Digipostipalvelut voivat toimia yhteiskunnassa turvallisuuden ja tehokkuuden edistäjänä

Jaa

22.1.2025

Digipostipalvelut tarjoavat yhteiskunnallisesti monipuolisia hyötyjä, erityisesti turvallisuuden ja tehokkaan viestinnän näkökulmasta. Avoimessa ekosysteemissä toimivat digipostipalvelut mahdollistavat sähköisen tiedon jakelun eri sektoreilla, ja varmistavat samalla tietoturvan ja yksityisyyden. Ruotsissa digipostimarkkina on saavuttanut jo laajan väestön kattavuuden, ja sen avulla sekä yksityishenkilöt että yritykset ja organisaatiot voivat hoitaa kätevästi keskinäistä viestintää.

Digipostipalvelun avulla on mahdollista tavoittaa laaja osa väestöstä, kun palvelu on valtaosalla ihmisistä käytössä. Silloin sitä voi hyödyntää vaikka erilaisten kysely- tai äänestystulosten keräämiseen kansalaisilta. Suuri joukko ihmisiä voidaan näin tavoittaa reaaliaikaisesti ja turvallisesti, ja sama viesti pystytään lähettämään monelle kansalaiselle samanaikaisesti.

Digipostipalvelu toimii monipuolisesti yritysten ja kuluttajien välisessä viestinnässä

Yritykset voivat hyödyntää digipostipalveluja monin tavoin. Laskut, sopimukset ja palkkalaskelmat voidaan toimittaa asiakkaille ja työntekijöille nopeasti ja tavoittavasti. Yritykset tavoittavat asiakkaat Kivran avulla sopivalla hetkellä ja voivat esimerkiksi kerätä asiakkaiden palautetta ja mielipiteitä tai ohjata asiakkaan takaisin omien palveluiden pariin jokaisen toimitetun dokumentin yhteydestä. Tämä tarjoaa helpon tavan hallinnoida viestintää ja tavoittaa asiakkaat samanaikaisesti. Lisäksi digipostin ympäristöystävällisyys tukee yritysten kestävän kehityksen tavoitteita. Tämä vähentää postituskustannuksia ja parantaa tiedon tavoitettavuutta.

Digipostipalvelua voidaan hyödyntää monilla aloilla energia- , rahoitus- ja hyvinvointipalveluista kulttuuritapahtumiin

Digipostipalvelua voidaan hyödyntää monilla kansalaisten elämän eri osa-alueilla, sinne voi vastaanottaa laskuja esimerkiksi useilta energia- ja rahoitusyhtiöiltä. Tämä helpottaa kuluttajien ja yritysten välistä asioimista, kun viestintä tapahtuu reaaliaikaisesti. Lisäksi vaikkapa lääkäriasemat ja laboratoriot voivat lähettää ajanvarausilmoituksia, muistutuksia ja tutkimustuloksia potilaille suojatussa ympäristössä. Tämä nopeuttaa viestintää ja vähentää mahdollisia viiveitä ja unohdettuja ajanvarauksia. Kivrasta näkee omat ajanvaraukset ja ne on mahdollista myös peruuttaa tai siirtää. Lisäksi potilaat voivat tallentaa terveystietojaan digipostipalveluun, mikä helpottaa niiden säilyttämistä ja käyttöä tarvittaessa. 

Kivraan voi vastaanottaa pääsylippuja festareille, konsertteihin, otteluihin ja muihin tapahtumiin. Digitaaliset liput eivät ainoastaan vähennä materiaalikustannuksia, vaan ne pysyvät myös paremmin tallessa ja mukana. Lisäksi tapahtuman järjestäjät voivat lähettää pääsylipun ostaneille tapahtumaan liittyvää tietoa tai ohjelmia, mikä parantaa kävijäkokemusta ja nopeuttaa tiedonkulkua.

Tutustu Kivraan lataamalla sovellus puhelimesi sovelluskaupasta tai rekisteröitymällä verkkosivujemme kautta. Käyttöönoton jälkeen saat automaattisesti postia kanssasi asioivilta yrityksiltä ja organisaatioilta digipostina. 

Kivran käyttö on kuluttaja-asiakkaalle täysin ilmaista. Lue lisää Kivran ominaisuuksista täältä.