Yhä useampi yritys lähettää digipostina laskujen lisäksi myös muuta tärkeää postia
5.3.2025
Digiposti on yleistynyt yhteiskunnassamme kiihtyvällä tahdilla viimeisten parin vuoden ajan. Seuraavan kahden vuoden aikana se tulee syrjäyttämään perinteisenä nähdyn paperisen kirjepostin. Parhaillaan käynnissä oleva Petteri Orpon hallitusohjelman mukainen Digi ensin -hanke tulee muuttamaan viranomaispostin sähköiseksi vuodesta 2026 alkaen, jolloin lähes 400 miljoonaa aiemmin paperitse toimitettavaa kirjepostia kääntyy digipostiksi. Voimme kohta jo puhua, että digitaalinen posti on uusi normaali postin vastaanottamisen tapa.
Suomessa digiposti on vielä verrattain uusi tapa toimittaa ja vastaanottaa postia. Vasta muutaman vuoden ajan digiposti on ollut laajasti kansalaisten ja lähettäjien saatavilla. Monet yritykset ja organisaatiot ovat aloittaneet digipostin lähettämisen asiakkailleen laskuista. Laskut ovat olleet verrattain helppo tapa päästä liikkeelle ja saavuttaa nopeita kustannussäästöjä suurien paperitoimitusmäärien vuoksi.
Digiposti-ilmiön kasvaessa yhteiskunnassamme myös kiinnostus sen tuomiin muihin ulottuvuuksiin on herännyt
Digiposti-ilmiön kasvaessa yhteiskunnassamme myös kiinnostus sen tuomiin muihin ulottuvuuksiin on herännyt. Tänä päivänä yritykset ja organisaatiot lähettävät enenevissä määrin digitaalisena postina myös kaikkea muuta tärkeää asiakaspostia hinnanmuutoskirjeistä sopimuksiin ja päätöksiin. Kirjepostitusmäärät yrityksissä ovat edelleen suuria, ja tarve tavoittaa asiakkaat tehokkaasti sähköisesti kasvaa.
“Olemme löytäneet usean asiakkaamme kanssa hyvinkin helposti keinon toimittaa heidän asiakkailleen myös muutakin postia laskujen lisäksi Kivraan. Meillä on hyvin laaja toimittajaverkosto olemassa ja useimmiten myös asiakkaidemme laskuja toimittavat tahot pystyvät lisäämään kirjepostitukset osaksi nykyisiä palvelusopimuksia, ilman erillisiä integraatiohankkeita. Suosittelen rohkeasti kysymään operaattoreilta tarjoavatko he myös digipostin kirjepostituksiin, Maria Siimes Kivralta kannustaa.
Kivraan toimitetaan vuosittain miljoonia digiposteja kaikilta eri toimialoilta Suomessa. Oli kyseessä julkisen sektorin organisaatio tai yksityisen sektorin yritys, kaikilla on viestittävää kansalaisille ja tarve turvallisille palveluille. Kivran juuret ovat Ruotsissa, jossa palvelu onkin valittu useampaan kertaan suosituimmaksi digipalveluksi ruotsalaisten keskuudessa.
Kivran käyttö on kuluttaja-asiakkaalle täysin ilmaista. Lue lisää Kivran ominaisuuksista täältä.