Tampereen kaupungilta lähtee noin 250 000 laskua vuodessa, ja niistä vain noin kolmasosa operoidaan e-laskuna sähköisesti. Tästä aiheutuu turhia kustannuksia ja ympäristöä haittaavaa kuormitusta. Esimerkiksi e-laskun lähettäminen asiakkaalle on 25 prosenttia edullisempaa kuin paperilaskun.
– Monipuolistamalla sähköisiä laskujen toimitustapoja asiakkaillemme toivomme, että saamme paperilaskujen määrää vähennettyä. Sähköinen laskutus tukee omalta osaltaan kaupungin ekologista toimintatapaa ja hiilineutraaliuuden tavoitetta, kertoo talousjohtaja Jukka Männikkö.
Digipostipalvelu Kivrassa asiakas voi hoitaa maksut ja lisäksi koota yhteen arjen tärkeät dokumentit, kuten kaupungin laskut tai tapahtumaliput, useammalta eri lähettäjältä. Palvelun voi ottaa käyttöön ilmaiseksi joko lataamalla sovelluksen puhelimen sovelluskaupasta tai tietokoneella osoitteesta kivra.fi.
– Rakennamme Suomeen turvallista ja saavutettavaa Kivra-digipostia. Digipostina toimitetut laskut ovat nopeasti ja turvallisesti perillä. Palvelu on kustannustehokas ja ympäristöystävällinen tapa toimittaa postia, kertoo Kivran asiakkuuspäällikkö Noora King.
Kivra on tullut Suomeen Ruotsista, jossa sitä käyttää yli 5,7 miljoonaa ruotsalaista. Suomessa postia digipostipalveluun voi vastaanottaa noin 40 000 yritykseltä ja organisaatiolta kaikilta eri toimialoilta teleoperaattoreista energiayhtiöihin ja hyvinvointialueisiin ja kaupunkeihin.
Lue koko uutinen tampere.fi uutisista