketterän kumppanin kanssa ja päästä tarjoamaan ympäristötoimialalle uusia ratkaisuja sekä sähköisen postintoimittamisen osalta, mutta myös laskutuslisän käyttöönottoon liittyen”, iloitsee Reetta Mäkinen Kivrasta.  

Kivra on saapunut Suomeen Ruotsista muutama vuosi sitten ja on saavuttanut laajan suosion eri toimialojen lähettäjien keskuudessa. Palvelulla digipostia kuluttaja-asiakkailleen lähettää tänä päivänä jo lähes 40 000 eri toimijaa. Myös kuluttajien keskuudessa palvelu on otettu ilolla vastaan sen mahdollistamalla laaja-alaisesti erilaisen dokumenttien kokoamisen yhteen olivat ne sitten sopimuksia, laskuja, ajanvarausilmoituksia, tiedotteita tai tapahtumalippuja. 

Ympäristöarvot ja vastuullisuus ovat Kivran ja liiketoiminnan peruspilaireina ja siksi mitä tehokkaammin saamme siirrettyä ilmastoa kuormittavaa postinjakelua didigipostiin, sitä enemmän turvaamme sekä luonnon monimuotoisuutta että ilmastoa ilmansaasteilta. 

Lisätietoja yhteistyöstä

Vitec Tietomitta

Tuomas Tokola, CEO, 020 778 0505, tuomas.tokola@vitecsoftware.com

Kivra Oy

Reetta Mäkinen, CCO, 050 494 3221, reetta.makinen@kivra.fi