Lääkärikeskus Pihlajalinna ja digipostipalvelu Kivra yhteistyöhön – tavoitteena vähentää paperikirjeiden postitusmäärää
Uutinen 4.6.2024
Kuva: Pexel
Pihlajalinna on yksi suurimmista yksityisistä sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottajista Suomessa. Yhtiöllä on toimintaa koko Suomen laajuisesti. Pihlajalinnan ja Kivran yhteistyön tavoitteena on vähentää paperitse toimitettavien laskujen määrää ympäristöystävällisiksi digiposteiksi. Pihlajalinnan lääkärikäynnit pääsääntöisesti maksetaan paikan päällä toimipisteissä, mutta laskuja lähetetään kuluttaja-asiakkaille edelleen eri syistä johtuen kuitenkin paljon läpi vuoden. Pihlajalinnan laskuja on voinut vastaanottaa Kivraan toukokuusta 2024 alkaen.
“Asiakaskäynnit maksetaan Pihlajalinnan toimipisteissä ensisijaisesti aina paikanpäällä, mutta mikäli asiakkaalle on lähdössä lasku paperitse, toimitetaan se paperin sijasta digipostina Kivraan, mikäli Kivra-palvelu on asiakkaalla käytössä. Paperilaskujen toimittaminen on sekä hidasta että kallista. Digitaalisilla palveluilla pystymme palvelemaan asiakkaitamme paremmin myös laskujen toimittamisen osalta ja vähentämään paperikirjeiden toimittamisesta syntyviä ympäristöpäästöjä.“ Katariina Kössi, Head of Invoicing Processes, Pihlajalinnalta kertoo
Kivra on ympäristöystävällinen ja kustannustehokas tapa toimittaa tärkeää postia kansalaisille. Palveluun saapunut posti luetaan nopeasti ja vastaanottaja voi olla aina varma, että saapunut posti on turvallista, hänelle kohdennettua ja että sen lähettäjä on todennetusti taho joka kertoo olevansa. Kivran ja Pihlajalinnan yhteistyön tärkeimpinä tekijöinä toimitusnopeuden, kustannussäästöjen, turvallisuuden ja paperittomuuden lisäksi painoi myös saavutettavuus ja helppokäyttöisyys asiakkaiden arjessa. Pihlajalinnan asiakkaat edustavat kaikenlaisia digikyvykkyyksiä ja siksi tarjottavien digitaalisten palveluiden tulee myös olla sekä saavutettavia että helppokäyttöisiä arjessa.
“Olemme iloisia lupaavilla tuloksilla alkaneesta yhteistyöstä Pihlajalinnan kanssa. Yhteistyö täydentää hyvin Kivraa käyttävien kansalaisten valikoimaa saada kootusti tärkeää postia eri toimialoilta ja lähettäjiltä samaan paikkaan sähköisesti. On hienoa nähdä kuinka Pihlajalinna suurena terveydenhuollon toimijana haluaa edistää digipostipalveluiden hyötyjä Suomessa. Julkisen sektorin terveydenhuollon ja erikoissairaanhoidon puolelta Kivraan laskuja lähettää jo enemmistö hyvinvointialueista. Digi Ensin -hanke tulee vauhdittamaan Suomessa myös kuluttajien siirtymistä entistä laajemmin digitaalisten postipalveluiden pariin seuraavan parin vuoden aikana ”, kertoo Kivran toimitusjohtaja Ilari Abdeen.
Kivraan voi vastaanottaa postia digitaalisesti jo noin 40 000 yritykseltä ja organisaatiolta kaikilta eri toimialoilta sekä yksityiseltä että julkiselta sektorilta. Palvelun suosio on kasvanut parin viime vuoden aikana nopeasti suomalaisten kuluttajien keskuudessa. Kivran sovellus onkin nähty useamman kerran ladatuimpien sovellusten listalla. Ruotsissa palvelua käyttää jo lähes 6 miljoonaa ruotsalaista tärkeän postin vastaanottamiseen digipostina.
Lue myös:
Näin otat Kivran käyttöösi
Kivran käyttöönotto ja käyttäminen on täysin ilmaista. Rekisteröidyttyäsi palveluun voit saada tapahtumalippujen lisäksi myös muilta Kivraa käyttäviltä yrityksiltä digipostia Kivraasi. Helppoa, ilmaista ja hyväksi ympäristölle!
- 1 Lataa Kivra-sovellus puhelimeesi tai rekisteröidy verkossa
- 2 Rekisteröidy verkkopankkitunnuksilla ja sähköpostiosoitteella
- 3 Valmista! saat jatkossa postisi digipostina