Digiposti tukee yritysten saatavien hallintaa ja kasvattaa kuluttaja-asiakkaiden positiivista maksamisen kokemusta

Jaa

5.3.2025

Kivran tavoitteena on tarjota sekä kuluttajille että yrityksille entistä sujuvampi ja tehokkaampi tapa hallinnoida arjen tärkeitä dokumentteja, oli kyseessä sitten laskut tai muut tärkeät asiakirjat.

Haluamme kehittää maksamisen kokemusta palvelussamme jatkuvasti sekä lähettäjien että palvelun käyttäjien toiveita kuunnellen. Uusimpia maksamiseen liittyviä palvelukehityksen tuotteita ovat monivalintamaksaminen, virtuaaliviivakoodi ja maksun ajastaminen valitulle maksuajankohdalle. Kun maksamisen kokemusta parannetaan entisestään, voidaan nähdä positiivisia muutoksia niin Kivran kautta maksettavien maksujen määrässä kuin myös maksunopeuden kehittymisessä.

Kivrassa maksut maksetaan ajoissa ja hyvin muihin maksukanaviin verrattuna. Kivralla laskut maksetaan keskimäärin 0,6 päivää eräpäivän jälkeen. Voit lukea lisää Ropon teettämän eri toimituskanavien maksunopeutta koskevan tutkimuksen tuloksista täältä.

Kivraan toimitettuihin laskuihin on nyt mahdollista määrittää useampi maksuvaihtoehto, mikä mahdollistaa erämaksamisen tai lisäpalvelumyynnin

Monivalintamaksamisen avulla Kivra-käyttäjät voivat valita useammasta maksusummasta itselleen sopivimman. Tämä ominaisuus mahdollistaa yrityksille esimerkiksi lisäpalvelumyynnin tai antaa asiakkaille mahdollisuuden valita itselleen sopivimman maksuaikataulun tai maksuerien suuruuden.

Monivalintamaksamisen ominaisuuden käyttöönotto osaksi Kivraan toimitettavia laskuja edellyttää erillistä kehitystyötä joko lähettäjällä tai laskutuspartnerilla tilanteesta riippuen. Kerromme mielellämme lisää ominaisuudesta ja sen mahdollistamisesta lähettäjillemme. Uusi maksamisen ominaisuus on saanut sekä lähettäjien että käyttäjien keskuudessa positiivisen vastaanoton.

Kivrassa palvelun käyttäjä voi maksaa laskut joko heti, eräpäivänä tai itse valitsemanaan ajankohtana

Maksun ajastaminen antaa Kivran käyttäjille mahdollisuuden aikatauluttaa laskujen maksut haluamalleen päivälle. Tämä helpottaa kuluttajien talouden hallintaa ja vähentää unohdettujen maksujen riskiä. Lähettäjille entistäkin sujuvampi maksaminen Kivrassa tarkoittaa nopeampaa saatavienkiertonopeutta ja pienempiä maksuviiveitä.

Kivrassa maksaminen tapahtuu jatkossakin EU:n laajuisen maksupalveludirektiivi PSD2 mukaisena tililtä tilille maksamisena, mutta nyt maksun voi ajastaa heti maksamisen lisäksi halutulle päivälle tai suoraan laskun eräpäivälle.

Virtuaaliviivakoodi laskujen yhteydessä lisää käyttäjille vaihtoehtoja maksamiseen Kivran tilimaksamisen rinnalle

Kivraan toimitettujen laskujen yhteyteen on lisätty myös kuluttajille erinäisistä palveluista tuttu virtuaaliviivakoodi. Sen avulla Kivran käyttäjät voivat halutessaan maksaa laskut helposti siten myös verkkopankissa, jos Kivrasta maksaminen ei syystä tai toisesta asiakkaalle ole mahdollista. Haluamme tarjota käyttäjillemme sujuvan palvelukokemuksen, ja esimerkiksi lisäämällä eri maksamisen vaihtoehtoja varmistamme, että näin on myös jatkossa. Kun maksaminen on vaivatonta, laskut maksetaan ajallaan ja yritykset saavat maksusuoritukset nopeammin.

Kivran kehittyneet maksamisen ominaisuudet tukevat laskuja lähettäviä yrityksiä tarjoamalla niiden asiakkaille vaivattoman ja nykyaikaisen tavan hoitaa laskut. Virtuaaliviivakoodi nopeuttaa maksuprosessia, monivalintamaksaminen tuo joustavuutta ja maksun ajastaminen auttaa ennakoimaan taloudenhallintaa. Näiden ominaisuuksien myötä Kivran kautta laskuttavat yritykset voivat parantaa asiakaskokemusta, tehostaa maksujen hallintaa ja varmistaa sujuvamman liiketoiminnan. Nyt on erinomainen hetki hyödyntää Kivran kehittyviä palveluita ja tarjota asiakkaille entistä parempi maksukokemus.

Kivran käyttö on kuluttaja-asiakkaalle täysin ilmaista. Lue lisää Kivran ominaisuuksista täältä.