Kivralla säästät rahaa ja luontoa – sano hyvästit paperikirjeille ja siirry maksuttomaan digipostiin
Vastaanottamalla postisi digipostina Kivraan, teet hyvän teon ympäristölle, mutta otat myös askeleen kohti turvallisempaa dokumenttien hallintaa ja tehokkaampaa arkea. Kivra palvelun käyttäjät voivat vastaanottaa postia digitaalisessa muodossa ainoastaan todennetuilta yrityksiltä ja organisaatioilta, jolloin huijauspostin saapumista ei tarvitse pelätä. Kivran ominaisuuksiin kuuluu digipostin vastaanottamisen ja arkistoinnin lisäksi myös muita dokumenttien hallinnan työkaluja, jotka helpottavat dokumenttien käsittelyä, järjestelyä ja arkistointia.
Yksi asiakaspalvelussamme esille nousevista kysymyksistä on monipuolisen ja helppokäyttöisen palvelumme tiimoilta, että miten ihmeessä tämä palvelu voi olla käyttäjälle ilmainen? Miten Kivran liiketoiminta oikein toimii, jos käyttäjät eivät maksa palvelusta? Myykö Kivra asiakkaiden tiedot kolmansille osapuolille tai käytetäänkö käyttäjien tietoja markkinointiin? Lyhyt vastaus on ei, mutta tässä artikkelissa käsittelemme aihetta kuitenkin hieman laajemmin.
Miten Kivra voi olla maksuton palvelu kuluttajalle?
Yritykset ja organisaatiot maksavat Kivralle dokumenttien toimittamisesta digitaalisen postimerkkimaksun, mikä mahdollistaa palvelun maksuttomuuden kuluttajalle. Kun palvelun käyttäjä vastaanottaa Kivraan esimerkiksi laskun tai muun dokumentin, sen lähettänyt yritys tai organisaatio maksaa tästä lähetyksestä toimitusmaksun.
Yritysten ja organisaatioiden lähettämän postin toimituskustannukset
Yritykset ja organisaatiot maksavat kirjeiden ja laskujen toimittamisesta myös muihin asiakkaan valitsemiin toimituskanaviin, oli kyseessä paperikirjetoimitus, e-lasku, tekstiviesti tai sähköposti. Lähettäjille on edullisempaa toimittaa kirjeitä ja laskuja sähköisesti esimerkiksi digipostina Kivraan kuin paperikirjeinä kadunvarren postilaatikoihin. Lähettäjille ja postin vastaanottajille syntyy digitaalisen postista myös toimitus ja maksunopeuteen liittyviä hyötyjä pelkän toimituskustannussäästön lisäksi.
Digipostin toimittaminen on lähettäjille edullisempaa, jolloin paineita laskutuskustannusten vierittämiseen asiakkaille ei synny samoin kuin esimerkiksi paperilaskujen osalta. Nykyään monet yritykset ja organisaatiot veloittavat lisämaksua paperilaskujen ja kirjeiden lähettämisestä. Tämä lisämaksu johtuu paperikirjeiden kalliista käsittely ja toimituskustannuksista sekä halusta kannustaa kuluttajia tilaamaan laskut sähköisiä kanavia pitkin.
Paperilaskun hinta muodostuu monista eri kustannuksista, jotka syntyvät sen elinkaaren aikana:
- Materiaali: Paperin ja kirjekuorien hankinta
- Tulostaminen & painatus: Laskujen tulostaminen
- Postitus: Postimaksut riippuen lähetyksen koosta ja painosta
- Työvoima: Kirjekuorien täyttäminen ja postitus vaatii manuaalista työtä
Paperisen postin elinkaari ei kuitenkaan lopu sen vastaanottamiseen, vaan se pitää myös hävittää aikanaan. Jokainen vaihe paperipostin elinkaaressa kuluttaa luonnon resursseja ja tuottaa ympäristövaikutuksia, kuten energiankulutusta, päästöjä ja jätettä. Paperipostin vähentyminen säästää luonnonvaroja ja vähentää hiilidioksidipäästöjä. Lisäksi sähköisesti toimitettava digiposti saapuu vastaanottajalleen nopeammin ja varmemmin.
Kivra hyödyttää kaikkia osapuolia: kuluttajat saavat maksuttoman ja helppokäyttöisen palvelun, yritykset säästävät laskujen toimituskustannuksissa ja ympäristö kiittää vähentyneestä luonnonvarojen sekä paperin kulutuksesta.
Ota maksuton digipostilaatikko Kivra käyttöösi
Kivran käyttöönotto sujuu hetkessä ja se on täysin ilmaista. Rekisteröitymisen jälkeen saat automaattisesti postia kanssasi asioivilta yrityksiltä ja organisaatioilta.
- 1 Lataa Kivra sovelluskaupasta puhelimeesi tai voit käyttää Kivraa myös tietokoneella.
- 2 Rekisteröidy palveluun verkkopankkitunnuksilla ja sähköpostiosoitteellasi.
- 3 Valmista! Saat jatkossa laskut ja muuta digipostia Kivraasi. Voit myös tallentaa palveluun itse dokumentteja.