Apix ja Kivra helpottavat kuluttajia digitalisoimaan arjen hallintaa
Jatkossa Kivran käyttäjät voivat vastaanottaa digipostia kymmeniltä tuhansilta yrityksiltä, jotka käyttävät Apixia verkkolaskuoperaattorinaan. Yhteistyö tuo uuden asiointikanavan Apix Messagin Oy:n yritysasiakkaille. Perinteisimpiä jakelukanavia yrityksiltä kuluttajille toimitettaville laskuille ovat Apixilla olleet e-lasku verkkopankkiin, toimitus postitse kirjeenä tai sähköpostina. Nyt Apixin ja Kivran välille rakennettu integraatio mahdollistaa näiden dokumenttien toimittamisen jatkossa ilmastovastuullisena digipostina myös Kivraan. Uusi jakelukanava on automaattisesti käytössä kaikille Apixin asiakkaille.
“Lisäämme palveluihimme Apixilla jatkuvasti uusia jakelukanavia niin, että niiden käyttöönotto on mahdollisimman helppoa asiakkaillemme. Olen iloinen siitä, että Apixin ja Kivran yhteistyö antaa kuluttajille lisää vaihtoehtoja laskujen vastaanottamiseen ja arkistoimiseen.”, kertoo Apixin toimitusjohtaja Veli-Matti Sahlberg.
Kuluttajat voivat keskittää arkea yhteen digitaaliseen kanavaan
Molempien yritysten yhteisenä tavoitteena on rakentaa Suomeen turvallista, saavutettavaa ja vastuullista digitaalista ekosysteemiä. Digitaaliset palvelukanavat ovat ajansaatossa pirstaloituneet hyvin monikanavaisiksi ja kuluttajien arjenhallinta on monimutkaistunut. Yhteistyö helpottaa kuluttajien oman ja lähipiirin talouden- ja arjenhallintaa, kun yhä useampi dokumentti voidaan vastaanottaa ja tallentaa digitaalisesti yhteen tietoturvalliseen palveluun.
Apixin palveluita käyttävien yritysten ei tarvitse tehdä mitään toimenpiteitä palvelun aktivoimiseksi. Palvelun käyttöönotto ja käyttäminen on tehty myös kuluttajalle helpoksi. Kun kuluttaja on ottanut Kivra-palvelun käyttöönsä, saa hän sinne jatkossa automaattisesti kaikkien Kivraa käyttävien yritysten dokumentit digipostina, erillisiä yrityskohtaisia aktivointeja ei tarvita. Kivra-palvelun käyttö ja käyttöönotto on kuluttajille maksutonta.
“Toimintamme ytimessä on kestävämmän digitaalisen yhteiskunnan rakentaminen sekä kumppaneiden ja kuluttajien arjen helpottaminen. Yhteistyö Apixin kanssa tarkoittaa, että pystymme auttamaan yhä isompaa joukkoa suomalaisia keskittämään arkeaan yhteen digitaaliseen kanavaan. Mitä laajemmin pystymme vastaamaan kuluttajien tarpeeseen keskittää pirstaloitunutta digitaalisen asioinnin ja dokumenttien hallintaa, sitä enemmän suomalaiset kuluttajat, yritykset ja yhteiskuntamme hyötyvät”, Kivran toimitusjohtaja Ilari Abdeen sanoo.
Jokainen palvelun kautta toimitettu digiposti pienentää yrityksen ja palvelua käyttävän kuluttajan hiilijalanjälkeä parantaen samalla toimitusketjua nopeammaksi ja luotettavammaksi vahvistaen asiakkaan suhdetta lähettävän yrityksen kanssa.
Lisätiedot:
Apix Messaging Oy, Toimitusjohtaja Veli-Matti Sahlberg, 045 344 4401, veli-matti.sahlberg@apix.fi
Kivra, toimitusjohtaja Ilari Abdeen, 040 519 7678, ilari.abdeen@kivra.fi
Apix Messaging Oy
Apix on luotettava kumppanisi, kun tarvitset verkkolaskutuksen ja digitaalisen sanomanvälityksen huippuasiantuntijaa. Laadukkaat ja helppokäyttöiset ratkaisumme soveltuvat kaikenkokoisille yrityksille ja organisaatioille. Palvelemme joustavasti, nopeasti ja ammattitaitoisesti – ystävällisyydestä tinkimättä.
Kasvamme pohjoismaissa ja Baltiassa, missä meillä on asiakkaina yli 42 000 yritystä. Pääkonttorimme sijaitsee Espoossa. Olemme olleet ensimmäisten joukossa luomassa Suomeen verkkolaskutusta. www.apix.fi
Kivra Oy
Kivra on digipostipalvelu yritysten ja kuluttajien väliseen turvalliseen sähköiseen asiointiin. Kivralla voi vastaanottaa, käsitellä ja arkistoida asiakirjoja sähköisesti ja turvallisesti, luontoa säästäen. Kivra Oy:n omistajat ovat Kivra AB, Telia Company, ja Resurs Bank.
Kivra on aloittanut toimintansa Ruotsissa vuonna 2011 ja on nykyään maan digitaalisen asioinnin markkinajohtaja yli 4,5 miljoonalla käyttäjällään ja 70 000:lla mukana olevalla lähettäjäorganisaatiolla. Suomessa Kivra on aloittanut toimintansa helmikuussa 2020. www.kivra.fi