Kivras kundbetjäning i Finland

Kivras kundbetjäning i Finland

Frågor & svar

Resurs fakturor i Kivra
Det går inte att logga in i Kivra?
Hur går det att bekräfta e-postadressen i Kivra?
Varför skickar Kivra ett meddelande om en obetald faktura jag redan har betalat?
Vilket är mitt ansvar som användare av tjänsten?
Varför får jag fortfarande papperspost fast jag har Kivra i använding?
Jag upptäckte ett fel i Kivra, vad kan jag göra?
Hur loggar man in i Kivra?
Kostar det något att använda Kivra?
Kivra fungerar inte, vad ska jag göra?
Hur kan jag dela min Kivra postlåda med en annan person?
Hur redigerar jag mina kontaktuppgifter i Kivra?
Hur kan jag spärra avsändare från att skicka digital post till min Kivra?
Hur kan jag radera mitt Kivra konto?
Mina egna dokument i Kivra — Hur fungerar det?
Hur länge sparas dokument i Kivra?
Hur vet jag att jag har fått ett nytt dokument i Kivra?

Kontaktuppgifter för Kivras kundstöd i Sverige hittar du här.

Instruktionsvideon

Du hittar Kivras instruktionsvideon på vår YouTube kanal. Videorna är enligt tema, som till exempel “Så här betalar du en faktura i Kivra”.

Hade du önskat någon specifik instruktionsvideo? Berätta oss om det genom att skicka e-post till adressen tuki@kivra.fi.

Chatbot 24/7

Kivras chatbot betjänar varje dag dygnet runt. Chatbotten hjälper dig med de allra vanligaste frågorna.

Kunde inte chatbotten besvara din fråga? Skicka oss via chatbotten ett e-postmeddelande, vi besvarar på din fråga under följande vardag.

Telefon

Vi betjänar per telefon på måndagar klo 10–16, tis–fre kl. 9–16. Telefonsamtalets pris msa/lna. Du kan även lämna oss ett röstmeddelande i svararen eller be oss att ringa dig tillbaka.

Vi spelar in telefonsamtalen för att säkerställa kvaliteten av tjänsten samt för utbildningsändamål. Inspelade telefonsamtalen raderas från systemet efter 3 månader. Dataskyddsbeskrivning för kundbetjäning

Då kontaktandet angår användaruppgifter börjar vi telefonsamtalet med att identifiera kunden.

E-post

Vi besvarar e-postmeddelanden under vardagar.

Du kan kontakta oss per e-post till exempel med följande ärenden:

-Allmän hjälp angående tjänstens användning
-Respons & utveckligsförslag

Då ärendet angår användaruppgifter betjänar vi endast per telefon. Ifall ärendet har att göra med fakturainnehåll, vänligen kontakta fakturans avsändare.

Vår kundbetjäning är stängd:

2024
  • Självständighetsdag 6.12.
  • Julhelgerna 24.-26.12.
  • Nyårsafton 31.12. kl. 9-13

2025
  • Nyårsdagen 1.1.
  • Trettondagen 6.1.
  • Påskhelgen 18.4–21.4.
  • Valborgsmässoafton 30.4 kl. 9–13
  • Första maj 1.5.
  • Kristi himmelsfärdsdag 29.5.
  • Midsommarafton 20.6.
  • Julhelgen 24–26.12.